AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #1 Skrevet 28. november 2018 Hei alle :) Jeg er en formfull jente(høyde på 170, vekt på 70 kg). Jeg er ikke interessert i å bli radmager eller noe, men kunne gjerne tenkt meg å gått ned til ca 65-67 kg! Dette er trivselsvekta mi 😊 Problemet mitt er bare det at hver gang jeg ser i baderomsspeilet at jeg har gått ned spiser jeg meg «opp igjen» i løpet av få dager! (Er nesten som om jeg innerst inne ikke vil gå ned i vekt?) Jeg spiser regelmessig ellers, relativt sunt! (Jeg holder ikke på med usunn slanking, jeg spiser alltid hvis jeg er sulten!) Problemet er som sagt med en gang jeg går ned i vekt, at jeg får en slags «trang» til å overspise :/ Kan bare ikke skjønne at jeg må sabotere for meg selv hver gang Flere som har det sånn? 😕 Har vurdert å teipe for baderomsspeilet, men det virker jo helt ekstremt sært Flere som har det sånn/har hatt det sånn?:/ Trenger tips for å slutte med dette Ha en flott dag videre alle sammen! Anonymkode: ff470...731
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Det er fordi underbevisstheten din alltid vil streve for å holde ting trygt, og den vekten du har nå er det som er trygt for underbevisstheten og derfor vil du sabotere deg selv så lenge du ikke får med deg underbevisstheten på laget ditt. Jeg har det på samme måte som deg, jeg vet hvorfor det er sånn, men det er uhyre vanskelig å komme dit at underbevisstheten skjønner at det er bra for meg å veie mindre enn jeg gjør nå. I tillegg til å spise riktig for vektnedgang så må du fortelle deg selv og føle og se at du allerede har idealvekten.Da vil du lure underbevisstheten din. Og litt ubevisst vil du også legge til deg en livsstil for å holde den ideelle vekta når du har kommet dit. Anonymkode: 5302e...2e3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Det er endel youtubere som har testet ut typ «one week without mirrors» og noen så lenge som en måned etc, og flere av dem rapporterte at de gikk ned i vekt og opp i selvtillit! Jeg har vurdert å gjøre det selv, selv om det virker litt drastisk... Men jeg er akkurat som deg. Anonymkode: e15f6...a71 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er endel youtubere som har testet ut typ «one week without mirrors» og noen så lenge som en måned etc, og flere av dem rapporterte at de gikk ned i vekt og opp i selvtillit! Jeg har vurdert å gjøre det selv, selv om det virker litt drastisk... Men jeg er akkurat som deg. Anonymkode: e15f6...a71 Jeg har ikke sett eller hørt om den metoden før, men det høres ut som noe som kunne funket bra. Og en uke eller måned uten vekt er sikkert også bra. Det er ikke tallene på vekta som bør telle, det er klærne som strammer eller blir løsere som betyr noe, for det er centimeter som syns i speil eller for andre, ikke tallene på vekta. Anonymkode: 5302e...2e3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 Har det akkurat på samme måte som deg! Opp og ned, opp og ned. Vet hva som skal til, men saboterer for meg selv gang på gang på gang.. Tror også det er kroppen som ønsker å opp igjen, da dette er "tryggest", siden den vil ha noe å gå på. Cluet er vel å ha nok viljestyrke og motivasjon til å hindre at dette skjer. Noe som føles umulig for meg for tiden. Du er ihvertfall ikke alene om å ha det sånn! Føler ikke jeg har så mange tips å komme med, da jeg sliter med det samme selv.🙈 Anonymkode: 7d6b6...21e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #6 Skrevet 28. november 2018 Jeg tror det er sult-hormoner som produseres fra kroppen sin side. Når du går ned i vekt, tror kroppen at det er "fare på ferde", at den ikke får nok mat og skal hamstre tilbake til ny "mangel-periode". Prøv å spise salat når trangen til noe ekstra melder seg? Så skaper du en illusjon om at det ikke er nød, og samtidig får i deg lite med kalorier. Ekstra altså. Spise som normalt ellers. Anonymkode: 80575...27e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå