Gå til innhold

hvordan holde varmen på beina??

Kvepp

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å jobbe i barnehage for noen måneder siden å trives veldig godt der.Men vi er mye ute å nå når det er -8 grader så fryser jeg så ekstremt på føttene hele dagen mens vi er ute.Vi er gjerne ute fra 10-16.00 når jeg går hjem. Har prøvd ullsokker fra butikk og jeg har prøvd hjemmestrikket ullsokker som er litt tjukkere men likevel er jeg iskald på beina og fryser hele tiden på beina. Noen tips til hvordan holde varmen på beina? Eventuelt noen vintersko som holder kulden ute :P  Nå går jeg bare med sånne cherrox som barnehagebarn bruker,det står at de tåler -20 grader men er som sagt iskald likevel. Det gjør at jeg ikke akkurat gleder meg til å gå på jobb å sånn ønsker jeg jo ikke å ha det ettersom jeg holder på med utdannelse der jeg skal jobbe i barnehage når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et par tynne ullsokker, et par tykke, og ullsåler i skoene. Det bruker jeg når jeg sykler om vinteren (2 mil om dagen). Absolutt ikke bomullssokker under de tykke ullsokkene, da blir det kaldt. Bruker vintersko fra Ecco.

Anonymkode: ecf61...894

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Cherrox i -8 ????

Tro nå ikke alt du leser. 

Kjøp deg gode vintersko. Type sorel eller lignende. Best i kulda er lobber, men de ser litt teite ut. Det finnes små varmeelementer til å ha i votter sko som er å få kjøpt, men husker ikke hvor. Har ikke hatt bruk for det på noen år nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg skikkelige sorell sko, og ha ullsokker rett på foten, gjerne slike gamle raggsokker rett på foten, ikke noe bomull i mellom altså. 

Ellers, så har du vel kolleger som sikkert har masse tips og råd. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.fjellsport.no/sidas-neo-heat-socks-set-black.html?utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Sidas+Neo+Heat+Socks+Set+Black

Dyre, men verdt hver krone! Jeg bruker de mer ute på jobb enn på ski! Søsteren min bruker dem når hun må se på sønnens fotballkamper. Jeg brukte dem inne på et iskaldt kurs en gang, reddet helgen! GULL verdt!

Ikke kjøpt pads, det blir sykt mye dyrere og grusomt miljømessig! Pad er til de som trenger det en gang i året!

Disse sokkene OG gode sko! Cherox er IKKE gode sko!

Endret av Ella Ellefantella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke cherrox! De er kjent for å være kalde! Kjøp sånne klassiske sorell boots. Ull rett på foten. Sørg for å kjøpe skoen god i størrelse, viktigste av alt er luft. Strammer skoen er det døden! 

Ev. elektriske varmesåler 🙂

Anonymkode: 8f797...9db

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Elektra skrev:

Kjøp deg skikkelige sorell sko, og ha ullsokker rett på foten, gjerne slike gamle raggsokker rett på foten, ikke noe bomull i mellom altså. 

Ellers, så har du vel kolleger som sikkert har masse tips og råd. 

Bomullsokker bruker jeg ikke.Mente sokker fra butikken i ull. Prøvde raggsokker rett på foten i dag men var likevel iskald.

Anonymkode: 1c45f...40b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samene bruker sånne ullsko og så har de sånne overtrekkstøvler over der igjen. Det skal visst funke i -30 

Anonymkode: 92c77...b69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, theTitanic skrev:

Cherrox i -8 ????

Tro nå ikke alt du leser. 

Kjøp deg gode vintersko. Type sorel eller lignende. Best i kulda er lobber, men de ser litt teite ut. Det finnes små varmeelementer til å ha i votter sko som er å få kjøpt, men husker ikke hvor. Har ikke hatt bruk for det på noen år nå. 

Flere av ungene i barnehagen har kun cherrox å de fryser ikke. Men de er selvsagt mer aktiv enn meg. En del av jobben min er jo å sitte litt i sandkassen med barna som liker det,å gi fart til barna på dissene så kan ikke være i aktivitet hele tiden.

At skoene ser teite ut går helt fint,skal love deg det ser teit ut med en 31 år gammel dame med barnecherrox også hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bomullsokker bruker jeg ikke.Mente sokker fra butikken i ull. Prøvde raggsokker rett på foten i dag men var likevel iskald.

Ja, med sherrox ute nå så blir du kald i lengden. 

Mener raggsokker på foten i skikkelige sko. Sokkene fra butikken er sjelden ren ull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, anno1 skrev:

Uggs! Alltid kald på beina. Lånet av ei venninne en gang, aldri vært så varm på føttene! 

Svært lite praktisk i barnehagen da. De tåler ikke vann engang. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er ihuga veganer/vegetarianer som er imot absolutt alt som finnes på dyr, ville jeg anbefale selskinnsstøvler/støvletter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Pomar vintersko med ullsåle oppi, og med et par ullsokker på bena, så er du kokvarm på føttene:)

Anonymkode: a1bc1...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kvartz skrev:

Har ikke så god råd men tror jeg skal spare til de skoene du har,de var jo ikke så gale pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Bergen å her er det ofte veldig vått så UGGS blir dessverre uansett ikke aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...