Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har pcos, men har i 2018 hat mensen så og si hver mnd utenom Januar, Februar og Juli. Hadde mensen sist 30.10-04/05.11. 

På Søndag kveld hadde jeg litt blod på papiret, Mandag hadde jeg også minimalt med blod på papiret etter 2 totalettbesøk. Så jeg har sovet med bind i to netter, just in case hvis jeg fikk mensen iløpet av natten.

Jeg har ikke hat spotting før, når jeg først får mensen kommer den som en foss, ingen forvarsel utenom litt vonde pupper 2 uker før(som har begynt å skje først iår, så da vet jeg at mensen snart kommer). 

Nå tenker jeg sånn, kommer mensen snart, rett rundt hjørne? Eller kan jeg ha blitt gravid på naturlig vis med pcos. Når burde jeg evt teste? Syklusen min varierer fra 26-28 dager til over 30 noen ganger. Jeg vet heler ikke om jeg har eggløsning noen gang.

Anonymkode: 19421...e4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei ! Jeg fikk påvist PCOS i 2014, selvom jeg ikke hadde noen andre symptomer enn små cyster på eggstokkene. Har vært gravid 3 ganger etter dette, og fått ei vakker liten jente på snart 2 år. Syklusen har variert fra 29-31 dager, så vil påstå det er rimelig stabilt da jeg har hatt og har mensen hver måned. Vil anbefale deg å laste ned en syklus-app, for er utrolig greit å loggføre syklusen, samt det gir eller kan gi en indikasjon på når EL er😊 

Alle gangene har jeg kunnet teste noen dager før IKM, men er jo personavhengig da noen produserer HCG raskere enn andre..men om du er usikker er det jo bare å ta en test?😊 

Skrevet
7 minutter siden, Endelige skrev:

Hei ! Jeg fikk påvist PCOS i 2014, selvom jeg ikke hadde noen andre symptomer enn små cyster på eggstokkene. Har vært gravid 3 ganger etter dette, og fått ei vakker liten jente på snart 2 år. Syklusen har variert fra 29-31 dager, så vil påstå det er rimelig stabilt da jeg har hatt og har mensen hver måned. Vil anbefale deg å laste ned en syklus-app, for er utrolig greit å loggføre syklusen, samt det gir eller kan gi en indikasjon på når EL er😊 

Alle gangene har jeg kunnet teste noen dager før IKM, men er jo personavhengig da noen produserer HCG raskere enn andre..men om du er usikker er det jo bare å ta en test?😊 

Hvilken app anbefaler du?🙂 for akkuratt nå noter jeg ned når jeg har mensen i notater på mobilen. 

Ja, tenker mer om det er for tidlig, eller ikke med tanke på en test. Har jo vært bombesikker på at jeg skulle få mensen både igår og idag pga litt blod på papiret. Har heler ikke hat noe annen antydning til mensen nå. Og syklusen er jo så varierende😵

Heldig er du som har fått en liten jente😆, det var uten hjelp fra leger o.l?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken app anbefaler du?🙂 for akkuratt nå noter jeg ned når jeg har mensen i notater på mobilen. 

Ja, tenker mer om det er for tidlig, eller ikke med tanke på en test. Har jo vært bombesikker på at jeg skulle få mensen både igår og idag pga litt blod på papiret. Har heler ikke hat noe annen antydning til mensen nå. Og syklusen er jo så varierende😵

Heldig er du som har fått en liten jente😆, det var uten hjelp fra leger o.l?

Jeg har brukt Ladytimer siden 2014, og da kan du også lagre backup i skyen, så du mister ikke dataene😊 Personlig er jeg veldig fornøyd med den! 

Om du venter mensen nå er det bare å teste hvis ikke mensen dukker opp. Er ikke sikkert den vil gi utslag siden det enda er tidlig og fordi man produserer HCG ulikt.. men bedre å ta en test enn å være usikker😊 

Vetlejenta kom helt naturlig og uten hjelp.. Evig takknemlig for det! Men vi gikk ikke inn for å prøve, tok det bare som det kom, for jeg takler ikke press på sånt og vet hvor lei meg jeg hadde blitt om vi da hadde brukt lang tid.. Glad vi tok et sånt valg, for da var det kos når vi ville, uten noe stress med bakenforliggende tanker/ønsker.. 

Skrevet

Ja, du kan ha blitt gravid, så bare test i vei, du. Eneste måte å finne ut noe. Om den er negativ, vent noen dager og se hva som skjer. Enten kommer mensen, ellers tester du igjen. Om den er positiv, gratulerer. Verre er det ikke. 😊 Jeg spottet litt noen dager før positiv test. 

Anonymkode: e425a...ec1

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg hat spotting Søndag, Mandag, Tirsdag, i går. Har ikke tatt en test enda. Tenkte å vente litt mtp om mensen plutselig kom, hmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...