Gå til innhold

Hva slags fôr bruker dere til katten?

Anbefalte innlegg

Gjest Madeline
Skrevet

Bruker dere tørrfor, boksmat eller begge deler? Gir dere fisk, i tilfelle hva slags sort. Kjøper dere for i matbutikkene eller hos dyrlege / dyrebutikk?

Vi har to kastrerte hannkatter og de får bare tørrfor beregnet på kastrater til vanlig. Hver lørdag koker vi seifilê som de får. En sjelden gang får de smake litt tunfisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har en ungkatt som får Olivers kitten tørrfor, går vel over til adult eller noe for kastrater om ikke så lenge. Han får aldri noe annet, egentlig - bortsett fra litt tørket fisk eller små smakebiter av kjøtt e.l som godbiter. Ellers blir det vel litt musesupplement i foret hans etter hvert.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Vår 6 år gamle eks-hannkatt får Hill's Science Diet tørrfor og stortrives med det. Når han blir eldre går vi nok over til seniorversjonen av samme foret.

Gjest Gjest2
Skrevet

Vår lille pusejente får Eucanuba kitten (er det ikke det den heter..!?) tørrfòr. Og litt tunfisk innimellom :-)

Skrevet

Vår kastrerte hannkatt får Hill's Science adult tørrfor, og litt tunfisk eller en halv porsjonspose med våtmat til frokost.

Han godtar ikke annet tørrfor enn Hill's med lam eller kaninsmak.

Skrevet

Vår kattepus for Royal Canine som tørrfor og vanligvis en pose med våtfor fra enten wiskas, Friskies eller Kittekat hver morgen.

Når vi er hjemme på ferie (spesielt på sommeren fordi da fisker vi mest) får han mye kokt seiefilet, det er den absolutte favoritten.

Skrevet

Begge deler. Hun får Eucanuba tørrfôr og Friskies Gourmet tunfiskmousse i små bokser, det eneste våtfôret hun vil spise. Hun elsker rå torskefilet som hun får nå og da.

Skrevet

De får Royal Canin Indoor og så lager jeg et eget våtfôr innimellom som jeg har fått oppskrift på ifra en veterinær. Ellers hender det at de får kokt seifilèt eller kjøpt våtfôr.

Gjest Madeline
Skrevet
De får Royal Canin Indoor og så lager jeg et eget våtfôr innimellom som jeg har fått oppskrift på ifra en veterinær. .

Hvordan lager du dette våtforet? Siden du har fått oppskrift fra veterinær så burde vel dette være bra?

Skrevet

Hvordan lager du dette våtforet? Siden du har fått oppskrift fra veterinær så burde vel dette være bra?

Kattene mine er iallfall veldig glad i dette föret. Har ei venninne som er veterinær, så hun kommer med mange gode tips! :-)

140 g. kylling

30 g. lever

70 g. rå ris

10 g. finmalte fjærfeknokler

2 g. jodsalt

5 ml. solsikke- eller maisolje

Kok ris, finmalte fjærfeknokler, salt og olje i dobbelt så mye vann i 20 minutter. Tilsett kylling og lever, og la det småkoke i 10 minutter til. Blandes godt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Katten vår får tørrfor kastrater, samt en 1/2 boks med gourmet våtfor hver morgen.

Vi har forsøkt andre typer tørrfor, men da får han problemer med urinveiene. Ifølge dyrlegen er dette et vanlig problem for kastrerte hankatter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...