Gå til innhold

Er det lett å komme raskt i kontakt med barna når man jobber i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge man er blid og viser interesse? Eller tar det vanligvis litt tid? Hilsen helt fersk ekstrahjelp som er veldig nervøs for første dag 😅

Anonymkode: a7304...b17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er praktikant og er i barnehage på fredager, det tok meg vel rundt 2 fredager før jeg følte at barna selv tok kontakt. 

Så det tar nok ikke lang tid :)

Anonymkode: 56271...0ec

Skrevet

Det går seg fort til. Barn er somregel veldig åpne og nysgjerrige på nye voksne i barnehagen. 😊 Lykke til! 

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen fasit for det. Å skape gode og trygge relasjoner kan ta tid. Men det kan også gå fort. Det hele avhenger av deg og din adferd i møte med barn. Å være en stabil, trygg og forutsigbar voksen er viktig

Anonymkode: 03c06...6b6

Skrevet

Takk for svar :) 

Anonymkode: a7304...b17

Skrevet

Vis interesse så tar det ikke lang tid. Når jeg var ny så tok det vel max en time før jeg hadde første ungen på fanget. 

Anonymkode: 6531e...eef

Skrevet

Det er så mange ulike born der ute i verda, så du vil oppleve at nokre kjem på fanget og andre er heilt uinteressert.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer også an på alderen på barna. På en småbarnsavdeling, 1-2 år, vil jeg tro det tar litt lenger tid med et flertall av barna. Blant de store vil du sannsynligvis være superkul etter en time dersom du blir med på litt tegning, fotball eller stiv heks ;) Lek med dem!

Skrevet

Det går fort, allerede etter en halvtime.

Anonymkode: b5952...8d4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...