AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Stakkars barnet vårt. Ringte meg i dag og fortalte at juletreet ble pyntet av far og konen i går mens barnet selv måtte gjøre lekser. Gjør vondt i mammahjertet. Dette er et barn som sliter fra før pga skilsmisse, flytting og mistilpassning i ny skole. Måtte bare lufte min fustrasjon. Anonymkode: 74004...a05 3
Kalboman Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Jeg har hatt en skilsmisse og min datter har alltid vært med på å pynte, det er en selvfølge det. Alt annet får vente. Det er jo så koselig for dem dette. 3
Chablis Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 Har du spurt far om hvorfor og fått et komplett bilde av situasjonen? 26
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 For en drittsekk av en far, frarøve barnet viktig tid som kunne skapt fine og gode minner mellom dem 3. Anonymkode: ad89c...5d1 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Dårlig gjort av far og konen, men barnet får vel være med å pynte treet hos deg nærmere jul? Prøv å trøste med at dere skal kose dere med juletrepynting og kanskje andre koselige førjulssysler som baking, laging av julepynt osv. Anonymkode: ec001...6b1 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 Populært innlegg #6 Skrevet 27. november 2018 Pyntet juletre nå? Skeptisk! Anonymkode: 9c268...ae8 74
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, Elektra skrev: Har du spurt far om hvorfor og fått et komplett bilde av situasjonen? Jeg kan ikke ta opp slike ting med han for da kan han bli sint på barnet fordi det fortalte så det er uaktuelt. Uansett så er det det barne sitter igjen med og jeg kan bare trygge på at jeg lover vi skal gjøre det sammen alle her, og at barnet må si ifra til pappa at det ville være med. Anonymkode: 74004...a05 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pyntet juletre nå? Skeptisk! Anonymkode: 9c268...ae8 Hvorfor det, ulik tradisjon i ulike kulturer, jeg synes og det er rart, men det holder jeg for meg selv. Det er ikke noe jeg legger meg bort i. Anonymkode: 74004...a05 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig gjort av far og konen, men barnet får vel være med å pynte treet hos deg nærmere jul? Prøv å trøste med at dere skal kose dere med juletrepynting og kanskje andre koselige førjulssysler som baking, laging av julepynt osv. Anonymkode: ec001...6b1 Ja da jeg betrygget barnet på dette. Anonymkode: 74004...a05
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #10 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor det, ulik tradisjon i ulike kulturer, jeg synes og det er rart, men det holder jeg for meg selv. Det er ikke noe jeg legger meg bort i. Anonymkode: 74004...a05 Hvilken kultur er det som pynter juletreet hjemme i slutten av november? Anonymkode: 9c268...ae8 29
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #11 Skrevet 27. november 2018 7 minutter siden, Kalboman skrev: Jeg har hatt en skilsmisse og min datter har alltid vært med på å pynte, det er en selvfølge det. Alt annet får vente. Det er jo så koselig for dem dette. Ja jeg er helt enig, det er viktig å få delta i slike tradisjoner Desverre så giftet jeg meg en person som er helt annerledes der, så han klarer ikke å forstå betydningen av slike ting. Anonymkode: 74004...a05
Arabella Skrevet 27. november 2018 #12 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilken kultur er det som pynter juletreet hjemme i slutten av november? Anonymkode: 9c268...ae8 Det kommer i hvert fall til å ha mistet alle barnålene når julen kommer, hvis det ikke er kunstig. 17
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #13 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvilken kultur er det som pynter juletreet hjemme i slutten av november? Anonymkode: 9c268...ae8 Jeg har ikke lyst til å gi info eundt det. For hva grunnen til at det er gjort kan være så mangt. De skal ha selskap snart kanskje det er grunnen. Aner ikke jeg, men det er da virkelig uvesentlig. Anonymkode: 74004...a05 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #14 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, Arabella said: Det kommer i hvert fall til å ha mistet alle barnålene når julen kommer, hvis det ikke er kunstig. Ja. Tror ikke helt på dette. Anonymkode: 9c268...ae8 2
Chablis Skrevet 27. november 2018 #15 Skrevet 27. november 2018 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan ikke ta opp slike ting med han for da kan han bli sint på barnet fordi det fortalte så det er uaktuelt. Uansett så er det det barne sitter igjen med og jeg kan bare trygge på at jeg lover vi skal gjøre det sammen alle her, og at barnet må si ifra til pappa at det ville være med. Anonymkode: 74004...a05 Eh.. Selvfølgelig må du ta opp slikt med far, og dersom far lar det at barnet snakker med deg gå ut over barnet så bør ikke far være med dette barnet. For alt du vet så ljuger barnet fordi hen vet du ikke sjekker opp med far. Dette tror jeg ikke på, ingen er så tett. Endret 27. november 2018 av Elektra 7
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 27. november 2018 #16 Skrevet 27. november 2018 Oi, det var trist ja. skjønner at hun ble lei seg for det. Må si jeg synes det er bekymringsverdi om du ikke kan ta det opp med far fordi han kan bli sint på barnet. Det er IKKE slik det skal være. barnet har jo ingen skyld i dette. Håper det løser seg, og at barnet får en koselig julefeiring uansett med dere når dere skal bake og pynte treet hos deg.
Zienna Skrevet 27. november 2018 #17 Skrevet 27. november 2018 Ærlig talt.... Dette er ikke en stor sak om du ikke gjør den til det. I min familie er tradisjonen at barna våkner opp til ferdig pyntet juletre om morgenen julaften. De voksne har pyntet. 18
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #18 Skrevet 27. november 2018 35 minutter siden, Zienna skrev: Ærlig talt.... Dette er ikke en stor sak om du ikke gjør den til det. I min familie er tradisjonen at barna våkner opp til ferdig pyntet juletre om morgenen julaften. De voksne har pyntet. Grunnen til st det ble en sak ut av det er at barnet ga uttrykk for at det var ugreit, derfor. Anonymkode: 74004...a05 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #19 Skrevet 27. november 2018 48 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Oi, det var trist ja. skjønner at hun ble lei seg for det. Må si jeg synes det er bekymringsverdi om du ikke kan ta det opp med far fordi han kan bli sint på barnet. Det er IKKE slik det skal være. barnet har jo ingen skyld i dette. Håper det løser seg, og at barnet får en koselig julefeiring uansett med dere når dere skal bake og pynte treet hos deg. For å si det slik så er dette etter råd fra barnevernet, de vet at det ikke er optimalt, men sagt at det blir værre dersom jeg tar slike ting m far. Så jeg må ikke legge meg bort i det som skjer der, hvis jeg er i tvil så tar jeg det opp m saksbehandler Anonymkode: 74004...a05
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 27. november 2018 #20 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For å si det slik så er dette etter råd fra barnevernet, de vet at det ikke er optimalt, men sagt at det blir værre dersom jeg tar slike ting m far. Så jeg må ikke legge meg bort i det som skjer der, hvis jeg er i tvil så tar jeg det opp m saksbehandler Anonymkode: 74004...a05 Jeg forstår. Ja, det er viktig å jobbe etter rådene fra fagpersoner. Håper situasjonen bedrer seg på sikt. Uansett, en god klem til deg og barnet ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå