AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #1 Skrevet 27. november 2018 Har ved flere anledninger nå funnet møkk utenfor hus/garasje. Dette er lite trivelig syns jeg siden dette vil fryse og råtne når våren kommer, å jeg har lite lyst til å tråkke inn råtten møkk i huset. Grunnen til at det skjer her er fordi folk må gå gjennom tomta på tur til skogsstien (de går i kanten å det gjør oss ingenting), å sikkert derfor de ikke har pose også. Har tenkt til å skrive at jeg knyter hundeposer på gjerdet her og at de gjerne må kaste det i søppelet her, bare de plukker opp etter seg. Innafor? Dette er et veldig lite område hvor alle kjenner alle og jeg er innflytter, er redd folk er så sære at de faktisk tenker at jeg er merkelig som ikke syns det er greit med dritt på tomta vår. Anonymkode: d1e9b...d72 1
EvaLena Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Jeg hadde nektet de å gå på eiendommen og sagt hvorfor. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #3 Skrevet 27. november 2018 Tja, spørs litt hvordan du skriver det, og om målgruppen er på vennelisten din. Teiteste jeg ser er folk som skriver "Til deg som parkerte så nær bilen min ved Sandvika Storsenter i dag.." og kun for venner. Da er det bare utblåsning og unyttig og lite interessant for 98% av de som leser det. Om du legger ut et bilde av at du har hengt opp en rull poser og skriver at det er trivelig å bo så nær turområdet og hilse på mennesker som bruker snarveien over tomta, men mindre trivelig med hundebæsj, så fint om de som kanskje har glemt pose kan låne en her... Så er det annerledes enn "Kjære hundeeiere, plukk opp dritten, please". Første er jo også noe passiv-aggressiv, men greit å være tydelig så folk ikke tror du egentlig irriterer deg over all turtrafikk. Selv ville jeg aldri gjort det. Men kunne hengt opp pose og et lite treskilt med "Vennligst plukk opp etter hunden, dette er privat område. Har du glemt pose kan du ta en her. Takk!"... Det kunne jeg gjort. Uten å trekke inn Facebook. Anonymkode: 76703...2aa 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at det skjer her er fordi folk må gå gjennom tomta på tur til skogsstien (de går i kanten å det gjør oss ingenting), å sikkert derfor de ikke har pose også. Har tenkt til å skrive at jeg knyter hundeposer på gjerdet her og at de gjerne må kaste det i søppelet her, bare de plukker opp etter seg. Innafor? Synes dette er et godt forslag. Som hundeeier hadde jeg satt pris på dette, uansett om jeg har med egen pose eller ei. Spesielt muligheten til å kaste posen i en søppelbøtte. Samme hos oss også, men her henger de heller bæsjeposene i trærne, før de går videre inn i skogen. Edit.. men ville ikke lagt ut noe på FB. Endret 27. november 2018 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, EvaLena skrev: Jeg hadde nektet de å gå på eiendommen og sagt hvorfor. Det kommer vi ikke til å gjøre Anonymkode: d1e9b...d72 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tja, spørs litt hvordan du skriver det, og om målgruppen er på vennelisten din. Teiteste jeg ser er folk som skriver "Til deg som parkerte så nær bilen min ved Sandvika Storsenter i dag.." og kun for venner. Da er det bare utblåsning og unyttig og lite interessant for 98% av de som leser det. Om du legger ut et bilde av at du har hengt opp en rull poser og skriver at det er trivelig å bo så nær turområdet og hilse på mennesker som bruker snarveien over tomta, men mindre trivelig med hundebæsj, så fint om de som kanskje har glemt pose kan låne en her... Så er det annerledes enn "Kjære hundeeiere, plukk opp dritten, please". Første er jo også noe passiv-aggressiv, men greit å være tydelig så folk ikke tror du egentlig irriterer deg over all turtrafikk. Selv ville jeg aldri gjort det. Men kunne hengt opp pose og et lite treskilt med "Vennligst plukk opp etter hunden, dette er privat område. Har du glemt pose kan du ta en her. Takk!"... Det kunne jeg gjort. Uten å trekke inn Facebook. Anonymkode: 76703...2aa Skriver det evt på facebookgruppa for området her, de som bor her og som har Facebook er medlem der. Har ikke noe sted å ha skilt/pose hvor folk ser det her. Ellers skulle jeg gjort det. Anonymkode: d1e9b...d72
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 2 minutter siden, Dævendøtte skrev: Synes dette er et godt forslag. Som hundeeier hadde jeg satt pris på dette, uansett om jeg har med egen pose eller ei. Spesielt muligheten til å kaste posen i en søppelbøtte. Samme hos oss også, men her henger de heller bæsjeposene i trærne, før de går videre inn i skogen. Har fortsatt til gode å finne hundebæsjposer i tærne, men det er fordi folk her tydeligvis ikke bruker poser. Får se hva jeg gjør Anonymkode: d1e9b...d72
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har fortsatt til gode å finne hundebæsjposer i tærne, men det er fordi folk her tydeligvis ikke bruker poser. Får se hva jeg gjør Anonymkode: d1e9b...d72 Det er overhodet ikke frekt å sette opp en søppelbøtte og legge fram en rull med poser, skulle gjort det samme her også, er mangelen på søppelbøtter som gjør at de henger bæsjeposene i trærne. Er tydeligvis mye ansvar for mange å eie en bikkje.
Brunhilde Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 Det er en uting at folk ikke plukker opp etter hundene og jeg syns absolutt du kan skrive det på Facebookgruppen. Det er jo mulig å ordlegge seg på en hyggelig måte og uten å henge ut noen spesielle. Lykke til! 2
SPOCA Skrevet 27. november 2018 #10 Skrevet 27. november 2018 (endret) Ja, dette synes jeg er helt innenfor. Forøvrig skjønner jeg ikke dette med å passe seg for å være "passiv-aggresiv". Hvorfor må dette pakkes inn? Hundeeiere må da tåle realitene, hvor mye skal folk pakkes inn i bomull? Det er helt ok å skrive at dette ikke er greit. Så får det heller være at hårsåre hundeeiere blir fornærmet. Og jeg synes du går langt utover det som kan forventes når du i tillegg henger opp hundeposer og sier det greit å kaste i ditt søppel. Det er hyggelig gjort, men ikke noe du må gjøre. Endret 27. november 2018 av SPOCA 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #11 Skrevet 27. november 2018 7 minutter siden, Brunhilde skrev: Det er en uting at folk ikke plukker opp etter hundene og jeg syns absolutt du kan skrive det på Facebookgruppen. Det er jo mulig å ordlegge seg på en hyggelig måte og uten å henge ut noen spesielle. Lykke til! Ja jeg vil ikke være spydig. Man kommer gjerne lengre med en hyggelig tone, i tilleg til at man som innflytter ikke har veldig lyst til å være den sure kjerringa 😛 Anonymkode: d1e9b...d72
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #12 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, SPOCA skrev: Ja, dette synes jeg er helt innenfor. Forøvrig skjønner jeg ikke dette med å passe seg for å være "passiv-aggresiv". Hvorfor må dette pakkes inn? Hundeeiere må da tåle realitene, hvor mye skal pakkes inn i bomull? Det er helt ok å skrive at dette ikke er greit. Så får det heller være at hårsåre hundeeiere blir fornærmet. Og jeg synes du går langt utover det som kan forventes når du i tillegg henger opp hundeposer og sier det greit å kaste i ditt søppel. Det er hyggelig gjort, men ikke noe du må gjøre. Vi kaster hundeposer med klumper fra kattedoen i søppelet, så om noen kaster sine hundeposer der gjør meg absolutt ingenting så lene den er knytt igjen Anonymkode: d1e9b...d72 2
SPOCA Skrevet 27. november 2018 #13 Skrevet 27. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kaster hundeposer med klumper fra kattedoen i søppelet, så om noen kaster sine hundeposer der gjør meg absolutt ingenting så lene den er knytt igjen Anonymkode: d1e9b...d72 Ja, og det er flott det altså. Var vel heller en kommentar til de som tar dette nesten som en selvfølge. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #14 Skrevet 27. november 2018 Kunne foresten prøvd å henge opp et skilt på gjerdet her, men problemet er jo at folk ofte ikke ser sånne ting før det blinker neonrosa og skyter raketter 🙄 Anonymkode: d1e9b...d72 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #15 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, SPOCA skrev: Ja, og det er flott det altså. Var vel heller en kommentar til de som tar dette nesten som en selvfølge. Ah, ja veit mange ikke setter særlig pris på å få andres hundeposer i søpla ja 😛 Anonymkode: d1e9b...d72 1
Gjest hind Skrevet 27. november 2018 #16 Skrevet 27. november 2018 26 minutter siden, Dævendøtte said: Synes dette er et godt forslag. Som hundeeier hadde jeg satt pris på dette, uansett om jeg har med egen pose eller ei. Spesielt muligheten til å kaste posen i en søppelbøtte. Samme hos oss også, men her henger de heller bæsjeposene i trærne, før de går videre inn i skogen. Edit.. men ville ikke lagt ut noe på FB. Henger de bæsjeposene i trærne på din tomt...? Herremin, så frekt i så fall. Jeg hadde blitt veldig irritert hvis noen gjorde det her. Man skal da virkelig ikke være nødt til å plukke opp dritten etter andres hunder på sin egen eiendom. Hundeeiere, altså! Har de det så grisete og ekkelt i hagen hjemme hos seg selv også, tro?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #17 Skrevet 27. november 2018 Sett opp et gjerde. Anonymkode: ae60b...b20
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #18 Skrevet 27. november 2018 15 minutter siden, hind skrev: Henger de bæsjeposene i trærne på din tomt...? Herremin, så frekt i så fall. Jeg hadde blitt veldig irritert hvis noen gjorde det her. Man skal da virkelig ikke være nødt til å plukke opp dritten etter andres hunder på sin egen eiendom. Hundeeiere, altså! Har de det så grisete og ekkelt i hagen hjemme hos seg selv også, tro? «Ikke mitt problem» mentalitet ser ut til å være en fellesnevner hos mange Anonymkode: d1e9b...d72
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #19 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sett opp et gjerde. Anonymkode: ae60b...b20 Det har vi ikke mulighet til Anonymkode: d1e9b...d72
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. november 2018 #20 Skrevet 27. november 2018 44 minutter siden, hind skrev: Henger de bæsjeposene i trærne på din tomt...? Herremin, så frekt i så fall. Jeg hadde blitt veldig irritert hvis noen gjorde det her. Man skal da virkelig ikke være nødt til å plukke opp dritten etter andres hunder på sin egen eiendom. Hundeeiere, altså! Har de det så grisete og ekkelt i hagen hjemme hos seg selv også, tro? Nei, ikke på min tomt. Men i skogen, overalt. På en mast, ca 2 km inn i skogen, fant jeg 14 bæsjeposer hengt opp. Skal legge til at jeg også bor 5 meter unna denne skogen, så jeg ser det daglig. Tror jeg lett finner 50 poser i uka, hengt på trær eller lyktestolper, hver uke. Hadde det vært på min tomt, hadde jeg tatt affære Har selv hund, men jeg plukker jaggu opp dritten etter den også. Men jeg plukker ikke opp hvis han driter 2 km langt inne i skogen, utenfor stien. Hvorfor de plukker opp for så å henge opp posen, fatter jeg virkelig ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå