Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eksamen i morgen og har ikke lest til eksamen da jeg for lengst ikke følte dette studiet var noe for meg. Hva gjør jeg nå? Møter opp og prøver så godt jeg kan for så å ta det opp til våren? Har stipend så må bestå faget. Årsstudium. 

Anonymkode: 73ab6...5cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde prøvd. Lykke til :)

Skrevet

Er bare å prøve.

Anonymkode: 6f820...17d

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Ville prøvd ja. Hvilket studium er det?

Skrevet

Hva har du å tape? Ikke møtt uten legeerklæring er det samme som ett forsøk. Du har tre forsøk tilsammen (ordinær eksamen og to kont).

Anonymkode: 7b27b...438

Skrevet

Hvorfor setter man seg i en slik situasjon? Du sier studiet ikke er for deg, men hvorfor har du ikke droppet ut da? Er jo litt rart å hverken droppe ut ELLER lese til eksamen...

Anonymkode: 054ff...47e

• Liker 3
Skrevet

møt opp og stryk, så får du ta konteeksamen til våren. dersom du får en E har du ikke rett på utsatt eksamen, da må du ta den når den arrangeres ordinært. 

Anonymkode: 9e8de...9e9

Skrevet

Du kan møte opp, men du må vente en time så kan du trekke deg. Dette tilsvarer som stryk og du kan ta konteeksamen til våren om du vil ha ok karakter. Ellers så kan du droppe faget helt. For lånekassen kan du være forsinket 60sp før de stopper å gi deg lån, ellers så kan du ta et annet emne som du liker i stedet kanskje slik at du får det omgjort til stipend. 

Anonymkode: 75437...2c2

Skrevet

Da jeg var student, fikk vi ikke konvertert studielån til stipend. (Dette er en luksus forbeholdt dagens studenter.) Så da var det i grunnen like greit å konte, om det gikk den veien. Som det er, har du vel ikke noen annen mulighet enn å prøve.

Anonymkode: 081de...398

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

møt opp og stryk, så får du ta konteeksamen til våren. dersom du får en E har du ikke rett på utsatt eksamen, da må du ta den når den arrangeres ordinært. 

Anonymkode: 9e8de...9e9

Ikke alle studiesteder som driver med denne praksisen. Dersom du stryker hvor jeg går må du uansett vente til ordinær eksamen

Anonymkode: 5e636...8bb

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle studiesteder som driver med denne praksisen. Dersom du stryker hvor jeg går må du uansett vente til ordinær eksamen

Anonymkode: 5e636...8bb

TS har jo denne muligheten som det kommer frem av hovedinnlegget. 

Anonymkode: 7a409...fd6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...