Gå til innhold

takkekort etter konfirmasjon, hvor viktig synes dere det er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er unødvendig. Så bortkasta for miljøet , for ingen av menneskene setter så pris på disse kortene at de sitter og beundrer dem hele tiden? det er bare for høffelighet. men kan vi ikke bare avslutte denne normen nå og slutte å forbruke på slike bortkasta ting? 

Anonymkode: d1222...a57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er uhøffelig å ikke sende, det viser utakknemlighet.. send i det minste en post-it liksom!!!

• Liker 6
Skrevet

Jeg har kjøleskapet fult av takkekort og julekort, fra flere år tilbake. Synes det er virkelig hyggelige å se på, ser at tiden går 🙂

Anonymkode: c7757...338

• Liker 6
Skrevet

Jeg slutter å gi, du slutter å takke. Enkelt og greit. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg venter alltid på takkekort fra konfirmasjoner, dåp og bryllup. Synes det er så koselig! Har de framme i noen uker og så blir de oppbevart i en mappe som jeg ser gjennom hver gang jeg skal legge noe nedi. 

Anonymkode: 59743...9e3

• Liker 10
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er unødvendig. Så bortkasta for miljøet , for ingen av menneskene setter så pris på disse kortene at de sitter og beundrer dem hele tiden? det er bare for høffelighet. men kan vi ikke bare avslutte denne normen nå og slutte å forbruke på slike bortkasta ting? 

Anonymkode: d1222...a57

Men er det ikke unødvendig av folk å gi konfirmanten gaver da?

Skrevet
17 timer siden, Stortrommadet skrev:

Syns det er uhøffelig å ikke sende, det viser utakknemlighet.. send i det minste en post-it liksom!!!

Selv om ts skriver høffelig, betyr det ikke at det er rett. Er et FE for mye... Høflig :)

Anonymkode: fad21...b52

Skrevet

Dette er en forventning som må innfris. Jeg forventer også takkekort etter nyfødtgave/dåp og bryllup. Såpass må man faktisk kunne forvente. Hos meg står de framme noen uker, og så limer jeg inn de som jeg får fra mine nærmeste venner i et gammel album som jeg har lignende. Har takkekort for 20 år der, og selv jeg som ikke liker å ta vare på ting generelt (lite sentimentalitet til ting), synes det er fint å gå tilbake og kikke på disse. 

Anonymkode: 01e8b...e03

• Liker 3
Skrevet

Det finnes miljøvennlige papir-valg, så akkurat det er en tynn unnskyldning. 

Husker selv at jeg var en gretten og småfurten fjortis som "måtte" sende takkekort, men... Mens jeg skrev og takka for akkurat det vedkommende gav meg så fikk jeg også en aha - opplevelse mtp hvor mange mennesker jeg har i livet og hvor mye fint de gav med. Hadde neppe kjent samme takknemlighet om jeg ikke gjorde det. 

Det handle om å si takk, ikke ta det for gitt at folk kommer for å feire deg, og det handler også om tradisjoner. 

Man konfirmerer seg én gang i livet. Det er ikke som om takkekort er en slitsomt plikt man skal gjennomføre mange ganger. 

Vi har tatt vare på mange slike kort. Særlig dem som har bilde av konfirmanten. Har et lite område av en vegg satt av til å henge opp slikt og det er pyntelig og koselig 😃

• Liker 4
Skrevet
På 28.11.2018 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Dette er en forventning som må innfris. Jeg forventer også takkekort etter nyfødtgave/dåp og bryllup. Såpass må man faktisk kunne forvente. Hos meg står de framme noen uker, og så limer jeg inn de som jeg får fra mine nærmeste venner i et gammel album som jeg har lignende. Har takkekort for 20 år der, og selv jeg som ikke liker å ta vare på ting generelt (lite sentimentalitet til ting), synes det er fint å gå tilbake og kikke på disse. 

Anonymkode: 01e8b...e03

Enig.

Skrevet

Hos oss blir takkekortene rammet inn og hengt på veggen ved trappa

Skrevet

Det er veldig hyggelig å få takkekort! Og en selvfølge

• Liker 2
Skrevet
På 28.11.2018 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Er et FE for mye

Enig, og feet er den som absolutt må rette på opplagte skrivefeil.

• Liker 1
Skrevet

Tja. Hvor nødvendig synes du gaver er til konfirmasjonen? 

Anonymkode: a2aaa...842

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...