Gå til innhold

Klarer ikke å dra på trening alene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et stort problem, jeg klarer ikke dra på trening alene. Når jeg kommer dit er det ikke noe problem,men det er bare det å dra som er problemet. Og jeg kan ha bestemt meg også ombestemmer jeg meg i siste øyeblikk. Hva kan jeg gjøre? Jeg har ei jeg kan trene med, men vi kan skjelden samtidig. 

Anonymkode: 3d2cb...103

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nødt til å gjøre det til en rutine! DRA, og etter et par uker går det av seg selv, og etter måneder tenker du ikke over at du drar engang, du bare gjør det :) 

Anonymkode: 107b8...05d

Skrevet

Ja du, den der dørstokkmila kjenner vi alle til. Er ikke annet å gjøre enn å gi seg selv et kraftig spark i rævva!

Anonymkode: 325bb...655

• Liker 4
Skrevet

Ts: Hvorfor er det så lett sammen, men omtrent umulig alene? Fordi jeg ikke er forplikta nok alene kanskje. 

Skrevet

Ikke gi deg selv lov til å vurdere om du skal på trening. Du skal gå, ferdig med det. På samme måte som på jobb.

Skrevet
2 timer siden, Tvist skrev:

Ikke gi deg selv lov til å vurdere om du skal på trening. Du skal gå, ferdig med det. På samme måte som på jobb.

Ts: Jeg er desverre arbeidsledig for øyeblikket. Og det er kanskje derfor jeg er mer unnvikende fordi jeg ikke har slike forpliktelser og forholde meg til.

Skrevet

Er mye rart en skal slite med.

Anonymkode: b1af7...791

Skrevet

Ta treningen på veien til eller fra noe, hjelper meg :)

For eksempel dersom jeg er ferdig på skolen kl. 16, tar jeg tbanen til treningssenteret og trener 1630-1730. Deretter går jeg de siste stoppene hjem, ca 2 km.  Når jeg da kommer hjem er jeg ferdig med treningen for dagen og kan spise middag, lese lekser og se på tv med god samvittighet. Alternativt jogger jeg til treningssenteret, trener og så drar på skolen. Da har jeg tidspress på meg fordi jeg skal rekke noe annet etterpå, så da har jeg ikke tid til å vurdere å dra eller ei. :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Jeg er desverre arbeidsledig for øyeblikket. Og det er kanskje derfor jeg er mer unnvikende fordi jeg ikke har slike forpliktelser og forholde meg til.

Skjønner, da er det verre. Jeg la på meg mye når jeg var arbeidsledig....selv om jeg hadde mer enn nok tid til å trene. 

Hva med å melde deg på noe forpliktende? Dansekurs/kampsport/golf/bueskyting/fekting/noedusynesergøy.

Skrevet

Hvor bor du og hvilket senter trener du på?

Skrevet

Engasjer PT, meld deg på gruppetime, gi deg selv belønning?

Skrevet
På 28.11.2018 den 13.24, AnonymBruker skrev:

Hvis du er arbeidsledig, og mangler akkurat den forpliktelsen, er det vel egentlig enda bedre om du greier opprettholde rutiner på andre områder? Vi mennesker responderer godt på rutiner, og det er jo veldig lett å bare "bli gående hjemme" hvis man ikke har et sted man må møte opp (som en arbeidsplass).

Du må nesten gjøre treningen til en forpliktelse du må forholde deg til selv. Jeg går ut i fra at du f.eks fortsatt gjør husarbeid? Det er jo i utgangspunktet en selvpålagt forpliktelse, som de fleste av oss likevel gjør, mye for vårt eget velværes skyld.

Trening blir rutine hvis du gjør det til rutine. Du må jo bare finne ut om du bryr deg nok om trening/effektene du får av trening, til å gjøre innsatsen som skal til for å komme dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...