AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Etter samlivsbrudd skulle vi egentlig ha barna 50-50 hver, men det har pågått i 6 måneder hvor jeg har hatt barna mer enn 80%. Da jeg foreslo å endre avtalen til 70-30 og at h*n skal betale litt i barnebidrag var svaret: "Jeg kan ha 50-50. Jeg vil ikke måtte betale mer enn jeg gjør nå." Så ramser h*n opp alle utgiftene som h*n må betale. Jeg bryr meg ikke hva h*n bruker sine penger på, men faktum er h*n har ikke betalt 1 krone til meg i de 6 siste månedene. Men det verste er holdningen "heller 50-50 enn å betale barnebidrag". Jeg vil ikke ha barna hos en som er knapt med barna i de 6 siste månedene og vil plutselig gå med på 50-50 for å spare penger. Hva er deres tanker rundt dette? Anonymkode: 62bb8...cfb
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Da får han ha barna 50/50, da, og samtidig knytte bånd til de. Utgiftene han har knyttet til barna har vel du også. Anonymkode: 341da...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 50/50 betyr ikke at man slipper barnebidrag. Den som tjener mest skal betale barnebidrag til den som tjener minst, selv om de har barna like mye. Anonymkode: 625f2...0b1 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 samværsfordeling er ikke det eneste som avgjør om han skal betale bidrag, eller rettere sagt om en av partene skal betale bidrag til den andre. Her ses det også på inntekt og formue hos hver av partene. Hvorfor har han ikke hatt barna 50/50? Følger han ikke avtalen dere har satt opp? Er han ikke hjemme når du leverer barna eller hva er problemet? Anonymkode: 892b6...684
Gjest O.G. Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Ta det her opp med NAV og få de til å se på saken og om han ikke må betale alikevel.
Rotemor Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 Jeg kan ikke fordra at det settes prislapper på barnas hode uansett hvordan det gjøres. 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 Dette er grunnen til at jeg har barnet 80% og ingenting i bidrag. Barnet skal få slippe å være hos en som helst ikke vil ha han, bare for at far skal slippe bidrag. Anonymkode: e119d...c61 4
Hill83 Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 50 50 er en bra ordning . Jeg var så dum å skrev under 60/40 og mor melker dette for hva det er verdt av nav og meg . Ønsker å ha 50 50 men det er selvsagt ikke aktuelt før senere mener hun. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er grunnen til at jeg har barnet 80% og ingenting i bidrag. Barnet skal få slippe å være hos en som helst ikke vil ha han, bare for at far skal slippe bidrag. Anonymkode: e119d...c61 Da er du dumsnill, for med mindre du har veldig høy lønn er det bare barnet det går ut over. Det vokser opp med færre materielle goder enn venner og skolekamerater og det mister muligheten til å bygge en god relasjon med faren sin. Anonymkode: e7fd6...9ca 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #10 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da er du dumsnill, for med mindre du har veldig høy lønn er det bare barnet det går ut over. Det vokser opp med færre materielle goder enn venner og skolekamerater og det mister muligheten til å bygge en god relasjon med faren sin. Anonymkode: e7fd6...9ca Du kjenner ikke til noe mer av situasjonen enn det jeg har skrevet her. Du kan være trygg på at barnet har det veldig bra, og at han kjenner sin far. Anonymkode: e119d...c61 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #11 Skrevet 27. november 2018 Vi har 50/50 (annehver uke) etter fars ønske, fordi han mente han ikke hadde råd til å betale barnebidrag. Han unngår også konsekvent å kjøpe klær og utstyr til barnet når det er hos han, så det er jeg, og mine foreldre, som står for det meste av utgiftene til vintertøy, skolesaker og lignende. Anonymkode: d9d88...7a6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #12 Skrevet 27. november 2018 Hallo. Man MÅ ikke kreve bidrag altså! Jeg hadde også mine barn 80%, far betalte ingenting men hadde vanlig samvær. Anonymkode: ba377...e35 4
Rucula Skrevet 27. november 2018 #13 Skrevet 27. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har 50/50 (annehver uke) etter fars ønske, fordi han mente han ikke hadde råd til å betale barnebidrag. Han unngår også konsekvent å kjøpe klær og utstyr til barnet når det er hos han, så det er jeg, og mine foreldre, som står for det meste av utgiftene til vintertøy, skolesaker og lignende. Anonymkode: d9d88...7a6 Ikke finne deg i det!! 2
Rucula Skrevet 27. november 2018 #14 Skrevet 27. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hallo. Man MÅ ikke kreve bidrag altså! Jeg hadde også mine barn 80%, far betalte ingenting men hadde vanlig samvær. Anonymkode: ba377...e35 Det er da jaggu å forvente at far skal være med å betale for sitt eget barn!! Makan 17
xinnia Skrevet 27. november 2018 #15 Skrevet 27. november 2018 39 minutter siden, Rucula skrev: Det er da jaggu å forvente at far skal være med å betale for sitt eget barn!! Makan Enig i det, men når far ikke gjør det, hvorfor skal barna straffes ved at de ikke får være hos sin far? 3
Rucula Skrevet 27. november 2018 #16 Skrevet 27. november 2018 50 minutter siden, xinnia skrev: Enig i det, men når far ikke gjør det, hvorfor skal barna straffes ved at de ikke får være hos sin far? Enig i at barna burde ikke straffes. Men man bør da la Nav stå for innkrevingen, slik at svinet bygger seg opp en kraftig bidrags gjeld 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #17 Skrevet 27. november 2018 Hadde 50 50 her å . Men etter vært ble det 80 20 . Symbolsk barnebidrag på 800 kr . Men jeg orket ikke sette igang kampen med far . Som er psykisk syk . Har har aldri bidratt med noe og det er lettere nå enn da vi hadde 50 50. Da måtte jeg skaffe dobbelt av alt . Nå holder det med det. Og får dobbel trygd i allefall . Anonymkode: ac5df...6ee
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #18 Skrevet 27. november 2018 1 time siden, Hill83 skrev: 50 50 er en bra ordning . Jeg var så dum å skrev under 60/40 og mor melker dette for hva det er verdt av nav og meg . Ønsker å ha 50 50 men det er selvsagt ikke aktuelt før senere mener hun. Hvorfor skrev du under på 60/40 hvis du vil ha barnet ditt 50/50? Anonymkode: 5a389...c3b
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #19 Skrevet 28. november 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har 50/50 (annehver uke) etter fars ønske, fordi han mente han ikke hadde råd til å betale barnebidrag. Han unngår også konsekvent å kjøpe klær og utstyr til barnet når det er hos han, så det er jeg, og mine foreldre, som står for det meste av utgiftene til vintertøy, skolesaker og lignende. Anonymkode: d9d88...7a6 Dette løses lett ved å ordne en felles bankkonto som dere begge betaler inn fast sum i mnd til, som benyttes til utstyr til barnet. Begge kan har bankkort som går til kontoen og dermed ha lik mulighet til å handle det som trengs, men først av alt så er det penger avsatt til dette. Bruk gjerne Sifo's referansebudsjett som mal på hvor mye man skal sette inn pr mnd (og så må man være bevisst på at man kanskje ikke kan kjøpe dyre merkeklær.) Anonymkode: 892b6...684
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #20 Skrevet 28. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette løses lett ved å ordne en felles bankkonto som dere begge betaler inn fast sum i mnd til, som benyttes til utstyr til barnet. Begge kan har bankkort som går til kontoen og dermed ha lik mulighet til å handle det som trengs, men først av alt så er det penger avsatt til dette. Bruk gjerne Sifo's referansebudsjett som mal på hvor mye man skal sette inn pr mnd (og så må man være bevisst på at man kanskje ikke kan kjøpe dyre merkeklær.) Anonymkode: 892b6...684 Dette forutsetter at man samarbeider med en normal person. Det er det ikke alltid at man gjør. Jeg feks måtte sperre eks sin tilgang til alt som har med ungene å gjøre, alle kontoer, alt av verdier osv. Han tømte alt han kom over, selv så lite som 79 øre har han overført fra en tidligere felles sparekonto! han brukte heller penger på seg selv da vi var sammen, slik at jeg plutselig kunne stå i butikken og få "ikke godkjent" på kortet fordi han hadde lånt det uten å si fra. Denne løsningen vil også være en kilde til krangel da det ikke er sikkert at det mor mener er nødvendig er det samme som det far mener er nødvendig... Anonymkode: 09a9b...8f5 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå