AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 https://www.nrk.no/norge/mohammad-domt-til-to-ar-og-seks-maneders-fengsel-for-trusler-mot-raja-1.14311483 I tillegg til 2,5 års fengsel er han dømt til 150.000 i oppreisning til Raja, som visstnok er den største oppreisningen hittil i slike saker. Hva synes dere om straffen? Selv synes jeg den er altfor lav, men jeg skjønner at de ikke har mye sammenligningsgrunnlag og dermed ble det vel lettest å bare gi Aktor medhold.. Anonymkode: 16a7d...3aa
Gjest Blondie65 Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Jeg synes det er på tide at ekstremister blir tatt på ordet slik som det er skjedd her. Du kan ikke lire av deg hva som helst og etterpå hevde at du ikke mente det sånn.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 Syns fengselsstraffen burde ha blitt det dobbelte for å statuere et eksempel. Anonymkode: eb6f4...ca2 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 Paragrafen han er dømt for har en strafferamme på 10 år, så jeg er litt skuffet over at det bare ble 2,5 år. Selvfølgelig har Meling anket, håper anken blir avslått slik at tiltalte ikke får fortsette å kaste bort tid og midler på en sak som er så åpenlyst.. Anonymkode: 16a7d...3aa 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Kast han utav landet Anonymkode: 08066...bde 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kast han utav landet Anonymkode: 08066...bde Har desverre ikke lov til det. 🙄 Anonymkode: 16a7d...3aa
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 Dømt for å si «dra til helvete»? Hvordan er det en trussel. Ikke at man skal si det til folk, men mange skriver verre ting til mdg dama Lan uten å bli dømt for det. Grunnen til at han er dømt er fordi han ligner en potensiell terrorist og man er redd han skal gjøre noe ut av det han slenger. Anonymkode: 43aab...e39
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dømt for å si «dra til helvete»? Hvordan er det en trussel. Ikke at man skal si det til folk, men mange skriver verre ting til mdg dama Lan uten å bli dømt for det. Grunnen til at han er dømt er fordi han ligner en potensiell terrorist og man er redd han skal gjøre noe ut av det han slenger. Anonymkode: 43aab...e39 Har du lest saken? Han er dømt pga en 8 minutter langt trusselvideo og for å ha hindret et regjeringsmedlem i sitt arbeid. Anonymkode: 16a7d...3aa 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 Han har uføretrygd, så dette er penger som kommer fra statskassa uansett. Om noen måneder er han ute og kan fortsette å reise verden rundt finansiert av norske skattebetalere. Anonymkode: 4d0ac...8c7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #10 Skrevet 27. november 2018 Jeg kjenner tre jenter som ble voldtatt fra alderen 14 - 17 av samme fyr, de fikk ca. 60000 kr i oppreisning hver. Slik jeg huske det, så satt ikke mannen inne et år i engang. Her jeg bor, så er det en narkoman som terroriserer nærområdet. Han har stjålet verdier for langt over 150000 kr, og forbedrer seg aldri. Han har nå sonet minst tre ganger, da han bare blir dømt til et par mnd. hver gang. Og bøter på under 10000 kr. Poenget mitt er: Er straffen til han i nyhetssaken veldig streng, eller er straffene til "hverdagslige" kriminelle veldig lav? Anonymkode: e7e10...0df 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #11 Skrevet 27. november 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har uføretrygd, så dette er penger som kommer fra statskassa uansett. Om noen måneder er han ute og kan fortsette å reise verden rundt finansiert av norske skattebetalere. Anonymkode: 4d0ac...8c7 Jeg blir kvalm. Han er en sikkerhetsrisiko for Norge, men blir belønnet med penger. Hva er det med dette landet? Skammelig og et hån mot mennesker som er så syke at de må på uføretrygd. Anonymkode: 08066...bde
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #12 Skrevet 27. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Han har uføretrygd, så dette er penger som kommer fra statskassa uansett. Om noen måneder er han ute og kan fortsette å reise verden rundt finansiert av norske skattebetalere. Anonymkode: 4d0ac...8c7 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg blir kvalm. Han er en sikkerhetsrisiko for Norge, men blir belønnet med penger. Hva er det med dette landet? Skammelig og et hån mot mennesker som er så syke at de må på uføretrygd. Anonymkode: 08066...bde Feil. Han mottar ikke lenger trygd fra Norge. Og saken ble anket på stedet, og dette tar tid videre pluss at han vil ikke bli frikjent så nei, han er ikke ute igjen om noen måneder. Helt greit å ha meninger, men ikke baser dem på ignoranse. Anonymkode: 16a7d...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 I Norge er det slik at vi kaster ut de som ikke skriker. De som skriker og krangler, de får bli. Også lurer dem på hvorfor det er mobbing på skolene våre enda etter alle tiltak de har satt igang. Sunn fornuft er ikke noe alle mennesker har. Anonymkode: 0a8c5...535
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Norge er det slik at vi kaster ut de som ikke skriker. De som skriker og krangler, de får bli. Også lurer dem på hvorfor det er mobbing på skolene våre enda etter alle tiltak de har satt igang. Sunn fornuft er ikke noe alle mennesker har. Anonymkode: 0a8c5...535 Feil. Han kastes ikke ut fordi det er overhengende sannsynlighet at han vil melde seg som fremmedkriger og da har vi ikke lov å sende han ut, det er derfor han syter om at han vil forlate landet men ikke får lov. Han er også norsk statsborger og har de rettighetene som medfølger dette og kan dermed ikke kastes ut. Skulle vi kastet ut grusomme folk for å bare kvitte oss med problemet og sende problemet videre så hadde vel Breivik vært borte for lenge siden. Anonymkode: 16a7d...3aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå