Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt jobb en stund ettersom jeg ikke trives med arbeidsoppgavene der jeg jobber. Fikk for en stund siden tilbud om en jobb som jeg takket ja til. Denne er mer relevant for meg og min utdannelse. 

Nå har jeg fått muligheten til å få tilbake en stilling jeg ble nedbemannet fra i dårlige tider. Jeg vet at jeg trives veldig godt der og heller vell mest mot den, men får så dårlig samvittighet overfor den stillingen jeg allerede har takket ja til og skal etter planen begynne i neste år. 

Hva ville dere gjort? Er det akseptabelt å si opp en stilling før en har begynt?

Anonymkode: dfde0...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akseptabelt eller ikke, du må jo gjøre det du føler er mest riktig. Si fra til den nye arbeidsplassen din så fort som mulig at du dessverre må si fra deg stillingen du har fått tilbudt. Det er jo surt for dem, men så er de profesjonelle, så de kommer ikke til å gi deg noe tyn for valget ditt

Skrevet

Jeg tenker at det er bedre at du sier opp før du har startet, enn at du enten blir i en jobb du mistrives i eller at de bruker en masse ressurser på å lære deg opp i en jobb du ikke blir værende i. 

Skrevet

Bør jeg nevne det i samtale med eventuell ny arbeidsgiver at jeg allerede har takket ja til en annen stilling? Og dermed allerede har sagt opp nåværende stilling og dermed kortere oppsigelsestid? 😬

Skrevet

Men tenk om den nye jobben er ENDA bedre, du sier jo at den er mer relevant for utdanningen din, vet du om det er bedre lønn der? Hvis det er noe som er viktig for deg? Tror du det vil se bra ut på CVen din om du går tilbake til en stilling du tidligere har hatt, når du har hatt en annen i mellom?

Skrevet
5 minutter siden, Anonymeste skrev:

Men tenk om den nye jobben er ENDA bedre, du sier jo at den er mer relevant for utdanningen din, vet du om det er bedre lønn der? Hvis det er noe som er viktig for deg? Tror du det vil se bra ut på CVen din om du går tilbake til en stilling du tidligere har hatt, når du har hatt en annen i mellom?

Både den jeg har takket ja til og den jeg har hatt tidligere er relevant for utdanningen min. 

Jeg var tidligere innleid og ble derfor ikke fornyet når de begynte å kutte. Nå er det snakk om en fast stilling. Vet ikke hvordan det vil se ut på CVen. Har egentlig ikke tenkt over den delen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...