Gå til innhold

Hvor gå når jeg opplever lønnen er lavere enn det jeg skal ha som fagutdannet personell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber igjennom vikarbyrå.

Jeg fikk i utgangspunktet veldig høy lønn i hos den første oppdragsgiveren, men etterhvert har jeg fått merkbart lavere lønn som fagutdannet personell.

Hva kan jeg sette krav om som lønn, og evt. hvor går jeg for at jeg skal få høyere lønn. 

Jeg forutser at jeg skal få 80 kr per time mer i lønn enn den jeg har nå.

Har du stilt krav til høyere lønn i bedriften du har jobbet i? og hvor lang tid gikk det før du innså jeg har faktisk krav til enda høyere lønn som fagutdannet personell i bedriften?

Anonymkode: 20281...fbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fagforbundet ditt er en fin plass å starte! De er til for deg i slike settinger og har hjulpet med å heve lønna mi to ganger :) 

Endret av Blueblizz
  • Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Blueblizz skrev:

Fagforbundet ditt er en fin plass å starte! De er til for deg i slike settinger og har hjulpet med å heve lønna mi to ganger :) 

ok, i hvor stor intervall hadde du der du fikk fagforbundet til å se på saken. Var du involvert i prosessen eller hadde dialog med arbeidsgiver ved lønnsforhøyelse? 

Skrevet

Om du jobber via vikarbyrå kan du vel takke ja eller nei til de jobbene du vil? Kan du ikke stille lønnskrav der? 

Ellers er fagforeningen et godt sted å starte. Regner med du er organisert.

Anonymkode: 0e2bc...e35

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du jobber via vikarbyrå kan du vel takke ja eller nei til de jobbene du vil? Kan du ikke stille lønnskrav der? 

Ellers er fagforeningen et godt sted å starte. Regner med du er organisert.

Anonymkode: 0e2bc...e35

Så enkelt er det ikke fordi jeg er avhengig av inntekt. Om jeg hadde kontaktene som bydde på fast stilling så ville det være enklere. Dessuten så er det ikke naturlige bedrifter, tro det eller ei, som jeg ville søkt på igjennom bedriftene jeg har jobbet i. 

Jeg har meldt meg inn i fagforeningen. Trenger sårt langt høyere lønn for å betjene lån og boutgifter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...