AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Hasj er jo forbudt. Noen mener det er rart, fordi det er tydeligvis så uskyldig og ufarlig. Andre mener hasj er mye verre. Anonymkode: 52ebf...a3a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Hasjen gjør vel egentlig mindre skade på kroppen. Alkohol er jo klassifisert som giftstoff, det er ikke hasj. Anonymkode: 16bf3...0a7 6
T-Rex Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 Det er fullstendig uinteressant. Alhohol er ille. Det hjelper ikke om hasj eventuelt er litt mindre ille (noe jeg forøvrig tviler på, basert på det jeg har sett gjennom et langt liv). 1
lille humla Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 Det ene roer ned folk, det andre gjør at folk ender på glattcella. Nei jeg røyker ikke. 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 altså jeg har en bekjent, som mener at hasj er det farligste rusmiddelet i verden. Hun sier at hun heller ville oppfordret folk til å ta en sprøyte heroin om de skal prøve narkotika, for da bruker kroppen 7 år på å reparere seg. Prøver du hasj så skader du hjernen for livet og blir avhengig livet ut, fordi rusen virker så uskyldig. Og at du blir mye dummere og utvikler deg ikke lenger følelsesmessig. Anonymkode: 52ebf...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 Hasj er værst uten tvil. Flere som misbruker det enn alkohol. Hvorfor både ser og hører vi om flere som misbruker hasj og evt er på rehabilitering enn alkohol? Det er fakta, deal with it! Det er kanskje ikke så farlig som alkohol mtp på indre organer og kroppen. Men definitivt mer farlig psykisk og fucker opp hjernen din. Lettere å bli avhengig. I tillegg er det ulovlig. Kunne aldri blitt sammen med en som brukte en gang i blandt bare. Anonymkode: 83538...ab6 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hasj er værst uten tvil. Flere som misbruker det enn alkohol. Hvorfor både ser og hører vi om flere som misbruker hasj og evt er på rehabilitering enn alkohol? Det er fakta, deal with it! Det er kanskje ikke så farlig som alkohol mtp på indre organer og kroppen. Men definitivt mer farlig psykisk og fucker opp hjernen din. Lettere å bli avhengig. I tillegg er det ulovlig. Kunne aldri blitt sammen med en som brukte en gang i blandt bare. Anonymkode: 83538...ab6 Jeg har prøvd begge deler, og må si alkohol er uten tvil det værste. Fler (prosentvis) dør av alkohol enn hasj. Svært sjeldent dør et menneske av hasj. Selvmord er også høyere ved alkohol. I tillegg er det fler som dreper, både bevisst eller ubevisst eller skade andre når de er påvirket av alkohol. Antall hasjmisbrukere har de vel ikke statistikk på? Alkohol kan gjøre en voldlig, aggressiv etc når man er påvirket, i motsetning til hasj. Å misbruke alkohol og være avhengig av det er to ulike ting. Kommer an på definisjon på misbruk, men i Norge er det akseptert å misbruke alkohol. Det å drikke seg full er blant annet er misbruk, noe de aller fleste i Norge har på et eller annet tidspunkt gjort. Det samme kan ikke sies om hasj. Alkohol er også skadelig for hjernen, i tillegg for indre organer. Anonymkode: 5f3b7...441 8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd begge deler, og må si alkohol er uten tvil det værste. Fler (prosentvis) dør av alkohol enn hasj. Svært sjeldent dør et menneske av hasj. Selvmord er også høyere ved alkohol. I tillegg er det fler som dreper, både bevisst eller ubevisst eller skade andre når de er påvirket av alkohol. Antall hasjmisbrukere har de vel ikke statistikk på? Alkohol kan gjøre en voldlig, aggressiv etc når man er påvirket, i motsetning til hasj. Å misbruke alkohol og være avhengig av det er to ulike ting. Kommer an på definisjon på misbruk, men i Norge er det akseptert å misbruke alkohol. Det å drikke seg full er blant annet er misbruk, noe de aller fleste i Norge har på et eller annet tidspunkt gjort. Det samme kan ikke sies om hasj. Alkohol er også skadelig for hjernen, i tillegg for indre organer. Anonymkode: 5f3b7...441 🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️ Anonymkode: 83538...