Gå til innhold

Erfaring med 50/50 i felles bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å høre om andres erfaringer, ikke synspunkt om hva andre mener om denne ordningen. (Det var det nok av i den andre tråden 😉)

Hvordan løste dere det økonomisk? Eller i forhold til renhold? Fikk den andre forelderen komme på besøk i din uke? 

Anonymkode: f2279...6bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke kjøpe en tomannsbolig, slå ned vegg, så barnet får dobbelt så stort soverom og bor da hos begge. Da slipper dere å bytte bolig annahver uke.

Anonymkode: 4c56c...743

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke kjøpe en tomannsbolig, slå ned vegg, så barnet får dobbelt så stort soverom og bor da hos begge. Da slipper dere å bytte bolig annahver uke.

Anonymkode: 4c56c...743

Poenget med en annenhver uke-ordning i huset er at barna skal få fortsette å bo i boligen de alltid har bodd i, litt lenger.

Det er ikke aktuelt å kjøpe en tomannsbolig hverken sammen eller hver vår del.

Skrevet

Funker nok bra så lenge foreldrene ikke trenger "nærhet og kjærlighet". Mange pinglete foreldre der ute. Som barn av skillsmisseforeldre vil jeg si det er en rævva ide. Jeg ville ha et hus, en person, en hverdag osv... Det er helt umulig å likestille to foreldre.

Anonymkode: 3715c...0fd

• Liker 1
Skrevet

Min sønn og hans ex, dvs. foreldre til mitt barnebarn, delte 50/50 på alle utgifter vedrørende barnet.  Når barnet trengte noe snakket foreldrene sammen og ble enige om hvordan det kunne gjøres.  I blant la den ene ut for den andre, og fikk tilbakebetalt senere.  
Far bor i deres opprinnelige felles bolig.  Mor har nytt hjem.  Ingen av foreldrene er i hverandres nye hjem.  Hvorfor skulle de?  

Skrevet
3 minutter siden, Zienna skrev:

Min sønn og hans ex, dvs. foreldre til mitt barnebarn, delte 50/50 på alle utgifter vedrørende barnet.  Når barnet trengte noe snakket foreldrene sammen og ble enige om hvordan det kunne gjøres.  I blant la den ene ut for den andre, og fikk tilbakebetalt senere.  
Far bor i deres opprinnelige felles bolig.  Mor har nytt hjem.  Ingen av foreldrene er i hverandres nye hjem.  Hvorfor skulle de?  

Hvis du leser innlegget igjen, så ser du at spørsmålet gjelder de foreldrene som bor i samme bolig annenhver uke 😊

Altså utgifter til strøm, mat, renhold av huset. Og om den andre parten får komme inn i sitt eget hus, på besøk eller feks for å hente noe, i den uka man ikke bor der.

Skrevet

Vet om flere som har gjort det i begynnelsen etter brudd. 

For den ene familien fungerte det veldig bra, men de hadde au pair. Hun holdt huset i orden, vasket klær og handlet. Noe som medførte mindre muligheter til konflikt.

For den andre familien har det vært mye kaos. Både ang mat, rydding og vasking. 

Tror man skal være en veldig raus person for å få det til å fungere. 

Anonymkode: adf3e...b29

Skrevet

Vi gjorde det i nesten to år.

Det praktiske med huset var egentlig ikke noe problem, vi hadde en felles konto til nedbetaling av lånet, strøm, og andre utgifter. Vaskehjelp, og regler for hva som skulle være ryddet ved bytte hver uke. Og så ble det litt småkrangling med "Jeg lar det alltid stå igjen mer mat enn deg" og "Du gjør aldri noe for å holde orden i klesskapene". Men jeg er generelt ikke så pirkete av meg, så det var helt ok.

Men det ble jo slitsomt, da. Nå har jeg hele tiden tenkt at det er jo like ille for barna å flytte, men det er faktisk en del administrasjon som en voksen tar seg av, og i tillegg litt mer vanskelig for en voksen å ha dobbelt opp av ting. Jeg hadde alltid en diiiger bag med ting med meg hver byttedag; barna kommer nå til meg med skolesekken sin.

Og så føles den boligen litt som en institusjon etterhvert; det er ingen voksne som egentlig bor der og tar grep.

Og til slutt; min ex fikk seg tidlig ny dame, som også begynte å mer eller mindre bo der i hans uker. Det føltes aldri spesielt ok.  

Anonymkode: 90714...1fc

Skrevet

Tusen takk for svar! 😊

Skrevet
På 28.11.2018 den 1.00, Zienna skrev:

Fantastisk!! 

Har mener barnefar at han har rett til å besøke meg og barna fordi han vil vite hvordan det er hjemme hos de, imenst jeg ikke får satt foten innfor døra hjemme hos han 🙄🙄

Anonymkode: 51dd3...823

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...