Gå til innhold

"Ringenes Herre" er rasistisk fordi den diskriminerer orker

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.nationalreview.com/2018/11/lord-of-the-rings-slammed-for-perpetuating-racism-through-depiction-of-orcs/

https://www.dailywire.com/news/38755/sci-fi-writer-says-lord-rings-racist-because-it-emily-zanotti

Ja, hva skal man si?

Denne galskapen av misbruk av begrepet rasisme og sosial kamp for multikultur?

Etter å ha sett denne filmen, hvor mange har bestemt seg for å bli rasister? (Lord of the Rings promote racism)

Priviligerte alver undertrykte stakkars orker, som ble onde på grunn av den strukturelle rasismen i Midtgard?

Eller grådige dverger tok for mye gull, slik at underprivilgerte orker ble ofre for sosiale og økonomiske ulikheter?

Hva med - det er fantasi, for svingende!

Edit: Disse tufsete uttalelser kommer fra en som har skrevet en historie om Bilbo som høyreekstrem senator, som vil bygge en mur for å holde orkene ute fra Hobsyssel....

/facepalm /facepalm /facepalm

Endret av ops2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette orker jeg ikke å høre på.      :lur: 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Skrevet

Ringenes herre er også rasistisk fordi de gode er fra vesten, mens de onde er fra østen (Midtøsten). I tillegg er triologien sexistisk. Se bare på den skjeve fordelingen av mannlige og kvinnelige hovedkarakterer. :sarkasme:

• Liker 4
Skrevet

Slik jeg har forstått det skal orker utgjøre en egen artsform. Forskjellsbehandling av en annen art faller ikke inn under rasisme. Hadde så vært tilfelle ville det jo vært rasistisk å behandle dyr annerledes enn mennesker.

Skrevet

Det at dere ikke ser at Ringenes Herre er rasistisk og sexistisk er sjokkerende. 

Anonymkode: 3710f...e06

Skrevet

Men Black Panther er ikke rasistisk? De har all rett til å beskytte Wakanda med alle nødvendige midler uten at noen skal rynke på nesa av den grunn. Det er klart de skal få ha sin suverenitet! Det er bare hvite land i Vesten som ikke skal få ha sine land og suverenitet i behold!

Anonymkode: f7593...24e

• Liker 5
Skrevet
27 minutter siden, Turin skrev:

Ringenes herre er også rasistisk fordi de gode er fra vesten, mens de onde er fra østen (Midtøsten). I tillegg er triologien sexistisk. Se bare på den skjeve fordelingen av mannlige og kvinnelige hovedkarakterer. :sarkasme:

Jeg har informert media og har plakatene klare for å stå opp for orker, sexisme og den påståtte ondskapen fra øst! :kjefte:

:hoho:

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det sier noe om de personene som klarer å finne rasisme overalt. 

Anonymkode: ee0b2...cfe

• Liker 2
Skrevet

Det er utrolig hva noen kan få til å bli rasistisk, bare de leter lenge nok. :P 

Skrevet (endret)

Orkene er klare til kamp for å kjempe for sine rettigheter!

Fra tegnefilmen The Return of the King (1980)

Endret av Perelandra
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...