Gå til innhold

Er virkelig folk så opptatt av status irl som her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for jeg kjenner ingen i det virkelige liv som sliter med at de føler jobbene sine er lavstatus? kjenner både kafearbeidere, butikkarbeidere, helsepleiere, sykepleiere, leger, kontorarbeidere, selvstendig næringsdrivende osv... 
hører aldri at noen snakker dårlig om dem eller at de selv klager på jobbene sine? 

Anonymkode: f536f...7ef

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er tøffere og tør å si mer av hva de virkelig mener bak en skjerm. Spesielt når man er anonym :) 

Anonymkode: 9c767...1af

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk er tøffere og tør å si mer av hva de virkelig mener bak en skjerm. Spesielt når man er anonym :) 

men hva skal folk bli da? NOEN må jo ha yrker som ikke er så status også. samfunnet kollapser om ALLE skal bli advokater og leger. Da er det jo ingen til å jobbe i butikken, kundeservice, renhold, transport. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, samme her. Kjenner mange i de "forferdelige" yrkene og de fleste har valgt det selv. De kunne studere mer, men valgte å ikke gjøre det. Noen endte opp med å ta fagbrev noen år senere. Men kan ikke si at jeg har masse deprimerte, suicidal venner som syntes det er grusomt å jobbe i butikk eller på kafe. De bare har andre gleder i livet enn jobb, selv om de kan like å jobbe for den saks skyld. Har selv hatt fysisk, men enkel jobb og det var god trening og helt greit. Var godt miljø på jobb med mye humor. Går på jobb, har det gøy med kollegaer, går hjem uten merarbeid eller annet tull. 

Jeg tror nok noen av de som er veldig opphengt i status har egne problemer. Kanskje føler noen at dersom høystatusyrker er viktige, så er de selv viktige. Selvverdien deres er avhengig av at andre ser på dem som smartere eller bedre enn de med "lavstatusjobber". 

Selvsagt er det alltids noen som mistrives i butikkjobber osv, men det er også mennesker som mistrives i sine pretisjejobber. Når alt kommer til alt er det nok andre egenskaper som avgjør om man er lykkelig, enn drivet for å ha statusjobb. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men hva skal folk bli da? NOEN må jo ha yrker som ikke er så status også. samfunnet kollapser om ALLE skal bli advokater og leger. Da er det jo ingen til å jobbe i butikken, kundeservice, renhold, transport. 

Det var ikke det jeg sa?? Selvfølgelig kan jeg skjønne at noen som velger partner vil ha en med høyere status. Sier bare at folk tør å slenge ut mer av kjeften når man er anonyme og ikke når det er face to face

Skrevet

Hva som er status varierer jo fra menneske til menneske. Jeg for eksempel bryr meg overhodet ikke noe om hva folk tjener, eller hva de eier. Jeg beundrer mennesker som våger å gå egne veier, og ta egne valg basert på sine ønsker. Jeg beundrer også livsklokskap mer enn penger, tittel og hva folk eier. 

"Status" sier meg lite. Hva er status? 

Anonymkode: ec7af...0d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...