anneliseh Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Har en jente som står konfirmant til neste år, meny er ønsket til Thaimat. det blir ca 25 gjester. på menyen står det, Vårruller og ris, stekt ris med kylling, curry med ris. hva tenker dere er rett mengde mat? åpen for tips. tenker 100 vårruller, 10 liter ris, 10 liter stekt ris med kylling, usikker på hvor mye curry med ris. Mvh Anne
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Skal dere lage selv, eller bestille fra noen? Synes mengdene du nevner høres riktig ut til 25 gjester. Anonymkode: 15302...ddb
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 2 hours ago, anneliseh said: Har en jente som står konfirmant til neste år, meny er ønsket til Thaimat. det blir ca 25 gjester. på menyen står det, Vårruller og ris, stekt ris med kylling, curry med ris. hva tenker dere er rett mengde mat? åpen for tips. tenker 100 vårruller, 10 liter ris, 10 liter stekt ris med kylling, usikker på hvor mye curry med ris. Mvh Anne Dette er en spøk? Anonymkode: a6e21...52f 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en spøk? Anonymkode: a6e21...52f Hvorfor skal det være en spøk? Koldtbord er utdatert og thaimat kan fint lages som selskapsmat så lenge det ikke er takeaway varianten Anonymkode: 337ac...149 17
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal det være en spøk? Koldtbord er utdatert og thaimat kan fint lages som selskapsmat så lenge det ikke er takeaway varianten Anonymkode: 337ac...149 Curry er vel noe man forbinder med det indiske kjøkkenet, ihvertfall slik ordet brukes på engelsk. Anonymkode: 91318...364 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Curry er vel noe man forbinder med det indiske kjøkkenet, ihvertfall slik ordet brukes på engelsk. Anonymkode: 91318...364 De fleste asiatiske land har en eller annen form for curry, og thaicurry (rød eller grønn) med kokosmelk er da noe nordmenn flest har hørt om? At du forbinder curry med det indiske kjøkkenet sier ikke noe mer om at du ikke spiser så mye mer enn indisk curry? Anonymkode: 337ac...149 20
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er en spøk? Anonymkode: a6e21...52f Hvorfor? Thaimat er godt. Dog jeg hadde foretrukket flere thairetter sammen med dette og Sauser: sweet chili, satay, etc Anonymkode: d2bb4...f2a 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Thaimat er godt. Dog jeg hadde foretrukket flere thairetter sammen med dette og Sauser: sweet chili, satay, etc Anonymkode: d2bb4...f2a Hadde aldri spist slik mat i en konfirmasjon eller andre festdager. Det er altfor sterkt Anonymkode: 633a1...bcd
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri spist slik mat i en konfirmasjon eller andre festdager. Det er altfor sterkt Anonymkode: 633a1...bcd Det er her verten må bestille inn mat som ikke er for sterkt. Eventuelt en mild curry og en vanlig/sterk curry. Anonymkode: 337ac...149 7
Rotemor Skrevet 27. november 2018 #10 Skrevet 27. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri spist slik mat i en konfirmasjon eller andre festdager. Det er altfor sterkt Anonymkode: 633a1...bcd Thaimat er generelt ikke sterk mat! Men jeg synes menyen kanskje er litt voldsom ? Det er jo mye man skal ordne før denne dagen. Hva med bare vårruller , ris og Curry? (litt på sidelinjen, me hvorfor har det blitt en tendens at det er konfirmanten som bestemmer maten? Festen er FOR konfirmanten. Den personen er jo ikke vertskap eller den som betaler...) 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #11 Skrevet 27. november 2018 Høres veldig godt ut! Jeg hadde elsket det! Her ble det tradisjonelt koldtbord og villt gryte i fjor... Hadde digget thaimat! Anonymkode: 4d53c...6d7 1
Gjest BearMama Skrevet 27. november 2018 #12 Skrevet 27. november 2018 Thaimat er digg! Heller det en tørre snitter etc
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 Tips: det kan være en ide å sjekke gjestelisten for matallergier. Thai kan være litt vanskelig med blant annet nøtter og skalldyr. Men ideen er god den. Anonymkode: 3a8ae...eab 1
Zinatara Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 15 timer siden, Rotemor skrev: (litt på sidelinjen, me hvorfor har det blitt en tendens at det er konfirmanten som bestemmer maten? Festen er FOR konfirmanten. Den personen er jo ikke vertskap eller den som betaler...) Vi tenker at alle skal trives, så vi går for en buffet med litt ulikt innhold. Konfirmanten ønsker sushi, så vi bestiller litt av det. I tillegg bestiller vi inn tapas til et litt mindre antall enn antall gjester og supplerer litt med mat vi lager selv. Da finner både konfirmant, voksne og eldre gjester og de mindre barna noe de liker. Jeg tenker at man selv velger hvor formell man ønsker at en konfirmasjon skal være. Noen har det veldig formelt med flere retter servert og høytidelige taler. Selv ønsker vi litt mer uformell atmosfære. Jeg har vært i et par konfirmasjoner der de har servert vårruller og grillspyd i tillegg til mer tradisjonell buffet/koldtbord. Her er mange thaidamer som driver med catering/take away, så det er enkelt å ordne. 1
abc123detvardet Skrevet 28. november 2018 #15 Skrevet 28. november 2018 15 timer siden, Rotemor skrev: (litt på sidelinjen, me hvorfor har det blitt en tendens at det er konfirmanten som bestemmer maten? Festen er FOR konfirmanten. Den personen er jo ikke vertskap eller den som betaler...) Så hvis du skal holde en bursdagsfest for barnet ditt, skal du velge kake du liker siden det er du som betaler? Hva er galt med deg? 12
Jadzia Skrevet 28. november 2018 #16 Skrevet 28. november 2018 Ser ut som en grei mengde mat det. Høres forresten veldig godt ut alt sammen. Ble akutt sulten
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #17 Skrevet 28. november 2018 Åh thaimat 😍😋 søsteren min hadde thai buffét i sin konfirmasjon med stor suksess. Alle elsket maten! Å du som snakker om at det blir for sterkt, du er klar over at man ikke MÅ kjøpe den sterkeste maten sant? Her var tjaimaten mild nok for ungene som var med. Anonymkode: 94a89...1b1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #18 Skrevet 28. november 2018 Høres mye ut led 4 vårruller per pers + to andre middagsalternativer. Tror det holder mer enn nok med 80 vårruller til 25 gjester. Jeg hadde ikke spist mer enn 1.. Anonymkode: 09216...e8e
cassio Skrevet 28. november 2018 #19 Skrevet 28. november 2018 20 timer siden, Rotemor skrev: (litt på sidelinjen, me hvorfor har det blitt en tendens at det er konfirmanten som bestemmer maten? Festen er FOR konfirmanten. Den personen er jo ikke vertskap eller den som betaler...) Det er konfirmanten som feires, hvorfor skal ikke vedkommende få være med på å bestemme menyen? Det er ikke noe nytt, jeg er født på 60-tallet og fikk bestemme menyen i min konfirmasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #20 Skrevet 28. november 2018 18 hours ago, BearMama said: Thaimat er digg! Heller det en tørre snitter etc Ja, men er det thaimat det refereres til i HI? Høres jo ikke sånn ut, spør du meg. Anonymkode: a6e21...52f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå