Gå til innhold

Hjelp, jeg er alene hjemme og er redd for at noen er i stua mi nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier som regel å sove med kjæresten, men noen netter må jeg være alene. Jeg var sykt trøtt ganske tidlig og la meg for å sove. Da begynner jeg å høre lyder, og for litt siden hørte jeg en lyd som minner om ytterdøra vår som går opp. Jeg ligger her med hjertebank, høy puls og får generelt ikke et eneste minutt fred fordi jeg har en følelse av at noen kan komme inn hvert øyeblikk og gjøre meg noe vondt. Jeg pleier alltid å låse døren, uansett om det er midt på lyse dagen eller ikke, fordi jeg er så nervøs for sånt... Huff, jeg vet jeg høres helt patetisk ut, men jeg klarer ikke å ta meg sammen...

Jeg har denne frykten ofte, men som regel går den over og jeg sovner. Men i kveld er den ille. Jeg hører masse bankelyder og trykking av lysbrytere... hjelp

Anonymkode: baa73...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan sove hos venninner når kjæresten er borte?

Skrevet

Dersom du er sikker på at det er noen der, bør du ringe politiet. Ingen her kan egentlig hjelpe deg. 

• Liker 3
Skrevet

Hæ? Ikke gøy. Du må skaffe hund el alarm :) 

Anonymkode: 13c3c...20f

• Liker 2
Skrevet

Enig med Elán, dersom du faktisk tror det er noen der så bør du ringe politiet med én gang. Om ikke annet så får de en bomtur og du får avkreftet at det er innbrudd.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fløy ofte ut med hagla klar, da jeg akurat hadde flyttet inn på hytta..!

Lærte fort att det var mus, -som surra rundt. -Inni veggen ..!

Bor nå i villa, -Oslo. Lyder på loftet. = Flaggermus, -som bygger reir...

Du har opplevd dette før, mange ganger... Går sikkert heelt bra..! 

OG: Hvis allvår: RING 112 -Brannslokker er bra: Fyll fjeset på anngriper ..! -Slå med, etterpå... (-ALLT Du Kan!).

Men, dette tror jeg går bra, -Ønsker deg en trygg, -og god natt 🙂

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 5
Skrevet

Var det noen der? 

• Liker 1
Skrevet

Du burde heller sende melding til noen som er våkne og be de ringe deg om 15 min for å høre alt er bra? 

• Liker 2
Skrevet

Du er husredd. Jeg skjønner ikke hvordan folk kan ha denne frykten for jeg har liksom ikke hatt det selv. alene eller ikke. har til og med glemt å låse døra jeg 😛 så hos meg har hvem som helst kunnet komme inn noen ganger. haha.

Kanskje ikke se denne? 😛 

Anonymkode: 887fd...7cd

• Liker 2
Skrevet

Er du der Ts?  🙂 du må oppdatere oss! Regner med at det bare er innbilning. Kanskje du sovna? 

Anonymkode: ec710...6a3

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Enig med Elán, dersom du faktisk tror det er noen der så bør du ringe politiet med én gang. Om ikke annet så får de en bomtur og du får avkreftet at det er innbrudd.

hvis ingen var der før hun la seg og døra har vært låst så er det innbilning. Normalt at en hører lyder da. 

• Liker 3
Skrevet

Lykke til håper alt går Bra! 

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du bør snakke med en profesjonell, å tru at noen skal komme og ta deg hvert øyeblikk er nok et tegn på psykiske problemer 

Anonymkode: 9b57d...ec5

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Ikke gøy. Du må skaffe hund el alarm :) 

Du er vel klar over at folk som begår innbrudd har med seg saker som de kan bruker for å skade hunden....

Anonymkode: f1fd5...9bb

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er husredd. Jeg skjønner ikke hvordan folk kan ha denne frykten for jeg har liksom ikke hatt det selv. alene eller ikke. har til og med glemt å låse døra jeg 😛 så hos meg har hvem som helst kunnet komme inn noen ganger. haha.

Kanskje ikke se denne? 😛 

Det der var jo bare tull

Anonymkode: f1fd5...9bb

Skrevet

Ikke vær redd, det er sikkert bare tyver.

Anonymkode: d30b6...d2d

Skrevet

Jeg ble plutselig husredd i voksen alder, selv om jeg hadde bodd alene lenge og aldri kjent på det, bare lo av ei venninne som alltid ville sove over hos andre eller få overnattingsbesøk når samboeren var borte.

Det føles helt sykt, man er bombesikker på at det er noen i stua, og kjenner en intens fryktfølelse. Det er mange lyder i et hus eller en blokk, og jeg tror man også kan innbille seg at man hører noe. Jeg kan virkelig føle  tilstedeværelsen i stua, nesten høre pusten og se personen for meg luske rundt der, ligger bare og venter på at soveromsdøra skal gå opp og en øksemorder står der. Det er vel sånn folk "ser" spøkelser og, hele meg kjenner at det bare er noen der. Får ikke sove igjen uten å sjekke at det ikke er noen i leiligheten. En periode hadde jeg en kniv i nattbordskuffen og barrikarderte ytterdøra med stoler og diverse 🤪

For meg hjalp det med alarmer, du får kjøpt mange billige versjoner som man bare henger på dørhåndtaket eller som er en dørstopper etc. Gjerne invester i dobbel lås eller sånn lenke på døra, sånn at det skal mer jobb til for folk å komme seg inn. Da vet jeg at selv om jeg hørte et knekk eller knirk så er det bare pga varme eller treet i gulv og møbler som lever og beveger seg, en person kan ikke ha sneket seg helt lydløst inn uten at det har ult i alarmer og vekket meg.

Anonymkode: 3a3a3...1f8

Skrevet
På 27.11.2018 den 0.48, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier som regel å sove med kjæresten, men noen netter må jeg være alene. Jeg var sykt trøtt ganske tidlig og la meg for å sove. Da begynner jeg å høre lyder, og for litt siden hørte jeg en lyd som minner om ytterdøra vår som går opp. Jeg ligger her med hjertebank, høy puls og får generelt ikke et eneste minutt fred fordi jeg har en følelse av at noen kan komme inn hvert øyeblikk og gjøre meg noe vondt. Jeg pleier alltid å låse døren, uansett om det er midt på lyse dagen eller ikke, fordi jeg er så nervøs for sånt... Huff, jeg vet jeg høres helt patetisk ut, men jeg klarer ikke å ta meg sammen...

Jeg har denne frykten ofte, men som regel går den over og jeg sovner. Men i kveld er den ille. Jeg hører masse bankelyder og trykking av lysbrytere... hjelp

Anonymkode: baa73...aba

Det her høres ut som søvnparalyse. Med mindre det spøker hos deg :P Så lenge ingen andre enn deg hører de lydene, så er det kanskje søvnparalyse. 

Anonymkode: c8d83...462

Skrevet

Var det noen der, TS?

Anonymkode: a7643...ead

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...