Gå til innhold

Brudebuketten og den "dingsen" i bunnen på den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sett mange brudebuketter i mitt liv, men jeg mener da å ha hørt at buketten har en beholder med vann rundt stilkene på blomstene.. Er det noen som vet hva den heter og hvor jeg evt. kan få tak i den?

Forloveren min skal lage brudebuketten for meg og da må jeg jo finne ut av disse tingene. En annen ting jeg lurer på er om det finnes vannbeholdere til de små knappehullsblomstene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til en blomsterforretning og spør der, det går sikkert an å få tak i slike beholdere der :P

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det finnes mange måter å gjøre det på, men jeg tror du er ute etter en oasisholder: Det er en klump oasis som sitter fast i et skaft, rett og slett. De finnes i masse størrelser, i enkel plast og fancy-pancy versjoner i gull/sølv. Da må den som lager buketten stikke blomstene i oasisen.

Ellers lages buketten uten "vannbeholder", stilkene blir surret i blomstertape til slutt. Da har de ikke noe ekstra vann å gå på.

Du får ikke vannbeholder til knapphullsblomsten, rett og slett fordi den uansett kommer til å synes og det er IKKE pent... men blomstene holder seg utrolig bra likevel!

Stikk innom blomsterbutikken, de har eller kan skaffe. Vær klar over at sånne holdere koster bra med penger... og at de kanskje ikke har alle mulige versjoner i butikken til enhver tid.

Skrevet

Det er få blomsterbutikker som har slike holdere inne (ihvertfall i Stavanger området) fordi det er "juks" å bruke dem og så blir buketten så stor og "fluffi". Buketten blir finere når den lages "ekte".

Men de finnes på hobbybutikker, og heter braidy.

Husk at stilkene forsatt må stiftes for å holde seg på plass og ikke dette ut.

Lykke til.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Det er få blomsterbutikker som har slike holdere inne (ihvertfall i Stavanger området) fordi det er "juks" å bruke dem og så blir buketten så stor og "fluffi". Buketten blir finere når den lages "ekte".

Men de finnes på hobbybutikker, og heter braidy.

Husk at stilkene forsatt må stiftes for å holde seg på plass og ikke dette ut.

:enig_animasjon: Den blir veldig stor og fluffy.

Skrevet

Vær også klar over at det ifølge gammel overtro ikke er bra å sette brudebuketten i vann... :wink:

På den annen side betyr det ulykke om en eneste blomst visner før du er ute av kirken, så du får se det an. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...