AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Føler det er en del som studerer bare for å studere. Har gjort det selv, men det gikk ikke bra. Ble bare mange tusen fattigere i stedet. Alle utdannelser gir da ikke jobb. Så hvorfor er det så mange som tror de skal bli veldig velstående ved å ta en utdannelse? Det er vel noen få utdannelser som garanterer deg jobb. Lege, sykepleier (likevel ses dette som lavstatus av enkelte da), psykolog og advokat. Hva med sosiologi ? Det er da ikke vits i ta noe bare for å ta noe? Dessuten så ser jeg ikke annet en syting her inne, "nei, vil ikke ta den utdannelse for det er bare 600.000 i året" . Hvor høy lønn skal folk ha? Anonymkode: 6942b...244 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Arbeidsgivere ansetter ikke en bestemt utdannelse men en person. Personer med lik utdannelse har ulike muligheter i arbeidsmarkedet fordi vi er forskjellige. Personlige egenskaper, motivasjon, verv, jobberfaring osv. teller også. Det er hele du som person som blir ansatt. Den som søker jobb må være _bevisst egen kompetanse_ og hva han/hun kan _bidra_ med. Man må også knekke koden med å selge seg inn. Mange feiler her og får aldri respons på søknader. Ei utdanning kan brukes i mange ulike yrker. Jeg tror en del personer sliter med å se hvor de kan bidra og dropper kanskje å søke. Jeg ble ikke ansett kun pga. utdanninga mi. Det er "totalpakka meg" som teller. Hilsen ei som blant annet har studert sosiologi. Anonymkode: de8af...8b9 2
origin Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Arbeidsgivere ansetter ikke en bestemt utdannelse men en person. Personer med lik utdannelse har ulike muligheter i arbeidsmarkedet fordi vi er forskjellige. Personlige egenskaper, motivasjon, verv, jobberfaring osv. teller også. Det er hele du som person som blir ansatt. Den som søker jobb må være _bevisst egen kompetanse_ og hva han/hun kan _bidra_ med. Man må også knekke koden med å selge seg inn. Mange feiler her og får aldri respons på søknader. Ei utdanning kan brukes i mange ulike yrker. Jeg tror en del personer sliter med å se hvor de kan bidra og dropper kanskje å søke. Jeg ble ikke ansett kun pga. utdanninga mi. Det er "totalpakka meg" som teller. Hilsen ei som blant annet har studert sosiologi. Anonymkode: de8af...8b9 Jeg er nok av de som ikke helt vet hva jeg kan bi dra med i jobbe. Nå jobber jeg med renhold men ønsker egentlig butikkarbeid, kafe, kantine men vanskelig å få napp i Trondheims regionen. Flytte? Gi meg og andre gjerne tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå