Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

livet mitt er meningsløst. Det føltes meningsfullt ut før, men siden i fjor har verdien falt betraktelig. Jeg har ingen fremtid....jeg gjør ingenting spennede og jeg tviholder på pengene jeg har fordi jeg ser for meg at en dag så har jeg ingenting...

Anonymkode: 20dbf...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått bønnesvar. Jeg er ikke en som flyr på møter og ikke en som andre ser på som kristen så jeg har vel vert litt kristen light. I en veldig mørk periode hadde jeg ingen jeg kunne snakke med så jeg begynte å be/snakke med Gud. Jeg ba om vennskap og det fikk jeg. Etter noen uker ringte en gammel venn og ville ha meg og mannen med på treff. Nå treffes vi flere par fast en kveld i måneden. Senere ba jeg om å få en liten jobb. Like etter ringer en av de i gruppa og lurer på om jeg kan være vikar på jobben hans. Siden har jeg bedt om å bli frisk, jeg har vert syk i noen år. Det gikk lang tid men plutselig sier mannen at «det møtet vil jeg gå på». Han går jo aldri på møter så jeg tenkte ok, kan jo være med for å holde han med selskap. Talen på møtet traff meg og etterpå når jeg skulle gå ble jeg ropt tilbake. Pastoren ville snakke med meg. Og vet du, han helbredet meg. Jeg har kroppen full av utslett, ingen behandling har virket (har forsøkt fire metoder). Dagen etter var utslettene svakere enn på lenge og de klødde ikke lengre. Nå blir utslettene svakere for hver dag som går, kløen er borte og huden har fått farge. Ro i sjela har jeg og fått. Stressfølelsen er nesten helt borte, jeg har slitt med den i mange år. 

Det føles som jeg har fått ett nytt liv. 

Anonymkode: 125e6...203

• Liker 1
Skrevet

Nei, har mange nære i familie som har dødd etter sykdom som var kristne, mange i familien sliter med sykdom og angst så nei gud har jeg gitt opp for lenge siden. Er ikkert noen som har positiv erfaring men ikke jeg

Skrevet (endret)

" Lykkelige er de som er klar over sitt Åndelige behov"  -  Jesus sa dette i bergpreknen. Menneskene har et medfødt åndelig behov som må dekkes for å kunne være lykkelig. 

Gud har ikke gitt opp. Han har til hensikt å gå til handling i nær fremtid og rette opp alle skader:

1: En ny verdensrejering

"i de kongenes dager skal himlenes gud opprette et rike som aldri skal bli overgitt til noe annet rike. Det riket skal knuse og gjøre ende på alle disse rikene og selv skal det bestå til evig tid" - Daniel 2:44

2: Hvem skal bo der og hvor lenge:

"De rettferdige skal ta jorden i eie og bo på den for evig" 

3:De døde får livet tilbake:

"den time kommer da alle de som er i minnegravene skal høre hans røst og komme ut"

4: Satan skal fjernes, og satan er årsak til alt det onde, ikke Gud:

"djevelen går rundt som en brølende løve og og prøver i finne noen å sluke idet an vet at han har kort tid igjen"

Mitt beste råd til deg er: Ikke lukk igjen døren for Jehovas Vitner

Endret av Rottenikken1
Skrevet
15 timer siden, Ramble skrev:

Nei, har mange nære i familie som har dødd etter sykdom som var kristne, mange i familien sliter med sykdom og angst så nei gud har jeg gitt opp for lenge siden. Er ikkert noen som har positiv erfaring men ikke jeg

Hvorfor gi opp Gud av den grunn? Høres ut som om dere trenger Gud mer enn noensinne.

Anonymkode: 04ed2...976

• Liker 1
Skrevet
På ‎29‎.‎11‎.‎2018 den 18.56, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gi opp Gud av den grunn? Høres ut som om dere trenger Gud mer enn noensinne.

Anonymkode: 04ed2...976

Det er ikke Guds SKYLD at det skjer vonde ting. I 1johannes 5:19 står det "hele verden er i den ondes makt". Det er noe helt annet å tillate at det er lidelser og å være årsak til dem. 

Men hvorfor tillater Gud lidelser når han har makt til å fjerne de? Svaret kan du lese i denne artikkelen. Bare klikk på linken

Artikkel: Hvorfor tillater Gud ondskap og lidelser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...