Gå til innhold

Hvorfor er det så mye sykemeldinger på leger og psykologer?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at det skjer veldig ofte. og går nå til psykolog, har byttet psykolog 1 gang pga min egentlige psykolog ble sykemeldt. Nå blir psykiateren jeg skal ha sykemeldt også! 

Anonymkode: b6c48...b72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håpløse arbeidsforhold og rævva ledelse. 

Anonymkode: c0216...411

Skrevet

Vil tro at pasientene merker dette så godt at det legges bedre merke til enn andre sykemeldinger. Du legger liksom ikke merke til at butikksjefen, bussjåføren, kassadama eller postmannen er sykemeldt. Vil tro du derfor litt feilaktig tenker at lege/psykolog er mer sykemeldt enn andre. 

Men det er kanskje ikke å komme fra at man lett møter veggen om man jobber i helsevesenet, både pga enormt arbeidspress og pga belastningen i arbeidsoppgaver. Suicidalvurderinger, tvangsinleggelser, rus, traumer osv er belastende. Samtidig krever det en enorm tilstedeværelse å være på jobb noe som ikke er lett om man er sliten selv. Har ofte tenkt at jeg kunne godt på jobb om jeg hadde hatt en lettere mer praktisk jobb, men at jeg bare ikke har sjangs til å klare å gi mer omsorg av og til

Anonymkode: 002b8...a2f

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil tro at pasientene merker dette så godt at det legges bedre merke til enn andre sykemeldinger. Du legger liksom ikke merke til at butikksjefen, bussjåføren, kassadama eller postmannen er sykemeldt. Vil tro du derfor litt feilaktig tenker at lege/psykolog er mer sykemeldt enn andre. 

Men det er kanskje ikke å komme fra at man lett møter veggen om man jobber i helsevesenet, både pga enormt arbeidspress og pga belastningen i arbeidsoppgaver. Suicidalvurderinger, tvangsinleggelser, rus, traumer osv er belastende. Samtidig krever det en enorm tilstedeværelse å være på jobb noe som ikke er lett om man er sliten selv. Har ofte tenkt at jeg kunne godt på jobb om jeg hadde hatt en lettere mer praktisk jobb, men at jeg bare ikke har sjangs til å klare å gi mer omsorg av og til

Anonymkode: 002b8...a2f

Jo faktisk! Jeg har jobbet i servicebransjen og der var det noen få som var sykemeldt veldig ofte, men de utnyttet det. Jeg kunne se dem gå på shopping samme dag som de var borte fra jobb. Den dagen jeg ble spurt om jeg kunne stille for de.
Ellers var det veldig sjelden at noen var borte. 

Anonymkode: b6c48...b72

Skrevet

De har en veldig krevende jobb. Neppe en de klarer å gjøre på en god nok måte hvis de er utslitt, utbrent, har søvnpoblemer, sliter psykisk selv eller har hanglet over lang tid. Tror i grunnen pasientene skal være glade for at de har vett til å be om en sykemelding når de ikke er friske og sterke nok til å stå i det.

Skrevet

Fordi da kan de tjene de gode pengene uten å jobbe for det!

Anonymkode: a5a94...277

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...