AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Hei! Jeg har kommet til et punkt hvor jeg har bestemt meg for å si opp jobben min, eller fortsette å jobbe der 50% og finne meg en deltidsstilling. Dette er noe jeg har tenkt lenge på, og det er ulike grunner til avgjørelsen. Jeg trenger hjelp med hvordan jeg skal gå frem. Har opprinnelig 3 mnds oppsigelsesfrist, og vil ikke si opp før jeg har funnet meg en ny jobb. Problemet er at i de fleste jobbannonsene så er oppstart ca 1 mnd frem i tid. Jeg er helt avhengig av full utbetaling pga utgifter. Har vurdert å gå til legen min og få en sykemelding i oppsigelsesperioden, men vet ikke om dette er en god løsning. Har dog vært 50% sykemeldt i 1 mnd i vår pga depresjon. Det er arbeidsstedet som gjør at jeg ønsker å bytte jobb, eller gå ned i 50%. Jeg får ikke brukt kompetansen min, og ledelsen gjør som de selv vil (er privateid). Motivasjonen min er på bånn. Har dere noen råd til meg hva jeg bør gjøre videre? Anonymkode: 9e06a...6e9
Agatha Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 For det først må du begynne å søke jobber. Oppstartsdato i ny jobb er i de fleste tilfeller fleksibelt og noe du kan forhandle om før du eventuelt takker ja. Når du har fått tilbud om ny jobb er du også i den posisjonen at du kan forhandle med din nåværende arbeidsgiver om å slippe og jobbe ut oppsigelsestiden. Om du ønsker å arbeide mindre er dette noe du kan diskutere med sjefen din. Det er dessverre ikke slik at de nødvendigvis vil godta det. Om dette er noe bedriften ønsker å bli med, da kan du levere en oppsigelse i 50%. Er man ansatt i en 100% stilling og det er dette bedriften ønsker har man ingen rettigheter som tilsier at man kan få innvilget en mindre stillingsstørrelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå