Gå til innhold

Mobbere og mobbeoffre blir de største taperne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om det finnes xmobbeoffer som klarte å reise seg, preges nok mesteparten av det langt ut i voksenlivet. Gjennomsnittsmenneskene klarer seg bra, og de som alltid har hatt respekt og klart seg over snittet. Men de som er "tapere" på skolen og sosialt, ser jeg ofte ikke klarer seg så bra. Enten havner de på nav eller i en drittjobb. Det samme gjør de verste mobberne. Jeg er en av de som ble mobbet, og det irriterer meg faktisk at jeg har samme type jobb med mest sannsynlig samme lønn 😛 

Anonymkode: e0a71...9a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som hun som mobbet meg altså.

Skrevet (endret)

Jeg mener mobbing er en positiv ting.

Hadde ikke jeg blitt mobbet på ungdomskolen hadde jeg vært en tøffel av en mann i dag. Mobbingen gjorde meg sterkere fysisk og mentalt

Endret av hocane
Skrevet
2 minutter siden, hocane skrev:

Hadde ikke jeg blitt mobbet på ungdomskolen hadde jeg vært en tøffel av en mann i dag. Mobbingen gjorde meg sterkere fysisk og mentalt

Mobbing ødela selvtilliten for meg totalt. Jeg har klart å reise meg opp, tar en prestisjefull utdanning, osv, men jeg sliter fremdeles veldig med relasjoner og tillit som preger meg hver eneste dag 

Anonymkode: 66bd4...797

• Liker 10
Skrevet

Tja. Mobbeofre går det ofte veldig dårlig med, mens mobberne går litt i begge retninger. Der jeg vokste opp, så sliter mobbeofre som regel den dag i dag, mens en av to ting skjedde med mobberne. De havnet enten på kjøret eller brukte sin dominerende atferd i arbeidslivet og gjorde stor suksess. Klart, de mobberne som begynte med dop og fyll tidlig havnet ofte utpå, men jeg ser jo også at mange med den mest bedritne oppførselen du kan tenke seg har klart seg veldig bra, fordi narsissistisk oppførsel ofte belønnes i arbeidslivet i den individuelle arbeidskulturen vi har nå. Det er egentlig ganske synd, for mange av dem turer på som før, i godt voksen alder. Det er den sterkestes rett som gjelder. 

Anonymkode: 5717f...02c

• Liker 1
Skrevet

Det irriterer deg at mobberne dine også havner i drittjobber eller på NAV? Jeg skjønner ikke problemet. Det må da føles bedre enn at de får sjefsjobber? Mange mobbere albuer seg jo gjennom livet og ender opp i toppstillinger. Hva ønsker du skulle skjedd med dem da?

Skrevet
7 timer siden, hind skrev:

Det irriterer deg at mobberne dine også havner i drittjobber eller på NAV? Jeg skjønner ikke problemet. Det må da føles bedre enn at de får sjefsjobber? Mange mobbere albuer seg jo gjennom livet og ender opp i toppstillinger. Hva ønsker du skulle skjedd med dem da?

Nei, jeg irriterer meg at jeg er like "dårlig".

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet (endret)
På 27.11.2018 den 20.53, hocane skrev:

Jeg er glad for å høre at du klarte å komme deg styrket ut av noe som var så vondt, men jeg mener fortsatt at mobbing er svært skadelig. 

Endret av Jegskulleønskeat
Skrevet
1 minutt siden, Hentacruel skrev:

Til pass for dem. 

Ja da, det får være så. Men saken er at man som "offer" ser at man har mye til felles med dem! Du har gjennomsnittsmenneskene som kommer seg gjennom, og såner det de som er litt mer "høytstående" og veldig intelligente. De er alt for smarte til å drive mobbing, i stedet holder de seg for seg selv med sine andre smarte venner og gjør lekser. Tar avstand fra alle andre. Så har du mobbeoffere som får angst, for "dumme" for skole og blir deprimerte. Så har du aggressive mobbere som blir dårlig likt men ingen tør si noe til dem. De to sistnevnte blir ofte taperne i samfunnet. 

Skrevet
2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg er glad for å høre at du klarte å komme deg styrket ut av noe som var så vondt, men jeg mener fortsatt at mobbing er svært skadelig. 

Psykisk mobbing er nok langt verre enn fysisk mobbing tror jeg.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
1 minutt siden, hocane skrev:

Psykisk mobbing er nok langt verre enn fysisk mobbing tror jeg.

Mobbing, uansett form, er aldri positivt. 

Skrevet
1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Mobbing, uansett form, er aldri positivt. 

I noen omstendigheter kan det slå an positivt.

Mobbing kan lære deg i en ung alder at livet er hardt og som et resultat blir du en sterkere person fysisk og mentalt som du får nytte av for resten av livet.

I mitt tilfelle begynte jeg å trene jevnlig styrke til jeg tilslutt ved hjelp av broren min fikk selvtillit nok til å konfrontere mobberne og få respekt. Det lærte meg en livslekse. Ofte er du nødt til å jobbe hard for å forbedre situasjonen din om du sliter med noe, mamma er ikke alltid der for deg 24 timer i døgnet for å hjelpe deg.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
2 minutter siden, hocane skrev:

I noen omstendigheter kan det slå an positivt.

Mobbing kan lære deg i en ung alder at livet er hardt og som et resultat blir du en sterkere person fysisk og mentalt som du får nytte av for resten av livet.

I mitt tilfelle begynte jeg å trene jevnlig styrke til jeg tilslutt ved hjelp av broren min fikk selvtillit nok til å konfrontere mobberne og få respekt. Det lærte meg en livslekse. Ofte er du nødt til å jobbe hard for å forbedre situasjonen din om du sliter med noe, mamma er ikke alltid der for deg 24 timer i døgnet for å hjelpe deg.

Ja. Det er mye i livet som kan lære oss å bli sterkere, men det vil ikke si at det var positivt det som skjedde. Det var aldri positivt at du ble mobbet. Det var ikke slik det skulle ha vært. Men når det først har skjedd, så kan du bruke erfaringene dine til å hjelpe andre. Det vil likevel ikke si at det var bra det skjedde. Det burde ha vært unngått.

Skrevet

Mobbere taper mest, de bare vet det ikke selv.

Anonymkode: 4ec10...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...