Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb i september. Det er en 40% stilling, to dager i uka. Jeg vikarierer for noen som er i permisjon og kontrakten går ut 31.12.18

Problemet mitt er at kontrakten min sier at jeg er tilkalling. Men det er jo ikke tilkalling når jeg jobber de to dagene i uka? Jeg blir ikke oppringt før vaktene. Vi har bare en avtale på at jeg skal jobbe de to dagene frem til nyttår. Burde jeg ikke da hatt en deltidsstilling?

noe annet; jeg tar på meg ekstravakter ved behov. I dag hadde jeg tatt på meg en ekstravakt, men barnet mitt våknet med feber så jeg ringte og sa at jeg ikke kunne komme. Spør så om jeg likevel skulle føre opp avtalt vakt siden jeg jo vel har krav på omsorgspenger? Får da til svar at da må jeg ha legeerklæring på barnet siden jeg kun har timeskontrakt. 

Jeg syns å ha lest at man kan bruke egenmelding ved sykt barn om man har vært ansatt i en mnd? Og jeg har og lest at man ikke kan kalles tilkallingsvikar om man jobber fast én dag i uka, i mitt tilfelle to dager. Hva er det som er riktig i denne sammenhengen?

Anonymkode: 5df4a...8fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1) Ja, du skulle varslet med èn gang du har feil kontrakt. Hjelper ikke grine nå

2) Du har krav på egenmelding ved sykt barn også. Stå på ditt

Så, du skulle tatt tak i det med en gang, ikke skrike nå. Og ja, bruk egenmelding. Du skal ha betalt for ekstravakten uansett om du møter opp eller ikke. Avtale er avtale fra bedriftens side.

Anonymkode: 3b5ef...111

Skrevet

Jeg kan si at de to stillingnee jeg har hatt tilkalling på, da har jeg hatt 0% stilling, for det kun er snakk om ekstra ringevikar timer. 

Om du har en 40% silling, det betyr jo at du har noe fast/vikarfast. 

Det er min tolkning av det du skriver 😅

Anonymkode: 055ea...aef

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1) Ja, du skulle varslet med èn gang du har feil kontrakt. Hjelper ikke grine nå

2) Du har krav på egenmelding ved sykt barn også. Stå på ditt

Så, du skulle tatt tak i det med en gang, ikke skrike nå. Og ja, bruk egenmelding. Du skal ha betalt for ekstravakten uansett om du møter opp eller ikke. Avtale er avtale fra bedriftens side.

Anonymkode: 3b5ef...111

Jeg hverken griner eller skriker. Men takk for svar. 

Anonymkode: 5df4a...8fe

Skrevet

Hadde jeg vert deg ville jeg snakket med sjefen når sluttattesten skal skrives slik at det der blir riktig definisjon på jobben du har hatt. 

Skrevet

Du skal bruke sykt barn dag når ungen er syk, om du får betalt eller ikke spørs litt på hvem som spurte om ekstravakter og hvilket regelverk og tariff dere har. 

Egenmelding er til egen sykdom inget annet.

Du burde oppmerksomhet feil i kontrakt tidligere. 

Anonymkode: 9a35f...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...