Gå til innhold

Hvordan pynter du juletreet?


Factum Factaria

Anbefalte innlegg

Er ute etter juletreinspirasjon!

Hvordan pynter du juletreet? Hva slags pynt? Hvilke lys? Hva har du i toppen? Hva vil du absolutt IKKE ha på treet? Hva MÅ du ha? 

Bonus for inspirasjonsbilder. :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har stjerne i toppen og pynter med lys (helt vanlige ensfargede juletrelys) og forskjellig julepynt i alle slags farger. Jeg er ingen fan av minimalistiske trær med all pynt i én, maks to, farger. Vi liker at det er personlig og er en blanding av nytt og gammelt, noe arvet, noe kjøpt, noe hjemmelaget. Vi har bl.a. julekuler i forskjellige farger, glitter, stjerner, fugler, bjeller, små halmgriser, julekurver vi har flettet selv, tre figurer med hvert av barnas navn på og sikkert mer jeg ikke kommer på. Det er vel ingen enkeltting jeg MÅ ha og ingenting jeg absolutt ikke vil ha (eller, jeg er ikke så glad i flagg på treet, men om mannen min ville ha det hadde jeg ikke satt meg på bakbeina). Det er sammensetningen og det ferdige resultatet som er viktig. :) 

Og nesten viktigst av alt, at hele familien er sammen om pyntingen. Det er så koselig. Barna er opptatt av at det skal bli fint og nå er de så store at vi ikke trenger rette litt på pynten etterpå (alle røde julekuler plassert på de nederste greinene og sånt :fnise:), de blir glade av å finne fram sin egen julefigur og å se at vi hvert år henger opp ting de husker de har laget selv. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøpe alt av julepynt nytt i fjor, og fordi jeg har en litt "vanskelig" farge på veggene i leiligheten (og ikke får lov til å male), så tok jeg hensyn til det. Dermed har jeg glasskuler i hvitt, sølv og lilla, og noen små stjerner i sort og hvitt. Har lyslenke, men i år tenker jeg å kombinere med klassike, hvite juletrelys m/stjerne. Ikke glitter. Drømmetreet mitt er egentlig dette:

Christmas-tree-with-DIY-clay-star-ornaments2

Da jeg bodde med eksen, hadde vi også et veldig fint tre, med store kuler i rødt, hvitt og grønt, sukkerstenger i rødt og hvitt, små epler i rødt og gull, masse små trefigurer som ser ut som gammeldagse leker, noen små instrumenter (harper, trompeter og trommer) i gull og rødt, og litt diverse som datteren hans lagde da hun gikk i barnehagen. Jeg syntes imidlertid ikke det var noen vits i å skulle dele julepynten, da den likevel ikke passet i den nye leiligheten min. 

 

 

Endret av Roci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort kunstig tre fra hagelang. Stjerne på toppen, mange små lys. Pynten er en blanding av disney, pynt som colanisser og eventyrfigurer, gamle glasskuler osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare pyntet til jul tre år nå. Første tre var fult av pynt tradisjonell pynt fra forskjellig epoker og mye håndlaget.

Tre to var ett tre for noen i sorg (dødsfall i nær familie) Så det ble hvite fulgler i forskjellige utgaver.

I år heller jeg litt mot å bare ha masse lys og ingen pynt ellers. Har år ett stort, ett midre tre og tre små trær. Alle med mye lys

 

Anonymkode: 428c5...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har bare pyntet til jul tre år nå. Første tre var fult av pynt tradisjonell pynt fra forskjellig epoker og mye håndlaget.

Tre to var ett tre for noen i sorg (dødsfall i nær familie) Så det ble hvite fulgler i forskjellige utgaver.

I år heller jeg litt mot å bare ha masse lys og ingen pynt ellers. Har år ett stort, ett midre tre og tre små trær. Alle med mye lys

 

Anonymkode: 428c5...3ef

Oj da Beklager alle feil. Gikk litt for i svingen. Håper det er til å forstå.

Anonymkode: 428c5...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tar en lyslenke rundt stammen, og ett par lenker ut på greinene. Jeg pleier å variere litt med hva jeg tar for pynt. Det varierer mellom sølv/hvitt/glass eller rødt/gull. Og variere også hva jeg har i toppen. Stjerna er i sølv, så har jeg ett spir i gull. Fugler har jeg alltid i. Jeg har også en liten engel jeg fikk som barn som jeg alltid har rett under stjerna. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuler i hvitt og sølv og stjerne på toppen. Liker ikke nisser og sånn som ser hjemmelaget ut.

Anonymkode: 3a7f5...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter med sølv og hvite kuler, noe innslag av rødt og lilla og enkel lyslenke. Vi har det relativt minimalistisk og en enkel stil, ønsker derfor at juletreet ikke tar for mye plass, da stuen heller ikke er av verdens største. 

 

med for mye plass mener vi altså tar for mye oppmerksomhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss går det i hvitt og sølv samt swarovski. På toppen har vi et spyd. Vi hadde aldri klart glorete juletrepynt og glitter er uaktuelt her i huset. I tillegg til pynten har vi flere lyslenker med ialt ca 500 lys, så det lyser godt opp i stuen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt hvordan jeg pynter. I fjor var all pynten i gull, rødt og hvitt/sølv. Året før pyntet jeg treet med over 100 små nisser. Hva det blir i år vet jeg ikke helt ennå. Tenker på klassisk pynt som flagg, glitter, kuler og kurver.

Anonymkode: c9534...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt skulle jeg hatt et ekte tre. Som jeg kjøpte inn, og satte opp noen dager før jul.

Nå bor jeg i en liten leilighet, har to katter, så det blir ikke noe ekte tre hos meg.

I fjord kjøpte jeg meg et grantre/gran-potteplante. Men i pr har jeg kjøpt noe helt annet på Europris. Det er klassifisert som utebelysning, men jeg satte det inn i stua, satt på noen julet, og er ganske fornøyd med årets juletre :) et litt annerledes juletre. 

1100DB18-7B64-4A4A-B784-CE9320DA29DF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det et sånn mini-tre fra rusta, med godteri på. Fordi jeg har katt. Lærte i fjor at katt og juletre går ikke sammen. 
Så jeg har en pakke 24 små julekuler jeg kjøpte i fjor. Tenkt å kjøpe 24+ godteri ting og ta på mini treet. spiser 1 godteri-pynt og setter på ei julekule hver dag, har tenkt å ha lappe med dato på godteriet. Som min egen lille julekalender, inspirert at Kåre eyolf Olsen Jrs julegavekort-kalender fra jul i blåfjell. 

Anonymkode: babc8...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...