Gå til innhold

Fast, liten rumpe.....

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvordan kan jeg trene meg til en fast, liten rumpe, på kortest mulig tid?

Nå forventer jeg ikke å få en mirakel-kur, som skal gi meg det jeg ønsker på veldig kort tid, men hva skal jeg trene for å få "heist og strammet opp" bakdelen - som gir best effekt på kortest mulig tid?

Jeg har jo et lite håp om at jeg kan få strammet opp litt før sommeren kommer for fullt.... Er det håp?

Jeg har en spinning-sykkel stående i stua (som dessverre ikke har vært i bruk på en stund....). Dersom jeg går inn for å sykle en halvtime hver dag, vil jeg da se resultater raskt?

Hva med W.Pilates? Verdt å prøve?

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

Ja det er håp! Gå opp trappa ofte!! Ta laaaaaaange treige steg - gjerne 2-3 trinn om gongen. Gjer det ofte.

Eller du kan gå ned i "telemark" stid - Hold i 5 sekunder og bytt fot.

Prøv å springe masse. Eller jogg

Skrevet
Knebøy er best!

Særlig med litt vekt på. Jeg bruker 15 kg fordelt på to manualer når jeg tar knebøy - og gurimalla det tar på, ja!

Gjest Anonymous
Skrevet

sett i gang med w pilates og du vil fort merke forskjell... rumpa mi var ikke av det faste slaget men etter jegstartet å trene så slo det an......;) tro meg jeg fikk kommentarer og alt, pluss at jeg så det selv;)

Skrevet

knebøy med knær og tær i forskjellige vinkler.... På stangen burde man ha bra med kilo. Dvs at man ikek klarer å komme opp på den siste reppen. Alle klarer femti kilo etter kun kort tid. Med trening er 120 ikke voldsomt mye heller. særlig ikek når man ikke burde gå lengre ned enn mellom 45 0g 90 grader... (dvs ikke fullt 90)

Skrevet

Utfall er den beste rumpetreninga!

Skrevet
Utfall er den beste rumpetreninga!

utfaller den beste øvelsen for framsiden av låret.

Gjest Anonymous
Skrevet

utfaller den beste øvelsen for framsiden av låret.

For sånne som meg som synes trening er ett skjellord, hva er utfall?

Skrevet

For sånne som meg som synes trening er ett skjellord, hva er utfall?

man står med benene samlet. Så tar man et skritt framover, og går ned til benet har 90 grader foran en. Så beveger man seg tilbake til utgangsposisjonen.

Da bruker man qudriceps for å strekke ut benet, og dette er den tyngste delen av bevegelsen.

Ergo, det er ikke den beste øvelsen for baken.

Skrevet

Benpress og hoftepress 3*12 3 gnger i uka

Kondisjon: løpe, gå i trapper, step...

Gjest Anonymous
Skrevet

man står med benene samlet. Så tar man et skritt framover, og går ned til benet har 90 grader foran en. Så beveger man seg tilbake til utgangsposisjonen.

Da bruker man qudriceps for å strekke ut benet, og dette er den tyngste delen av bevegelsen.

Ergo, det er ikke den beste øvelsen for baken.

Aha! :ler: Jeg har peiling.

Hvor mye må man sykle for å få bra rumpe da? Holder det med en halvtime om dagen?

Skrevet

Hvor mye må man sykle for å få bra rumpe da? Holder det med en halvtime om dagen?[/quot

det er også en øvelse best for framsiden av lårene;)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jojo, men dette er jo noe jeg faktisk gjør. *gir meg selv et klapp på skuldra* Hjelper det ikke i det hele tatt?

Skrevet

klart det hjelper noe :) Men for å virkelig se at det strammes DER må du trene spesifike øvelser for baken :)

Skrevet

klart det hjelper noe :) Men for å virkelig se at det strammes DER må du trene spesifike øvelser for baken :)

Kan du lage en smørbrødliste til oss da :sminkedokke:

Skrevet

http://php.iform.no/pub/art.php?id=267

der kan dere se knebøy... Og så tar dere gkerne tre typer av knebøy.

1. Knær og tær peker rett fram. Skulderbredde mellom dem.

2. Knær og tær peker til hver sin side. Litt Chaplin. Skulderbredde

3. Trenes i knebøy apparat (stang som holdes fast i skinner) Sett føttene en fot eller to fra senter (senter er rett ned fra stangen) Knær og tær rett fram. Skulderbredde

Viktig i alle øvelsene å gi på litt når dere løfter opp. Og prøv å bruke baken; og avslutt bevegelsen med å knipe sammen _godt _ når dere er helt oppe.

ok? :)

Gjest manic
Skrevet

Sånn hoppeøvelse har jeg hørt er bra for rompa!

Vet ikke hva den kalles??? Spensthopp?

Man setter seg nesten på huk tar sats og hopper høyt, man bør passe på at man ikke bøyer ryggen framover og belaster den feil,rak rygg!

Flere tips?! Jeg vil ha kick ass ass! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...