Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Baseskole- erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn på baseskole (på barneskole), som vil dele erfaringer på godt og vondt?

Hvordan fungerer det?

Ser for meg at det er skremmende for et lite barn å skulle begynne i "klasse" med så mange andre barn, tenker det må være vanskelig å finne sin plass 🙁

Anonymkode: ef861...25f

Skrevet

Niesen min går i klasse med 57 andre på baseskole, det er et sant helsike, aldri arbeidsro og jeg nekter å tro at læreren går hjem med følelsen av å ha sett alle elevenes behov den dagen. 

Slik jeg ser det er det en kamp om oppmerksomheten til læreren, de som er stille av seg og gjør det de skal blir sjelden sett i alt kaoset. 

Anonymkode: 1135c...a09

Skrevet

Høres ut som et mareritt, har en venninne som ha dattera si på en slik skole og hun kommer nok til å få henne inn i det private. Hun er utrolig misfornøyd iallfall.

Skrevet

Ikke fungert for vår del. Har en skoleflink jente som det har fungert for, har også en gutt født sent på året som sliter med konsentrasjon. Mareritt for hans del. Skjønner virkelig ikke argumentasjonen for. Skaper et stort «klasseskille» mellom elevene.

Jeg har selv jobbet i åpent kontorlandskap og det var en drøm å skifte arbeidsgiver der jeg fikk eget kontor. Kan på mange måter sammenlignes mener jeg. 

Anonymkode: 14079...33e

Skrevet

Høres helt forferdelig ut :( Skolen barnet mitt kommer til å gå på om noen år er baseskole, noe jeg ikke er glad for. Er redd han ikke kommer til å bli sett. 

Men er det en lærer som underviser om gangen, eller hvordan fungerer det? 

Anonymkode: ef861...25f

Skrevet

Barna våre går på baseskole. Dessverre. Jeg opplever ikke at de blir sett. Dvs, de blir kanskje sett, men læreren klarer ikke å hjelpe alle. De deler inn i mindre grupper, i ulike fag, men det er veldig ustabilt. De bytter grupperinger og sitteplasser, og det synes jeg kanskje er det verste. At de ikke opplever det intime og trygge med en fast klasse på 20 elever ca, og en fast pult. Bursdager må vi ha på leide steder som har plass til 30 jenter eller gutter. Det er ikke lov å bare be noen få, skolen er strenge på det.

Anonymkode: 379f7...0b7

• Liker 2
Skrevet

Søsteren min gikk på baseskole, og alle foreldrene og barna vi har snakket med var storfornøyde. 

Jeg har selv jobbet som vikar på ulike baseskoler. De fleste fungerer veldig godt, men pedagogikken må tilpasses. Man kan ikke forvente at tavleundervisning og oppgaveløsning skal fungere for så mange samtidig. Jeg har vært på noen der personalet ikke har fulgt med på hvordan man bør jobbe som baseskole. Da er det ganske kritisk. 

Akkurat nå jobber jeg i Montessoriskole. Vi er for øyeblikket 64 elever i samme rom (med skillevegger O. L.) Det går strålende. Jeg har aldri før følt at jeg kommer nærmere elevene, eller at jeg kan tilpasse for hver enkelt like godt som nå. 

Anonymkode: eb006...ce8

Skrevet

Forbanna baseskoledritt!

Mye uro bråk og dritt. Hele tiden.

Og bursdagsbesøk er ett stort prosjekt..For ikke å snakke om avslutninger og foreldremøter.Der det knapt er plass...

Anonymkode: 5bb36...c56

Skrevet

Første gang jeg hører om baseskole..

datteren min begynner på skolen om to år, hvordan vet jeg om skolen er en baseskole? 

Anonymkode: a1cf7...05b

Skrevet

Datteren min gikk på baseskole. 68 unger i samme klasse. Ulike grupperinger og sitteplasser fra fag til fag, og fra dag til dag. I 2.klasse flyttet vi og hun begynte på skole med ordinære klasser. For henne fungerer det bedre😊 

Anonymkode: 936f5...a65

Skrevet

Hva betyr baseskole? Er det hele trinnet i samme klasse? 

Anonymkode: 213ac...5fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...