Gå til innhold

Hvis du skulle valgt utdanning på nytt, hva ville du valgt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

🤓

Anonymkode: a0a4d...79c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykolog, men hadde ikke klart kravene for å komme inn på studiet. Lov å drømme :)

Anonymkode: f6229...6e9

• Liker 3
Skrevet

Veterinær

Anonymkode: 77042...435

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok valgt det samme på nytt, men hvis det ikke var mulig ville jeg blitt arkitekt. 

Skrevet

Er sykepleier og veldig glad i jobben min, men barnevern virker også spennende så jeg hadde gjerne valgt det. 

Skrevet

Arkeologi 

Anonymkode: e58ab...985

Skrevet

Jeg kunne kanskje tenkt meg å velge en utdanning med lønn feks. togekspeditør eller konduktør, muligens fengselsbetjent. Samtidig har det vært veldig fint å studere. Jeg kunne også tenkt meg å gå informatikk, dataingeniør, programmering eller noe sånt. 

Skrevet

Bibliotekar eller arkivar. 

Anonymkode: 0b49f...00f

• Liker 1
Skrevet

Hadde fulgt hjertet og valgt noe innenfor humaniora eller kultur. Gjort alt jeg kunne for å få det til å fungere jobbmessig, selv om det er tøft.

Jeg var ung og usikker og turte ikke velge noe med dårlige fremtidsutsikter. Var også under påvirkning fra foreldre. Så jeg valgte noe safe og "kjedelig". Har forsåvidt en trivelig jobb i dag, men føler det er mange sider av meg som ikke blir brukt, og iblant drømmer jeg meg bort i livene til bekjente som heller ble journalister, forfattere, skribenter og akademikere. Ser ut til å være et mer spennende liv med mer intellektuell stimulans, og mer frihet i hverdagen. 

Anonymkode: 8da94...14c

• Liker 2
Skrevet

Sosionom.

Anonymkode: ade75...915

• Liker 1
Skrevet

Jeg valgte noe nytt, og valgte IT denne gangen.

Anonymkode: e707c...b01

Skrevet

Politiutdanning og blitt etterforsker muligens. Ikke spesielt interessert i det meste av politiarbeid, så det hadde jo vært en risk. I tillegg er ikke jobbmarkedet så mye å skryte av for nyutdannet politi. 

Ellers hadde det jo vært fristende å velge en kort utdanning som leder til rutinearbeid, men jeg vet at jeg ikke hadde vært tilfreds med det. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg kunne blitt tilfreds med det. 

Anonymkode: 877da...35f

Skrevet

Skulle jeg valgt på nytt og tatt en annen utdanning, hadde jeg nok blitt sosionom.

Anonymkode: 9ea6c...8df

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle jeg valgt på nytt og tatt en annen utdanning, hadde jeg nok blitt sosionom.

Anonymkode: 9ea6c...8df

Kan du si litt mer om hvorfor? Jeg vurderer å omskolere meg til sosionom men vet ikke så mye om yrket. 

Anonymkode: 95560...3cc

Skrevet

Jus, tror jeg.

Anonymkode: 84630...9c2

• Liker 1
Skrevet

Hmm, ikke lett å svare på. Hadde ikke valgt sykepleie igjen, men kanskje bioingeniør i stedet. Samtidig så liker jeg å jobbe med mennesker, så kunne ikke blitt en usosial bioingeniør heller. Farmasi kunne og vært noe, men redd utdannelsen hadde blitt for hard..

Anonymkode: 5047a...df7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...