AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Har verdens skjønneste jaktlabrador på 1 år!❤ Men han er veldig intens. Han er egentlig rolig inne til å være så ung, aldri hatt noen raptuser/bjeffing osv inne, men er nokså intens og oppmerksomhetssyk. Skal helst gå oppå meg og gir seg ikke før han har all oppmerksomheten. Ligger å velter seg mot meg og "kose" biter og finner på mye sprell og piping for å få oppmerksomhet. (Han får mye oppmerksomhet, turer, sosialisering og hjernetrim hver dag, så er ikke det det går på. Løper i skogen så og si hver dag, og det er sjeldent han er hjemme alene mer enn noen timer). Jeg vet jo at denne rasen er kjent for å være krevende som unghunder, men når gir dette seg? Merker jo at han roer seg mer og mer, men er til tider veldig plagsomt selv om jeg elsker han mer enn alt på jord!! Han lærer veldig fort og er smart, og han vet hva som er greit og ikke greit - men han prøver seg igjen og igjen. Jeg er nok litt for snill med han, kjefter ikke, men prøver å ignorere. Men det er ikke alltid så enkelt når en 30+ kgs hund napper deg alle steder. Ender som regel med å forlate rommet og da roer han seg som regel når jeg kommer tilbake. Når ga disse faktene seg hos deres? Føler at all min tid går på han når han er våken. Enten det er tur, trening eller hans forsøk på oppmerksomhet.. Anonymkode: a47d1...a53
Kvartz Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Det verste gir seg rundt 2 års alderen. 1
Majott Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Har en Labrador på 6 år. Han er veldig rolig og fin innendørs, og bruker energien utendørs. Merket stor forskjell på aktivitetsbehov/intensitet fra han var 2-3 år. Han elsker å trene, så vi brukte mye tid på f.eks lydighetstrening da han var yngre. Labradorer er jo aktive hunder, og en jaktlabrador er hakket over når det gjelder energi. Av de 6 hundene jeg har hatt/har, så er han den som har krevd mest aktivitet, men også den som har vært mest lettlært og enkel å ta med seg overalt. Det er mye jobb de første to årene, men så roer det seg, er min erfaring, også med andre raser.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 Bruker du han til noen spesiell sport? En jaktlabrador er en labrador avlet for intensitet og fart, det er naturlig å drive hundesport dersom man har av disse linjene. Så lenge han er rolig inne og gæren ute er vel livet herlig? Jeg har omvendt, en ung hund som gjerne makulerer og tuller inne, men ute går det mest i snusing og traving... Anonymkode: 3aecc...bc9 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #5 Skrevet 28. november 2018 Takk for svar dere! Tenker å bruke han til agility, men hørt de bør være over et år før man starter med tanke på skjelletet osv så tenker å starte med det til våren. Trener også litt søk etter godbiter osv, og har meldt han på sporkurs til februar! Har vært så liten frem til nå, at det har gått mest i å lære seg det grunnleggende pluss en del triks.. Anonymkode: a47d1...a53
Kvartz Skrevet 30. november 2018 #6 Skrevet 30. november 2018 På 28.11.2018 den 17.21, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere! Tenker å bruke han til agility, men hørt de bør være over et år før man starter med tanke på skjelletet osv så tenker å starte med det til våren. Trener også litt søk etter godbiter osv, og har meldt han på sporkurs til februar! Har vært så liten frem til nå, at det har gått mest i å lære seg det grunnleggende pluss en del triks.. Anonymkode: a47d1...a53 Jeg var på sporkurs med min yngste labrador da han var 6 måneder og det gikk kjempe fint. Veldig bra aktivitet for en labrador.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå