Gå til innhold

Bruke Mini A Ture vår/ høstjakke som vinterjakke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du erfaring med Mini A Ture vår/ høstjakke? Har kjøpt en Wally Mini A Ture jakke til ettåringen. Tenkte å bruke den nå i vinter (både i nord- og sørnorge) og hele neste år. Nå for vinterbruk med 2-3 lag ull under, ettersom det står at jakka er vind- og vanntett. Er dette tilstrekkelig eller må jeg ha en vinterjakke også?

Har bestilt den på nett og ble usikker siden jeg ikke kjenner til jakka, men synes den var så fin. Men de jakkene er grisedyre...

Anonymkode: 56bfd...36d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hatt en egen vinterjakke, men hvis du har tykk ull under går det sikkert fint så lenge dere ikke er lenge ute. Da bør 1-åringen ha vinterdress. 

Anonymkode: afdb4...f91

Skrevet

Brukte nesten aldri jakke til 1-åringen om vinteren, bare dress. Antar du har en god vinterdress? Bruker du todelt, ville jeg kjøpt vattert vinterjakke. Trenger ikke være så dyrt. Kakx fra Kappahl (litt usikker på skrivemåte) pleier å få gode anmeldelser i tester, tror jeg. Stormberg har også flere gode plagg med gode testresultater. 

Anonymkode: 8aff4...995

Skrevet

Bruker den med ull under nå, men nå ligger temperaturen her på 0. Har en annen vinterjakke til kaldere dager. 

Skrevet

Altfor tynn!

Anonymkode: f2229...fa6

Skrevet

Om du bor i Nord ville jeg definitivt ha kjøpt en varmere jakke. 

Anonymkode: 696b4...333

• Liker 1
Skrevet

Alt går jo hvis man har nok og riktige klær under, men spørsmålet er jo hvor mange lag man gidder å kle på en 1-åring hver gang man skal ut og inn liksom? Jeg hadde kjøpt en varmere jakke rett og slett fordi det er enklere. Men selvfølgelig, men mange nok lag med ull under blir det jo like varmt som med tjukk jakke, spørsmålet er bare hvor mange lag som skal til 😉

Ville lagt penger i dress og så heller kjøpt en rimeligere, tjukk jakke. 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Kverrulanten skrev:

Bruker den med ull under nå, men nå ligger temperaturen her på 0. Har en annen vinterjakke til kaldere dager. 

Men hva er egentlig spørsmålet da..? Du har denne jakken pluss en varmere jakke? Da er det jo bare å bruke denne ned ull under når det ikke er så kaldt og den varmere når det trengs? 

Anonymkode: 244d3...fa6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er egentlig spørsmålet da..? Du har denne jakken pluss en varmere jakke? Da er det jo bare å bruke denne ned ull under når det ikke er så kaldt og den varmere når det trengs? 

Hva svaret er mener du vel? Ja, jeg bruker den når det er kjølig og har en varmere en når det er skikkelig kaldt. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

pssst...... ikke trådstarter som skreiv det du svarte på 😉 

Anonymkode: cb8f3...848

Skrevet

Vi bruker vårjakka til miniature nå, men etter at det droppa til 13 blå endte jeg opp med å bestille en dunjakke. Dette er en jakke hun kun bruker til/fra bil og når vi er på butikker, for ellers bruker hun dress. Vi kunne sikkert brukt høstjakka med ullag med samme nytte, men jeg tenkte det ble klumpete og lite behagelig, så da ble det dunjakke.

Anonymkode: 29856...8ab

• Liker 1
Skrevet

Godt poeng det noen skriver om hvor mange lag man gidder kle på en ettåring 😄 Her er det et kappløp gjennom alle husets rom før jeg klarer få på to lag ull...så ser jeg bør ha en vinterjakke heller. Den skal brukes når hun sitter/ turner i vogna. Til lek har hun Bergans Insulated vinterdress.

Fant Mini A Ture vinterjakka på finn til 300 kr, heller det enn ny til 1600 😳 Vårjakka blir sendt i retur. Eller, hvis jeg elsker den sparer jeg den til våren. Tusen takk for hjelp og tips!

Hilsen ts

Anonymkode: 56bfd...36d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...