AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Vi står midt i en omorganisering, endring i arbeidsoppgaver er ikke klart enda. Jeg har jobbet her i 4 år, og det har mildt sagt vært ekstremt lite oppfølging og jeg har hatt 5 ulike ledere. Jeg er en typisk fagperson, og ble ansatt på bakgrunn av dette. Det er fortsatt stort behov for noen som kan løse disse oppgavene, men ledelsen selv er ikke så veldig engasjert i akkurat dette. Realiteten for meg er at jeg ikke ser meg selv her om 2-5 år, men jeg har utsatt å søke på nye jobber fordi jeg står i en krevende prosess med prøverørsforsøk. Om jeg trives bedre med oppgaver kunne jeg blitt her. Stillingen jeg ble ansatt til har grunnet total mangel på styring av fagfeltet i organisasjonen blitt ganske utvannet, og jeg jobber med andre type saker enn hva jeg egentlig er kvalifisert til. Ledelsen er veldig fornøyd med kvaliteten, men disse oppgavene tilhører egentlig en person som er langtidssykemeldt. Nå er det et par store oppgaver som noen må ta, som jeg tipper de tenker jeg kan påta meg (sammen med enkelte andre). Jeg ønsker virkelig ikke den oppgaven fordi det blir totalt sett veldig demotiverende for meg, og er virkelig ikke noe jeg ønsker jobbe med generelt. Så: om jeg får den oppgaven er realiteten at jeg kommer til å søke andre jobber. Jeg skal få ny sjef som følge av omorganiseringen, og det vil jo bli en samtale med de enkelte arbeidstakere. Hva bør man være ærlig på i en samtale hvor en presenteres en løsning som betyr at man i praksis søker seg bort? Sier man bare «dette ønsker jeg ikke» punktum? Sier man at dette nok blir for demotiverende i lengden og at man allerede helt ærlig synes prosessen har vært uklar/tatt for lang tid? Tenker jo at det blir rart å være ærlig om jobbsøking når man ikke aner om det er flust av aktuelle jobber der ute. Noen erfaringer med dette? Anonymkode: 32cee...577
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #2 Skrevet 28. november 2018 Jeg hadde allerede lagt ut følere andre steder. Se hvilke alternativer det er for deg der ute, så har du noe å "slå i bordet med". Du får uansett et sammenligningsgrunnlag slik at du kan vurdere om det lønner seg for deg å holde ut med arbeidsoppgavene du blir presentert for, eller om gresset er grønnere andre steder. Uansett høres det ikke holdbart ut å være der du er over tid. Hva sier du til neste potensielle arbeidsgiver når de ser at du ikke har jobbet med oppgaver innen ditt fagfelt? Anonymkode: 98c80...b09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå