Gå til innhold

London før jul

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale ting å gjøre i London før jul? Og kanskje bra og litt rimelig overnatting for en som reiser alene?

Anonymkode: 27400...5ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen anbefale ting å gjøre i London før jul? Og kanskje bra og litt rimelig overnatting for en som reiser alene?

Anonymkode: 27400...5ff

Din heldiggris som skal til London, jeg elsker det. Det er så mye å gjøre og så mange steder man kan shoppe. Det er bare å glede seg. Anbefaler Primark til shopping, av severdigheter anbefaler jeg tower bridge og tower of London. Oxford street og Harrods må man bare få med seg. 

Anonymkode: d3656...746

• Liker 1
Skrevet

Åh du skal til favorittbyen min !!! Reiser ganske ofte alene til London. Liker å vandre i helgemarkeder, winter wonderland, skøyte på Canary Wharf, starte tur ved siden av London eye til southbank og mot øst London, borough market, Kew Gardens, Camden, gratis gåturer med grupper og mye mye mer. Hva kan man ikke gjøre i London! 

Et lite tips, på hyde park og St Jamses park bor det hundrevis av grønne papegøyer som er ganske tamme pga alle mater dem. Kjøp deg litt nøtter og mat papegøyene og ekornene.  

Anbefaler deg å bo i Paddington, ganske sentralt og mange rimelige hoteller.

Kos deg masse TS! Ingenting er som London.

Anonymkode: 2f13d...b75

• Liker 2
Skrevet

Bruker alltid Airbnb for bosted og har enda ikke opplevd noe negativt.
Bare sørg for å lese reviews av utleieren.

Anbefaler Borough market og camden market for mat.
Anbefaler Julemarkeder som:
Christmas in Leicester Square, denne er ganske sentralt
Southbank Centre Winter Festival and Christmas Market,
 er kun 10-15min å gå fra den 1. og er rett ved siden av borough marked.

For shopping som nevnt over, anbefaler virkelig Primark. Super billig og du får tak i det meste der

Musikaler er alltid spennende og koselig, i covent garden er det MANGE forskjelliger musikaler å se på.

Chinatown - Masse god mat

Anonymkode: d7081...edd

• Liker 1
Skrevet

Styr for Guds skyld unna Primark, stygt ræl som er så billig fordi de utnytter billig arbeidskraft i u-land på det groveste (ja, mange kjeder har svin på skogen, men Primark er kjent for å være i særklasse - selvsagt er de det med de latterlige prisene. Google gjerne Primark + Rana Plaza).

Og litt flisespikking: Southbank Centre er ikke "rett ved siden av" Borough Market, det er i hvert fall et par km i mellom. For all del, det er ikke grusomt langt, og en nydelig tur, som jeg har gått mange ganger, men rett ved siden av er det ikke. ;) 

Til TS, jeg ville sjekket ut julekonserter, både i tradisjonelle konsertsaler og kirker - det pleier å være mye flott for enhver smak. 

Anonymkode: ce279...711

• Liker 5
Skrevet

Hater London før jul! Det er så mye folk der med køer overalt! Går man i Oxford street, er det som å gå på Karl Johan på 17. mai . 

Jeg bodde i London i noen år,  og styrte da unna de typiske shoppinggatene og varehusene fra november. 

Vil heller anbefale deg å ta en dagstur til feks Oxford, eller kanskje Windsor. Der er det veldig koselig.  Lett å ta buss dit. 

• Liker 1
Skrevet

Primark er veldig billig, men det er mye kjipe stoffer og dårlig søm, en del av plaggene holdt på å gå i oppløsning allerede på hengeren. Så tenk over om du vil ha kvantitet eller kvalitet før du velger om du vil bruke verdifulle ferietimer der.

• Liker 4
Skrevet
På 8.12.2018 den 23.40, tirben skrev:

Hater London før jul! Det er så mye folk der med køer overalt! Går man i Oxford street, er det som å gå på Karl Johan på 17. mai . 

Jeg bodde i London i noen år,  og styrte da unna de typiske shoppinggatene og varehusene fra november. 

Vil heller anbefale deg å ta en dagstur til feks Oxford, eller kanskje Windsor. Der er det veldig koselig.  Lett å ta buss dit. 

Må jo ikke oppsøke Oxford street da... jeg er veldig glad i London og er der ofte, senest for ett par uker siden! Ellers enig i at de små stedene rundt London er kjempekoselige, vil du ha det litt nærmere enn Oxford anbefaler jeg Kingston eller Richmond, tar ca. en halv time med toget! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...