AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Hei, Har de 10 siste åra bygget opp tre forskjellige kredittkort - de to første pga. litt spesielle tilbud og avtaler som fulgte med, og den siste nå veldig nylig. Disse kortene vært tilnærmet ubrukte, og jeg søkte aldri om noen større kredittramme på dem. Nå i sommer havnet jeg i en situasjon der jeg måtte makse ut disse kortene, så sitter da med en kredittkortgjeld på 39000 kr, fordelt over tre kort. Denne regner jeg med å betale ned rimelig fort, kanskje ila 12 mnd. Men det som plager meg er å ha tre forskjellige regninger å forholde meg til, samt at jeg betaler mer i form av gebyrer. Vil dere tro det er noe hensiktsmessig å søke om refinansiering? Dvs. ta ut forbrukslån på 39000, og så betale ned alle kort, slik at jeg bare har én regning å forholde meg til, samt lavere renter. Eller er refinansiering mer for "store" liknende lån? Anonymkode: f15c6...ef3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Refinansiere kredittkort er både vanskelig og idiotisk. Anonymkode: 336e5...8e7 1
Million Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 Refinansiering vil lønne seg bare dersom du finner noen som tilbyr et forbrukslån med lavere rente enn det kortene har. Så prøv ut tjenester som Lendo.no for eksempel, og se om du får et tilbud som kan være verdt å ta. Du må selvsagt finlese vilkår og se etter prosenter og gebyrer før du takker ja til noe.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #4 Skrevet 28. november 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Refinansiere kredittkort er både vanskelig og idiotisk. Anonymkode: 336e5...8e7 Hvorfor det? Kredittkort har jo i snitt 10% høyere rent enn forbrukslån. Dersom en person bruker (f.eks) 5 år på nedbetaling av kredittkort, så vil jo forbrukslån nesten alltid være mer gunstig. Problemet med flere kredittkort er jo at man betaler høyere effektiv rente pga. ekstra mnd. gebyrer, samt en høyere basisrente til å begynne med. Anonymkode: f15c6...ef3
TMB Skrevet 29. november 2018 #5 Skrevet 29. november 2018 Refinansierte ca 30k fordelt på 2 kort + Klarna Konto tidligere i høst. Søkte via Lendo.no og fikk tilbud fra Santander til 10% effektiv rente ved nedbetaling over 1 år. Regnet ut at jeg sparte ca. 5000 kr på dette kontra å betale de 3 separat over 1 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå