AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Hva menes egentlig med dette? Jeg leser law of attraction og ser på diverse filmer der man kan løre seg nye måter å tenke på. Er man bare negativ så får man bare negativitet hetes det, men er det egentlig sant? Hvem vil vel ikke være rik? Men alle kan jo ikke ha alt de vil..det er ikke plass til alle er slik jeg ser det. Så hvordan forklarer dere at dette hjelper? Anonymkode: 79d52...5f3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Bare bullshit.. Anonymkode: 2e444...a4c 4
Gjest Vanlig fyr Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så hvordan forklarer dere at dette hjelper? Anonymkode: 79d52...5f3 Det hjelper ikke, med mindre du ser bort fra at det hjelper de som selger selvhjelpsbøker og seminarer.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 Hvis noen har et dårlig selvbilde og derfor ikke tør forsøke på ting fordi de er redd for å feile kan det vel kanskje hjelpe? Hvis ikke evnene er der er det jo ikke så mye nytte kanskje.. Anonymkode: 6fd2f...a7f
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Jeg tror faktisk ikke jeg kan få til det jeg vil. Jeg vil gjerne drive firma, starte noe nytt og stort, ha ansatte, ha mulighet til å styre min egen hverdag, ta ut utbytte, tjene masse penger osv. Altså, jeg vet ikke engang hva det skulle vært. Har NULL sjefsegenskaper, ingen grunderspire, null startkapital, null inspirasjon, null fantasi 😂😂 rett og slett ikke peiling what so ever. Hadde ikke fått en investor til å satse penger på meg om jeg så hadde hatt Nidarosdomen som sikkerhet 😂 Anonymkode: 933eb...f37 2
dr_zhivago Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva menes egentlig med dette? Jeg leser law of attraction og ser på diverse filmer der man kan løre seg nye måter å tenke på. Er man bare negativ så får man bare negativitet hetes det, men er det egentlig sant? Hvem vil vel ikke være rik? Men alle kan jo ikke ha alt de vil..det er ikke plass til alle er slik jeg ser det. Så hvordan forklarer dere at dette hjelper? Anonymkode: 79d52...5f3 Jeg kastet bort mye tid på "selvhjelpsbøker" en gang i tiden. Jeg begynte å tvile på at det disse guruene sa holdt vann da jeg undersøkte hva de forskjellige hadde gjort for å bli rike. De har stort sett blitt rike på å selge selvhjelpsbøker... Om du ønsker å oppnå noe, så må du være spesifik. La oss si du ønsker å bli partner i et stort revisorfirma. Da er den (de) beste selvhjelpsbøkene pensumlitteraturen for siviløkonomer, og naturligvis skoleplass ved et universitet. Det er ingen snarvei til gull og grønne skoger med mindre du vinner i lotto, arver en skipsreder, eller gifter deg til rikdom. Det er klart det hjelper å tenke positivt, men det er gjerne noe som kommer naturlig når du jobber strukturert og målrettet mot det du vil. Prøv å sette deg delmål slik at du kan oppleve glede underveis. En annen ting som disse selvhjelpsfolka glatt unngår å nevne selv om de praktiserer det i aller høyeste grad selv, er at du må utvikle en viss evne til å tenke kynisk slik at du kan sørge for å oppnå de fordeler, jobber, hva det skulle være istedetfor at noen andre gjør det. Dette er noe man skjønner av å leve, selv om de færreste vil si det rett ut. Alle kan ikke få det de vil, du kan bare sørge for at du får det du vil.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 men det er da så innmari mange som sier at en må snakke pent til seg selv, så tiltrekker man seg mer positvit også. Men jeg er kanskje bare realistisk? INGEN i min slekt har høyere utdannelse. faren min har, men han har jeg ikke sett siden jeg var et lite barn uansett. ingen av barna hans har klart seg bra. han har barn med 2 andre kvinner også... Og det skremmer meg litt. disse er eldre enn meg og de har ikke klart seg. lurer på om han rett og slett bare bærer ekstremt dårlige gener. Er så redd jeg må gi etter for dårlige gener. Har liksom aldri følt glede ved noen ting som helst. Eller, aldri følt mestring! og tiden begynner å går. Vil jo gjerne trives med livet, men det gjør jeg så absolutt ikke. Føler fortiden bare skal dra meg tilbake og dra meg tilbake. Hadde det tøft der jeg vokste opp, og der jeg flyttet på videregående. Husker jeg drev nedtellinga til den dagen jeg var ferdig der, for da kunne jeg flytte langt vekk! slippe å se alle disse kjipe menneskene. Så klarte jeg det for en periode, men ble bare innhentet igjen og havnet tilbake der jeg kom fra. Har møtt en del bra mennesker, men mister liksom kontakten med dem. Føler ingen er glad for mitt nærvær så jeg lar dem i fred. Ser heller ingen grunn til å drive å ha kontakt når