Gå til innhold

Koldtbord oppskrifter? Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg skal i dåp om et par uker og skal ha med meg mat. Det skal være typ koldtbord, må ikke være tradisjonelle koldtbord retter. Det som andre enn så lenge har sagt de skal ha med er kyllingsalat, potetsalat, kyllingvinger, eggerøre og laks, roastbiff, ost og kjeks, karbonader med løk og cabaret. Jeg tenkte å ha med to retter, har bestemt meg for at det ene skal være lefserull med pesto og spekeskinke. Kan det lages dagen før eller burde jeg lage de tidlig på morgenen, noen som vet? 

Og noen som har tips til oppskrift nr 2? Helst noe som kan lages dagen før og tåler to timer i romtemperatur, siden vi har to timer reisevei 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggesalat? Baconsurrede dadler? Hvitløksmarinert scampi? Svinesteik i skiver med surkål og svisker? Kalkun i skiver? Waldorfsalat?

Anonymkode: 0570b...af9

Skrevet (endret)

Hva med en grønn salat (bare grønnsaker) og feta?  Eller bare grønnsaker m druer eller ananas. 

Pai med diverse fyll, spinat og feta f.eks.

Endret av Muskath
Skrevet
  • Pastasalat
  • Stekt ris m/skinke, løk og maiskorn
  • Foccacia
  • Djevelegg

Anonymkode: a3bff...d19

Skrevet

Druesalat, veldig godt og enkelt. 

Eller hva med en pai? :tommelsmil:

Skrevet

Druesalat,brokkolisalat,spekemat og melon.

Skrevet

Du kan jo spandere på deg å ha maten i en kjølebag?

Kan du lage en brokkolisalat i tillegg til lefserullene? Oppskriften på brokkolisalat med bringebærvinaigrette som ligger på Meny sine sider er veldig god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...