Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg er helt ny her men tenker meg å prøve likevel. Jeg er ei jente på 21 som studerer til lektor. Jeg er kjempe lei av studiet mitt og klassen min. Jeg strøk også på 2/4 eksamener forrige semester så motivasjonen er ganske lav. Jeg har også verdens herligste kjæreste som jeg vurderer å starte et familieliv med, eneste er bare at jeg alltid har tenkt på at jeg vil ha en utdanning før barn. Akkurat nå er jeg veldig rådvill og egentlig ganske hauløs på alt sammen.. 

Anonymkode: 1efda...b3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK..., hva er spørsmålet? Jeg er heller ikke særlig motivert, men klarer alle eksamener. Lektorprogrammet er ikke veldig vanskelig..

Anonymkode: a4a9d...b84

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

OK..., hva er spørsmålet? Jeg er heller ikke særlig motivert, men klarer alle eksamener. Lektorprogrammet er ikke veldig vanskelig..

Anonymkode: a4a9d...b84

Nå er ikke TS deg, så å bruke deg selv som utgangspunkt er jo helt idiotisk. 

Anonymkode: fabaf...03b

• Liker 1
Gjest Mattie16
Skrevet (endret)

Da ville jeg tatt en pause fra studiet, søk permisjon. Så kan du enten jobbe eller evt prøve et annet studie mens du tenker deg om. Anbefaler ikke å presse deg gjennom et studie du ikke trives med og hvor motivasjonen er på bånn. Det er nok av folk som har studert ting de angrer på, og heller ikke trives med jobben. Du er veldig ung så du har all verdens tid til å finne ut av det. Dersom det er lærer du vil bli, så kan det være en ide å jobbe som vikar på skole og få et innblikk i hvordan hverdagen som lærer er. Kanskje det kan hjelpe på motivasjonen, eller du finner ut at undervisning ikke er noe for deg. Lektor er et ganske spesifikt og langt studie så ville ikke gått hele den veien hvis du ikke er sikker..

Vil legge til at det ikke er nødvendig å ha utdannelse før du får barn, mange som studerer med barn og klarer seg fint. Men, som sagt, du har good tid😊

Endret av Mattie16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...