jeg ikke er i nærheten av dem. Føler også at jeg ikke er så viktig for dem sånn egentlig. Så jeg tør ikke gå all in for et vennskap/kjæresteforhold. nettopp fordi at jeg er flau over den jeg er. flau over at jeg får til så mye mindre enn dem. Redd jeg ikke blir "status" nok for en mann f.eks. For jeg fremstår faktisk ikke smart og kunnskapsrik. Få vet at jeg går til psykolog og slik nå, men jeg fremstår nok som en person med veldig lave ambisjoner der jeg er nå! Og alt er bare skikkelig nedtur! men hva om jeg bare er slik? deprimert og misfornøyd... kanskje jeg aldri treffer en mann jeg vil få føleser for, som også får følelser for MEG ? Anonymkode: 79d52...5f3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #8 Skrevet 28. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror faktisk ikke jeg kan få til det jeg vil. Jeg vil gjerne drive firma, starte noe nytt og stort, ha ansatte, ha mulighet til å styre min egen hverdag, ta ut utbytte, tjene masse penger osv. Altså, jeg vet ikke engang hva det skulle vært. Har NULL sjefsegenskaper, ingen grunderspire, null startkapital, null inspirasjon, null fantasi 😂😂 rett og slett ikke peiling what so ever. Hadde ikke fått en investor til å satse penger på meg om jeg så hadde hatt Nidarosdomen som sikkerhet 😂 Anonymkode: 933eb...f37 Det trenger du heller ikke. Man må bare ha noe folk vil ha. Da er man der på 1-2-3. Anonymkode: 4f907...428
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #9 Skrevet 28. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det trenger du heller ikke. Man må bare ha noe folk vil ha. Da er man der på 1-2-3. Anonymkode: 4f907...428 Jeg evner faktisk ikke å vite hva folk vil ha, og hadde jeg sittet på neste generasjons miljøvennlige drivstoff med null bivirkninger, så hadde jeg ikke hatt peiling på hvordan jeg skulle gått fram 😂 Anonymkode: 933eb...f37
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 Hvis det hadde vært sant, ville jo alle blitt noe fantastisk. Så enkelt er det ikke. Anonymkode: 22f22...069
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 Jo, det ER så enkelt, men man må TRO OG FØLE DET. Det nytter ikke å bare tenke «jeg vil bli rik» uten å tro på at det er tilfellet. The secret er ikke den beste boken for dette, sjekk ut noen av disse andre: https://www.manifestationmachine.com/15-must-read-law-of-attraction-books/ Selv har jeg hundresvis av eksempler fra mitt eget liv. Du kan gjerne sende meg en PM om du vil vite mer, jeg ønsker ikke å skrive mye fra mitt eget liv på åpent forum. Tanken bak det er altså at du må kunne tro på det selv og du må sende ut energiene som om du allerede HAR det du ønsker deg. Derfor funker det ikke for de fleste å ønske seg en million over natta - du tror ikke egentlig på at det kan skje. Test det ut med mindre saker. Selv har jeg mange små eksempler, men også flere store som har snudd livet mitt på hodet til det bedre. Anonymkode: a2eb4...322
utakulanini Skrevet 28. november 2018 #12 Skrevet 28. november 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jo, det ER så enkelt, men man må TRO OG FØLE DET. Det nytter ikke å bare tenke «jeg vil bli rik» uten å tro på at det er tilfellet. The secret er ikke den beste boken for dette, sjekk ut noen av disse andre: https://www.manifestationmachine.com/15-must-read-law-of-attraction-books/ Selv har jeg hundresvis av eksempler fra mitt eget liv. Du kan gjerne sende meg en PM om du vil vite mer, jeg ønsker ikke å skrive mye fra mitt eget liv på åpent forum. Tanken bak det er altså at du må kunne tro på det selv og du må sende ut energiene som om du allerede HAR det du ønsker deg. Derfor funker det ikke for de fleste å ønske seg en million over natta - du tror ikke egentlig på at det kan skje. Test det ut med mindre saker. Selv har jeg mange små eksempler, men også flere store som har snudd livet mitt på hodet til det bedre. Anonymkode: a2eb4...322 Jeg gjorde det igjen - mente ikke å være anonym på denne
Vox_populi Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: du må sende ut energiene som om du allerede HAR Sende ut energi – jo, vi sender jo ut varmestråling, fra 100W når en er i ro til mange ganger så mye om en anstrenger seg. Men jeg visste ikke at det medførte annet enn høyst nødvendig nedkjøling av kroppen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 Selv om det ikke alltid fungerer bør man jo prøve å få det man vil. I det minste vil man sannsynligvis få til noe. Jeg lever etter den innstillingen, men selvsagt lykkes jeg ikke med alt, men prøvde i det minste. Anonymkode: 9524a...118
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå