Gå til innhold

Jobbtilbud - diskutere andre goder enn lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre ting enn lønn man bør tenke på når man diskuterer et jobbtilbud? Noen som har fått med andre goder?

Anonymkode: ea8d1...509

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt! Eksemper: Fri avis, fri mobil, dekket bredbånd hjemme, flere feriedager enn standard, bedre bonusordning enn standard, mer innskudd til pensjon enn standard, trene i arbeidstiden osv.

Jeg har ikke fått alle disse, men har vært klar over dem, og forhandla frem noe av det i tillegg til min lønn. 

Anonymkode: a885a...844

• Liker 1
Skrevet

Flere eksempler: bedre bilgodtgjørelse, firmabil, hjemmekontoravtale, full lønn over 6G ved svangerskapspermisjon hvis dette ikke allerede ligger inne i andre avtaler, vaskehjelp... 

Du vil fordelsbeskattes for noen av disse tingene, men det vil likevel være billigere enn om du skulle betalt det selv. 

Anonymkode: 9e2d0...5cc

Skrevet

Absolutt. Jeg fikk feks debattere i forhold til at jobben betaler mobil, mac/pc, internett- og mobilregninger, utgifter til hjemmekontoret, et. 

Anonymkode: 778e4...f05

Skrevet

Takk for mange gode tips :) Hvordan forhandler dere om slike goder hvis de ikke er nevnt i avtalen i utgangspunktet?

Skrevet

Kommer mye an på hvilken stilling dette er. 

Skrevet
På 27.11.2018 den 12.30, Mariell77 skrev:

Kommer mye an på hvilken stilling dette er. 

økonomistilling på kontor

Skrevet

Er mye man kan forhandle :) Jeg jobber i helsevesenet og har forhandlet meg til en turnus av dimensjoner (syns jeg selv hvertfall). 

Mannen er i anleggsbransjen og han har forhandlet seg til gratis dekk, drivstoff og service på bilen (bruker privat bil), betalt telefon, færre reisedøgn osv. 

Anonymkode: 73778...ed1

Skrevet

Du bør i det minst forhøre deg om pensjonsordninger, eventuelle bonusordninger, feriedager og muligheter for avspasering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...