AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Jeg og min mann giftet oss i for et halvt år siden og har slitt med sexlivet vårt i et års tid grunnet ulike alvorlige problemer; -Han hadde en utrolig krevende jobb som tok all livsglede ut av han og sexlysten var ikke-eksisterende -En i min nære familie overlevde et selvmordsforsøk og dette preget meg svært i tiden etter, samtidig som min mann da var i denne krevende jobben slik at ingen av oss var særlig sexlysten i perioden før bryllupet. I tiden før bryllupet ble æ svært nervøs og lei meg fordi vi ikke hadde sex i det hele tatt. Jeg tenkte på bryllupsnatten og klarte ikke se det for meg som noe seksuelt, men vi gledet og selvsagt til selve bryllupet - og uten tvil var/er vi enda svært forelsket. (vi hadde et fantastisk og rørende bryllup men endte opp med å ikke ha sex før 10 dager etter bryllupet) Forholdet vårt er perfekt på alle andre områder enn i senga, og vi har gått igjennom mye hardt dette året som vi har kommet oss gjennom fordi vi er trygge på hverandre og jeg er ikke misfornøyd med noe annet. Sex for meg er som et lim i forholdet og det er helt nødvendig for at jeg skal kjenne på denne gnisten mellom oss to, mens for han så har mangel på lyst vært det største problemet grunnet psykisk press som går utover dette. Jeg har kommunisert hvor viktig dette er for at jeg skal føle meg ønsket og for at jeg skal være fornøyd med meg selv noe han er enig i, men vi klarer ikke å komme igang. Vi har sex en gang i måneden sirka, og da er det ganske kleint og påtatt, og ofte føler jeg at det skjer fordi han vet at jeg trenger det, noe som ikke får meg til å føle meg særlig bra med hvordan jeg ser ut. Jeg ønsker gnisten og utforutsigbarheten i sex slik som det skal vær! Den morsomme og trygge sexen slik den burde vær når forholdet vårt er så bra. Vi er veldig tiltrukket av hverandre og kjærtegner hverandre hver dag med småkosing, men det blir aldri noe mer.. Vi har prøvd å reise på hotellovernattinger flere ganger, ta oss en tur ut på byn og kose oss med litt alkohol i blodet, sex-games og lignende men ingenting tenner den gnisten? Vi har aldri hatt sex på hotell til tross for at vi har hvertfalll hatt 5 hotellovernattinger i år, og vi har aldri hatt "fyllasex". De gangene vi HAR sex er det kalkulert og planlagt, og det er derfor ikke særlig sensuelt og naturlig.. jeg kan også nevne at vi begge har hatt en del sexpartnere før vi møtte hverandre og har tatt med oss negative erfaringer fra dette. Min mann har ikke utført oralsex på meg fordi han har erfart så mye "skitne" jenter før, noe jeg synes er utrolig ubehagelig for meg, fordi han vet at jeg er ren, men jeg føler at jeg ikke er ren nok for han da. Jeg går ned på han fordi han spesifikt har bedt om at jeg gjør dette oftere, og jeg skulle derfor ønske at han gjorde det samme men svaret jeg får er at "kroppen hans vil det men hodet hans sier nei grunnet dårlige erfaringer". æ har prøvd å ta temaet opp flere ganger men æ føler nesten det blir verre fordi han kjenner på et press da.. Er det noen som har vært i samme type situasjon og har noen tips til hvordan jeg bør gå frem for å gjøre dette bedre? Hvordan ville dere ha kommunisert det på en måte som gjør han motivert og lysten i stedet for at han føler at han ikke strekker til osv? æ oppsøkte en parterapeut og sexolog som ikke passet særlig til vår situasjon og ikke gjorte noe bedre, derfor spør jeg dere medmennesker her vennligst ikke svar ufølsomt da dette er et svært nært og sårbart tema jeg ikke ønsker å føle meg verre i! Takk på forhånd! Anonymkode: ea767...9e4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Hvor lenge har dere vært sammen? Var sexlivet tilfredstillende før det siste året da? Anonymkode: 79e66...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har dere vært sammen? Var sexlivet tilfredstillende før det siste året da? Anonymkode: 79e66...5f2 TS; 3 år bare! Sexlivet var tilsvarende tilfredsstillende men ikke 100%, dette kommer nok stort sett av at vi begge har hatt mye sex men lite følelser og nærhet, og da vi fant hverandre ble dette i fokus og det var det vi begge letet etter. Sex kom som prioritet nummer 2, men det var i normale mengder og det var i seg selv tilfredsstillende og bra! om dette gir mening? Kan si at noen ganger bare "stemmer" alt selv den dag idag, at sexen bare "blows my mind" og det er jo fordi vi finner tilbake til der vi var før- problemet er bare at det ikke vedvarer... Anonymkode: ea767...9e4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS; 3 år bare! Sexlivet var tilsvarende tilfredsstillende men ikke 100%, dette kommer nok stort sett av at vi begge har hatt mye sex men lite følelser og nærhet, og da vi fant hverandre ble dette i fokus og det var det vi begge letet etter. Sex kom som prioritet nummer 2, men det var i normale mengder og det var i seg selv tilfredsstillende og bra! om dette gir mening? Kan si at noen ganger bare "stemmer" alt selv den dag idag, at sexen bare "blows my mind" og det er jo fordi vi finner tilbake til der vi var før- problemet er bare at det ikke vedvarer... Anonymkode: ea767...9e4 TS; Beklager, mente mye sex FØR vi møtte hverandre og derfor satt vi mer pris på nærheten UTEN sex når vi først møtte hverandre* Anonymkode: ea767...9e4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Du nevner at dere begge har hatt mange partnere... Kanskje dere er blitt så vant med sex at det ikke er noe spesielt for dere lenger? Anonymkode: 05959...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du nevner at dere begge har hatt mange partnere... Kanskje dere er blitt så vant med sex at det ikke er noe spesielt for dere lenger? Anonymkode: 05959...7a8 Ja æ mistenke at dette kan vær en del for min mann. han sier at sex ikke er noe "spesielt" lengre, men samtidig motbeviser vi dette noen ganger da vi begge opplever at sexen er sykt bra pga vi FAKTISK har følelser for hverandre. vi har nok begge opplevd en "ny" type sex når vi fant hverandre og følelsene var på plass, samtidig at den spontaniteten man har når man har sex med "ukjente" ikke var der. Han er også ikke vandt til sex hvor man tar hensyn til partnerens lyster og tenninger, noe han har vært nødt til å lære seg, og dette gjør nok at han føler det er "mye" å tenke på under sex? "hva liker hun, hvordan gjør jeg det, er dette riktig" osv. For MIN del opplever jeg at jeg aldri har vært så tent på noen i mitt liv og at jeg ser at potensialet for at vi kunne hatt et sykt bra sexliv er der! Han er det peneste menneske jeg har sett utvendig og den flotteste personligheten, og jeg har selv aldri vært så komfortabel i sex før - derfor forstår jeg liksom ikke helt hvorfor det ikke bare "klaffer" ? tips? Anonymkode: ea767...9e4
Isambard Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 Det høres tragisk ut, særlig det med å ikke ha sex før 10 dager etter bryllupet. Da har man ikke spesielt mye lyst på hverandre. Jeg mener ikke å være slem, men ærlig. Det er ikke normalt for et ungt par, og du gjør rett i å ta det alvorlig. Jeg kjøper ikke helt den "stressende jobb" forklaringen. Det eneste tipset jeg har å gi er å senke skuldrene litt. Det er bra du forteller ham hva du liker, men kanskje det har blitt litt for komplisert for ham, så moroa er borte? Kanskje det blir påtatt og kleint fordi han lurer på om det man gjør er for dårlig? Vi men er litt sensitive for kritikk på det feltet, og glade i skryt. Jeg vet ikke. Det er du selv som tar det opp. 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 37 minutter siden, Isambard skrev: Det høres tragisk ut, særlig det med å ikke ha sex før 10 dager etter bryllupet. Da har man ikke spesielt mye lyst på hverandre. Jeg mener ikke å være slem, men ærlig. Det er ikke normalt for et ungt par, og du gjør rett i å ta det alvorlig. Jeg kjøper ikke helt den "stressende jobb" forklaringen. Det eneste tipset jeg har å gi er å senke skuldrene litt. Det er bra du forteller ham hva du liker, men kanskje det har blitt litt for komplisert for ham, så moroa er borte? Kanskje det blir påtatt og kleint fordi han lurer på om det man gjør er for dårlig? Vi men er litt sensitive for kritikk på det feltet, og glade i skryt. Jeg vet ikke. Det er du selv som tar det opp. TS;Hei, takk for at du svarer men jeg hadde ikke tenkt å gå dypt inn i spesifike detaljer om livet vårt generelt, og alt RUNDT sexlivet vårt mer enn jeg gjorde i innlegget, men jeg kan garantere deg at "stressende jobb" er en legit forklaring. For å forklare litt mer spesifikt slik at du kanskje har mer forståelse ble min mann lagt inn på psykriatisk avdeling etter at han "møtte veggen" grunnet langvarig mobbing av sine sjefer. Dette førte til at han lenge var i kjelleren og det gikk selvsagt utover sexlivet men alt annet også. Det har vært tøft ettersom vi skulle gifte oss tett etterpå og han hadde mye skyldfølelse fordi han sleit med dette når man egentlig skal ha det så fantastisk som nygift. Håper dette kan oppklare din skepsis, også kan jeg anbefale deg å ta "mitt ord" når jeg forklarer, for min forklaring er 100% ærlig. jeg pleier ikke legge ut slike ting men ønsket tips fra mennesker som har hatt lignende opplevelser fordi jeg vil bare ikke gjøre noe feil/si noe feil når min mann er så skjør som han er. Du sier vi ikke kan ha spesielt lyst på hverandre siden vi ikke hadde sex før etter 10 dager - som sagt så har vi det, men den generelle lysten man har i en depresjon som jeg trygt kan si at min mann var i (som han også har fått antidepressive mot etter hendelsen ved innleggelsen) gjør det svært vanskelig å finne glede i slik nærhet. Nå har han kommet seg nesten helt ut av det og ting ser lyst ut - og tiden har gått. nå HAR vi veldig lyst på hverandre - vi har bare mistet kommunikasjonsevnen. SÅ - med det klargjort skulle jeg gjerne ønsket noen tips til hvordan å kommunisere i sex når man står i en slik situasjon - ikke spekulasjoner rundt hvorvidt det jeg sier stemmer:) Takk! Anonymkode: ea767...9e4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 Føler du han er stort sett gem på å bli suget, når du spør eller bare prøver deg? Anonymkode: fdabd...b92
Isambard Skrevet 28. november 2018 #10 Skrevet 28. november 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: TS;Hei, takk for at du svarer men jeg hadde ikke tenkt å gå dypt inn i spesifike detaljer om livet vårt generelt, og alt RUNDT sexlivet vårt mer enn jeg gjorde i innlegget, men jeg kan garantere deg at "stressende jobb" er en legit forklaring. For å forklare litt mer spesifikt slik at du kanskje har mer forståelse ble min mann lagt inn på psykriatisk avdeling etter at han "møtte veggen" grunnet langvarig mobbing av sine sjefer. Dette førte til at han lenge var i kjelleren og det gikk selvsagt utover sexlivet men alt annet også. Det har vært tøft ettersom vi skulle gifte oss tett etterpå og han hadde mye skyldfølelse fordi han sleit med dette når man egentlig skal ha det så fantastisk som nygift. Håper dette kan oppklare din skepsis, også kan jeg anbefale deg å ta "mitt ord" når jeg forklarer, for min forklaring er 100% ærlig. jeg pleier ikke legge ut slike ting men ønsket tips fra mennesker som har hatt lignende opplevelser fordi jeg vil bare ikke gjøre noe feil/si noe feil når min mann er så skjør som han er. Du sier vi ikke kan ha spesielt lyst på hverandre siden vi ikke hadde sex før etter 10 dager - som sagt så har vi det, men den generelle lysten man har i en depresjon som jeg trygt kan si at min mann var i (som han også har fått antidepressive mot etter hendelsen ved innleggelsen) gjør det svært vanskelig å finne glede i slik nærhet. Nå har han kommet seg nesten helt ut av det og ting ser lyst ut - og tiden har gått. nå HAR vi veldig lyst på hverandre - vi har bare mistet kommunikasjonsevnen. SÅ - med det klargjort skulle jeg gjerne ønsket noen tips til hvordan å kommunisere i sex når man står i en slik situasjon - ikke spekulasjoner rundt hvorvidt det jeg sier stemmer:) Takk! Anonymkode: ea767...9e4 Jeg skjønner at du ikke vil gå i detaljer, men at mannen din har vært innlagt pga depresjon er ganske vesentlig. Jeg er helt enig i at det er en god forklaring på manglende lyst. Jeg synes ellers forskjellen mellom det du selv skriver og det jeg skrev er ganske hårfin. Du skriver også mye om at han ikke har lyst. Mitt råd handlet om kommunikasjon. Fikk du med deg det?
Gjest Paramount Skrevet 28. november 2018 #11 Skrevet 28. november 2018 For meg høres det ikke ut som dere kommuniserer dårlig i det hele tatt. Dere høres bare slitne ut. Hard trening, med mye svette, lange fisketurer innover i fjellet, er riktig medisin, ikke det han går på nå. Glem sex for en stund, dere forbinder det bare med stress og ubehag. Gi det en pause.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #12 Skrevet 28. november 2018 Går han til terapi fortsatt? Gjør dere ingenting seksuelt? Alså, om du gir han oralsex eller om dere tar på hverandre nedentil? Om dere tar på hverandre på en seksuell måte men sexen skjer aldri. Jeg tror dere må slutte å tenke på sex en periode. Si til han at nå legger vi bort sexdelen. Dere har det bra, dere elsker hverandre og dere tenner hverandre fysisk. Men akkurat nå har det vert litt press på det å ha sex og derfor tror du at det er lurt å "avtale" ingen sex en periode. Selvsagt skal dere kysse og kose og ta på hverandre mye, bare ikke sex. Kanskje dette kan gjøre at dere begge slapper mer av. Kanskje dette er noe han går rundt og tenker mye på og at dette kan få han til å slappe av og bearbeide andre ting. Plutselig kommer lysten tilbake for fullt og da er det bare å kose seg. Anonymkode: 77027...7e3 2
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 Har dere noensinne hatt knallbra sex da? Anonymkode: 7c55c...97a
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 På 27.11.2018 den 17.48, AnonymBruker skrev: TS;Hei, takk for at du svarer men jeg hadde ikke tenkt å gå dypt inn i spesifike detaljer om livet vårt generelt, og alt RUNDT sexlivet vårt mer enn jeg gjorde i innlegget, men jeg kan garantere deg at "stressende jobb" er en legit forklaring. For å forklare litt mer spesifikt slik at du kanskje har mer forståelse ble min mann lagt inn på psykriatisk avdeling etter at han "møtte veggen" grunnet langvarig mobbing av sine sjefer. Dette førte til at han lenge var i kjelleren og det gikk selvsagt utover sexlivet men alt annet også. Det har vært tøft ettersom vi skulle gifte oss tett etterpå og han hadde mye skyldfølelse fordi han sleit med dette når man egentlig skal ha det så fantastisk som nygift. Håper dette kan oppklare din skepsis, også kan jeg anbefale deg å ta "mitt ord" når jeg forklarer, for min forklaring er 100% ærlig. jeg pleier ikke legge ut slike ting men ønsket tips fra mennesker som har hatt lignende opplevelser fordi jeg vil bare ikke gjøre noe feil/si noe feil når min mann er så skjør som han er. Du sier vi ikke kan ha spesielt lyst på hverandre siden vi ikke hadde sex før etter 10 dager - som sagt så har vi det, men den generelle lysten man har i en depresjon som jeg trygt kan si at min mann var i (som han også har fått antidepressive mot etter hendelsen ved innleggelsen) gjør det svært vanskelig å finne glede i slik nærhet. Nå har han kommet seg nesten helt ut av det og ting ser lyst ut - og tiden har gått. nå HAR vi veldig lyst på hverandre - vi har bare mistet kommunikasjonsevnen. SÅ - med det klargjort skulle jeg gjerne ønsket noen tips til hvordan å kommunisere i sex når man står i en slik situasjon - ikke spekulasjoner rundt hvorvidt det jeg sier stemmer:) Takk! Anonymkode: ea767...9e4 Håper det ordner seg for dere,PS antidepressiva hemmer sex lyst.. Anonymkode: e5cc5...b01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå