AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Del Skrevet 28. november 2018 Jeg skal kjøpe meg luftrenser da jeg er svært allergisk. Men lurer på om noen har tips om noen bra? Og gjerne noen som ikke er for dyre i drift heller. Og fjerner det og allergener fra parfyme? Bare vet i allergimasken min, så må jeg kjøpe kjemisk filter, og ikke vanlig filter, hvis det skal hjelpe mot parfyme. Anonymkode: 8d1c8...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Del Skrevet 28. november 2018 http://www.naaf.no/AllergivitenSite/Miljoforhold/Luftrenser/ " Luftrensere er oppskrytt (av selgerne), men kan være til hjelp for noen få. " Anonymkode: b08f1...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #3 Del Skrevet 28. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.naaf.no/AllergivitenSite/Miljoforhold/Luftrenser/ " Luftrensere er oppskrytt (av selgerne), men kan være til hjelp for noen få. " Anonymkode: b08f1...8e3 Tusen takk for svar. Nå er denne artikkelen gammel, og all forskning fra før 2000. Så er jo lov å håpe det er bedre nå. Norges astma og allergiforbund har jo en luftrenser de har satt sin anbefaling på, og det burde de vel ikke, hvis det fungerer dårlig. Anonymkode: 8d1c8...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Del Skrevet 28. november 2018 Jeg er pollenallergiker og har en eldre luftrenser med UV, gjennom noen år. Effekten er vanskelig å vurdere, siden det varierer en god del fra sesong til sesong hvor mye jeg plages. Luftrenseren har muligens hatt en viss effekt, jeg tror egentlig det. Men det er virkelig vanskelig å vurdere. Sannsynligvis er jevnlig og grundig renhold viktigere. Anonymkode: b08f1...8e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #5 Del Skrevet 30. november 2018 På 28.11.2018 den 10.52, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Nå er denne artikkelen gammel, og all forskning fra før 2000. Så er jo lov å håpe det er bedre nå. Norges astma og allergiforbund har jo en luftrenser de har satt sin anbefaling på, og det burde de vel ikke, hvis det fungerer dårlig. Anonymkode: 8d1c8...cd1 Luftrensere er ikke lenger anbefalt av NAAF, fordi diverse forskning ikke har vist at luftrensere har noen effekt. Hvilken luftrenser mener du at NAAF har satt sin anbefaling på? Den kjenner ikke jeg til. Tidligere hadde NAAF diverse og varierende luftrensere de anbefalte, en stund var det Lux sin en stund Nikken. Lux sin har vi hatt til den ble oppbrukt. God, men ekstremt dyr type ca. Kr. 14 000. Nikken sin lot det seg ikke gjøre å få nye filtre til så det var en dårlig kjøp, til tross for at den da den ble kjøpt, var anbefalt av NAAF. vi har hatt hjemme diverse luftrensere på prøve fra en stor elektrokjede. De billigere fungerte dårlig. Nå endte vi opp på en som skal rense ca. 60 kvadratmeter gulvflate, den står på soverom på ca. 15 kvm. Fungerer greit på natten. Kostet ca. 5 500. Men å tro du får en luftrenser til å fjerne alt av parfyme, det er nåde å jåpe på for mye og å være temmelig naiv mht hva en luftrenser og og gjør. På stuene har vi en luftrenser med blått uv lys. Hva er det du kaller for allergimaske og hvilke filtre er det du snakker om? Anonymkode: e0030...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå