Gå til innhold

Om du kjøper noe brukt, krever du da at selger skal levere varen til deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er du villig til å hente selv? 

Anonymkode: 1e3ff...f4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig krever jeg ikke det, men det har hendt seg at jeg har spurt om selger har mulighet til å frakte store møbler da jeg ikke har bil. Jeg har i disse tilfeller selvfølgelig tilbudt rikelig betaling for denne tjenesten. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg forventer å måtte hente varene selv. 

• Liker 11
Skrevet

Nei selvfølgelig ikke. Mitt kjøp, mitt ansvar. Som @Elektra skriver så har det hendt at jeg har spurt om det er noe jeg har problemer med å få fraktet selv, men jeg hadde aldri krevd det.

Skrevet

Som hovedregel henter jeg selv, evnt avtaler et sted å møtes så det ikke blir så langt å kjøre.

Skrevet

Om en kjøper hadde krevd det levert ville jeg glatt solgt til noen andre😁

Anonymkode: 906eb...fc7

• Liker 8
Skrevet

Om selger tilbyr frakt i annonsen, så ber jeg gjerne om det siden jeg ikke har bil. 
Står det "må hentes" eller "kan møtes" så forholder jeg meg til det. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, som selger selger jeg absolutt aldri til noen som ikke løfter en finger selv for å

hente varen!

Anonymkode: 5f15e...3be

Skrevet

Forventer å hente selv:) 

forventer også at om jeg selger noe, så blir det også hentet

Anonymkode: 4fe9b...56e

Skrevet

Som kjøper krever jeg ikke å få levert varen personlig. 

Som selger så selger jeg ikke til noen som krever å få levert varen personlig. 

Anonymkode: 3f4d0...f0a

Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Men etter å ha solgt billige ting på Finn.no i en årrekke er jeg kanskje et unntakstilfelle.

Sann historie:

Jeg (bosatt i Oslo), selger en ting til 250 kroner på Finn. Interessent sender meg melding: «jeg er interessert i å kjøpe det hvis du kan levere i Trøndelag»

Og det skjer jevnlig,

Anonymkode: cca30...158

• Liker 4
Skrevet

Haha nei, og jeg hadde aldri giddet å levere noe jeg hadde lagt ut for en 200-lapp!! 

Skrevet

Jeg henter eller betaler levering eller frakt

Anonymkode: c10ef...63c

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, selvsagt ikke. Men etter å ha solgt billige ting på Finn.no i en årrekke er jeg kanskje et unntakstilfelle.

Sann historie:

Jeg (bosatt i Oslo), selger en ting til 250 kroner på Finn. Interessent sender meg melding: «jeg er interessert i å kjøpe det hvis du kan levere i Trøndelag»

Og det skjer jevnlig,

Anonymkode: cca30...158

Ja og ikke glem "kan du sende meg en million bilder til, garantere at det ikke er skjulte skader, lukt eller flekker og sende det med post mot at jeg betaler når varen er mottatt?" 

De får ikke svar engang av meg. 

Skrevet

Om jeg selger noe forventer jeg at det blir hentet eller at kjøper betaler for postfrakt. Skal jeg innom området personen er i uansett kan jeg være hyggelig å møtes på veien.

Skrevet

Jeg henter det jeg kjøper, og kjøper henter det jeg selger. 

Kun en gang har jeg levert. Da ga jeg bort flere kasser julepynt, og en gutt på 13 år ba pent om å få det. Ville ta to busser for å hente det etter skolen. Da kjørte jeg det til ham, og de glade barneøynene som møtte meg da jeg leverte til ham gjorde det vel verdt det. 

• Liker 6
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du at de som selger ting på finn er interessert i å frakte tingene til deg? Da kan de like gjerne frakte tingene til Fretex el. 

Vil du kjøpe brukt, så får du enten hente tingene selv, eller be om og forhåndsbetale for å få dem tilsendt. 

Folk som kommer og dikterer både pris og levering på finn, gidder jeg ikke lenger å svare.  Men jeg kan møte dem i bye eller andre steder der jeg vet at jeg skal. 

Anonymkode: f1808...5a8

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer til butikken, butikken kommer ikke til deg.

Skrevet

Nei, jeg har aldri noensinne krevd at noen leverer til meg når jeg skal kjøpe noe brukt. En gang eller to har jeg imidlertid sagt at jeg har ikke bil, kunne du levere mot at jeg BETALER for kjøringen (dersom det ikke er særlig langt)? Folk har da sagt ja, siden de får betalt for både bensin og bryderi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...