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 Spør hver bidige narkoman på gata hvilket stoff de begynte med. Hasj er et såkalt inngangs-stoff. I seg selv er ikke hasj farlig, men det åpner dørene for rus og andre stoffer, og da sitter du i saksa. Anonymkode: 8547c...b66 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 Jeg prøvde først alkohol, før jeg videre prøvde kokain og andre ting. Hasjen kom senere. Innholdsstoffet for de fleste er vel strengt tatt alkohol. Kjenner ingen som har skada andre eller seg selv med hasj. Med alkohol er det både drap og alvorlig vold. Har vokst fra periode med festing og testing, lever et rolig familieliv nå.. men ville fortsatt frykta noen i alkoholrus langt mer. Anonymkode: 0b0f6...0bc 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 Anbefaler alle å se Folkeopplysningens episode om cannabis og faktisk lære noe og få informasjonen sin fra folk som kan dette. Hasj er omtrent nederst på lista over farlige rusmidler. Alkohol nær toppen, sammen med heroin. Man kan ikke krangle mot fakta. https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009615/avspiller Anonymkode: b8a04...303 10
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #12 Skrevet 28. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde først alkohol, før jeg videre prøvde kokain og andre ting. Hasjen kom senere. Innholdsstoffet for de fleste er vel strengt tatt alkohol. Kjenner ingen som har skada andre eller seg selv med hasj. Med alkohol er det både drap og alvorlig vold. Har vokst fra periode med festing og testing, lever et rolig familieliv nå.. men ville fortsatt frykta noen i alkoholrus langt mer. Anonymkode: 0b0f6...0bc Jeg jobber med rusmisbrukere hver dag, hasj er den store inngangsporten til hardere stoffer. Ja, det finnes enkelttilfeller som skiller seg ut, det finnes også narkomane som aldri har smakt alkohol. Men generelt og statistisk så er hasj en inngangsport. Dette er ved velkjent og vedtatt faktum. Anonymkode: 8547c...b66 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler alle å se Folkeopplysningens episode om cannabis og faktisk lære noe og få informasjonen sin fra folk som kan dette. Hasj er omtrent nederst på lista over farlige rusmidler. Alkohol nær toppen, sammen med heroin. Man kan ikke krangle mot fakta. https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/2016/KMTE50009615/avspiller Anonymkode: b8a04...303 Det betyr ikke at hasj er ufarlig eller lurt. Anonymkode: 8547c...b66 1
Mannisinbestealder Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 Alkohol kan medføre at folk blir villere og mere voldelige og de kan da skade seg selv og andre, men de fleste takler det greit. Stort forbruk har dokumenterte skadevirkninger. Lavt eller moderat forbruk er ikke noe problem. Hasj/Cannabis gjør folk glade og avslappet. Lite vold og problemer. Det gir derimot skadevirkninger. Sløvere hjerne og mer angst. Dette medfører dårlige prestasjoner på skole og arbeid. Mer sykdom, angst, økt selvmordsrate, søvnproblemer m.m. Det ironiske er at mange begynner med dette for å flykte fra sine problemer. Det hjelper nok godt på kort sikt på samme måte som det hjelper å pisse i buksa om du fryser. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #15 Skrevet 28. november 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det betyr ikke at hasj er ufarlig eller lurt. Anonymkode: 8547c...b66 Det skrev jeg ikke heller, men at det er betydelig mindre farlig for deg selv og menneskene rundt deg enn alkohol er fakta. Anonymkode: b8a04...303 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #16 Skrevet 28. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd begge deler, og må si alkohol er uten tvil det værste. Fler (prosentvis) dør av alkohol enn hasj. Svært sjeldent dør et menneske av hasj. Selvmord er også høyere ved alkohol. I tillegg er det fler som dreper, både bevisst eller ubevisst eller skade andre når de er påvirket av alkohol. Antall hasjmisbrukere har de vel ikke statistikk på? Alkohol kan gjøre en voldlig, aggressiv etc når man er påvirket, i motsetning til hasj. Å misbruke alkohol og være avhengig av det er to ulike ting. Kommer an på definisjon på misbruk, men i Norge er det akseptert å misbruke alkohol. Det å drikke seg full er blant annet er misbruk, noe de aller fleste i Norge har på et eller annet tidspunkt gjort. Det samme kan ikke sies om hasj. Alkohol er også skadelig for hjernen, i tillegg for indre organer. Anonymkode: 5f3b7...441 Det er vel også flere som drikker alkohol enn bruker hasj. Hasj kan utløse psykose. Det har skjedd i min familie. To personer har blitt psykotiske etter hasjbruk og må bruke medisiner. De har også blitt psykotiske etter de har sluttet med hasj. Derfor kommer jeg aldri til å være borti skiten. Noen er mer disponert enn andre. Anonymkode: 37264...299 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 28. november 2018 #17 Skrevet 28. november 2018 (endret) Mye artige "Fakta" her... 🤑 jeg er fra Osl Øst. Har takket nei til jomfruskudd Heroin siden jeg var Ca.14, Røkt første pipa når Ca. ?11, Pils / Brennevin før det,, Jobbet 10 år i helsevesenet, -en god del av de med akuttmedisin, mest av akuttmedisinen utenfor sykehus... -Ingen av delene er "smart"- eller sundt. Jeg hadde ikke jobbet kjempelenge før jeg lærte å se tegnene på hjernesvinnet som kommer av utvidet drekking, ser det på CT bilder av hjernen... Blir bedre plass, Pga. Celledøden (-Hjerneceller...) Som den dødelige giften Alkohol gir. Man kan dø av Delir..! Forde man blir Fysisk avhengig,kroppen "må ha"... Jeg hadde sikkert ikke prøvd å drepe det pedofile svinet som prøvde og anntaste meg når ?15716 år, -han traff rett person 🙂 Jeg hadde flax, løp bukstavlig talt på Politibil,da jeg la etter han, ut fra ett offentlig Urinal, han var kjapp, så bare mindre skader på han... Ble tiltalt for forsettelig drapsforsøk, smart dommer! Flax. Hun så "rett igjennom" småbarnspappaen som var på Seminar i Oslo, lurte på hva han gjorde ute kl. 0330, Jeg fikk 45 Dgr, betinget... Hasj er ikke bra..! Største fare, reelt sett, i hue mitt er kontakten med kriminelle miljøer / hardere stoffer, og stigmatiseringen. Folk tror de blir avhengige, inni hue; Les:Psykisk ! Henger i lenge (Uker), -så lett å bli uten førerkort / andre situasjoner hvor rein blodprøve kreves. Blir sløv og "giddaløs" -ikke bra med utvidet bruk,skole m.m. K A N utløse psykoser, aldri sett... Men ikke smart å røyke, hvis Psyk. problemer ( Gjelder seff. Alkohol, også...). Tror Hasj "bedøver" Hjernen, Vet selfølgelig att Alkohol d r e p e r hjerneceller, og er en D ø d e l i g gift, alle vet jo det... Husker ikke Prosentandelen av drap som utføres uunder Alkoholrus, (Google er din venn), men veldig mange... Røyking er jo ikke bra for lungene... Men gir ikke Skrumplever ( Livsforkortende/Dødelig) eller noen av mange skikkelig drekking gjør. Fler i behandling / På Rehab av Hasj... Javel ... Trur jeg ikke, men, ikke tall å vise til. Kunne skrivi lenge... Glemte anntall drepte i ulykker / Fyllekjøring! Mer... Som sagt; ingen av delene er smart. Hva er "Værst" ... Prøv å gjett, -Skru på Hjernen ..! Færdig prata ! A.(CAVE:Fnatt) Endret 28. november 2018 av Sliten&kjørt51
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #18 Skrevet 28. november 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: altså jeg har en bekjent, som mener at hasj er det farligste rusmiddelet i verden. Hun sier at hun heller ville oppfordret folk til å ta en sprøyte heroin om de skal prøve narkotika, for da bruker kroppen 7 år på å reparere seg. Prøver du hasj så skader du hjernen for livet og blir avhengig livet ut, fordi rusen virker så uskyldig. Og at du blir mye dummere og utvikler deg ikke lenger følelsesmessig. Anonymkode: 52ebf...a3a Har du noen kilder som viser at det tar 7 år for kroppen å reparere seg etter heroin? Gjelder det engangsbruk, eller regelmessig bruk? Anonymkode: 4b6b3...270
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #19 Skrevet 28. november 2018 Jeg tenker at det må være et eller annen avhengighetsskapende med hasj med tanke på hvor hissige folk blir å snakke om hvorfor det er ulovlig og legalisering, samt at argumentene er i sterk favør mot hasjen istedenfor å være objektive Anonymkode: ae0dc...aa2 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #20 Skrevet 28. november 2018 Dette kommer helt an på personen som prøver. En kan gå i psykose av hasj,enn annen har en times flyvetur. En som drikker seg full kan drepe og en annen kommer seg hjem og har kontroll. Noen blir avhengige,andre ikke. Det går nesten ikke ant å diskutere. Men at alkohol er lovlig og ikke hasj er bare tull. Har selv prøvd begge deler og må si at alt farlig som ble gjort var ikke i edru tilstand. Hadde null kontroll på inntak og avgjørelser. Hasjrus varer en liten time. Ikke ble jeg psykotisk og ikke ble jeg avhengig og ikke gikk jeg videre og ble narkoman. Jeg er faktisk oppegående med 4 barn,jobb og har ett A4 liv. 10 år siden jeg prøvde siste gang. Det som er skremmende er de syntetiske stoffene,skikkelig skummelt! Anonymkode: 8cb36...488 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå