AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Jeg er så lei av samboeren min! og vil bare ta pause fra han. han setter ikke pris på noen ting jeg gjør for han og vil ikke forandre livet sitt. det enste han vil er å sitte og spille i flere timer om dagen, og ting har blitt Vedlig vanskelig for meg på grunn av sønnen vår, jobb, rydde huset og prøve å tilfredstille han. jeg er den eneste av oss som har fast jobb, mens han studerer og jobber 2-3 ganger i mnd. jeg vil bare pakke tingene mine sammen og ta med sønnen vår og bare være borte i noen mnd, sånn at han tar seg sammen og skjønner hva han kan miste før det er for sent. er det noen som har prøvd det og har erfaring? Anonymkode: c57f4...500
Peter007 Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av samboeren min! og vil bare ta pause fra han. han setter ikke pris på noen ting jeg gjør for han og vil ikke forandre livet sitt. det enste han vil er å sitte og spille i flere timer om dagen, og ting har blitt Vedlig vanskelig for meg på grunn av sønnen vår, jobb, rydde huset og prøve å tilfredstille han. jeg er den eneste av oss som har fast jobb, mens han studerer og jobber 2-3 ganger i mnd. jeg vil bare pakke tingene mine sammen og ta med sønnen vår og bare være borte i noen mnd, sånn at han tar seg sammen og skjønner hva han kan miste før det er for sent. er det noen som har prøvd det og har erfaring? Anonymkode: c57f4...500 Det kan nå hende han tenker det ikke bare er pause som du sier. Det kan bety forholdet er over ovs for han da. Er det dette du ønsker? Siden dere har barn sammen burde dere kanskje prøve litt mer? Er det ikke dumt å lage barn sammen med en mann som dette? Du visste han var student? Du visste ellers hans vaner før barnet ble laget? Jeg regner med du ser at du har gjort noen ukloke valg allerede. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, Peter007 skrev: Det kan nå hende han tenker det ikke bare er pause som du sier. Det kan bety forholdet er over ovs for han da. Er det dette du ønsker? Siden dere har barn sammen burde dere kanskje prøve litt mer? Er det ikke dumt å lage barn sammen med en mann som dette? Du visste han var student? Du visste ellers hans vaner før barnet ble laget? Jeg regner med du ser at du har gjort noen ukloke valg allerede. Jeg hadde også masse vaner og ting jeg drev med før jeg fikk barn. Da de kom måtte jeg endre prioriteringer. Det samme forventer jeg av partner! Anonymkode: 4034a...7b4 7
Peter007 Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde også masse vaner og ting jeg drev med før jeg fikk barn. Da de kom måtte jeg endre prioriteringer. Det samme forventer jeg av partner! Anonymkode: 4034a...7b4 Takk jeg ventet på det svaret, men slik er ikke alle skrudd sammen. Det burde de fleste vite. Du er lik deg selv, han er lik seg selv. Det er nok genrelt kjernen til mange av forviklingene i et forhold at en tar den andre parten for gitt at den er lik en selv. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, Peter007 skrev: Takk jeg ventet på det svaret, men slik er ikke alle skrudd sammen. Det burde de fleste vite. Du er lik deg selv, han er lik seg selv. Det er nok genrelt kjernen til mange av forviklingene i et forhold at en tar den andre parten for gitt at den er lik en selv. Og fordi han ikke er skrudd sammen slik at man deltar i familielivet, så er hun dum?? De fleste forventer jo at han tar foreldrerollen som en mann og stiller opp for familien sin! Alle andre argumenter er sutring fr guttevalper som plutselig ikke spiller hovedrollen i sitt liv lenger! Anonymkode: 4034a...7b4 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av samboeren min! og vil bare ta pause fra han. han setter ikke pris på noen ting jeg gjør for han og vil ikke forandre livet sitt. det enste han vil er å sitte og spille i flere timer om dagen, og ting har blitt Vedlig vanskelig for meg på grunn av sønnen vår, jobb, rydde huset og prøve å tilfredstille han. jeg er den eneste av oss som har fast jobb, mens han studerer og jobber 2-3 ganger i mnd. jeg vil bare pakke tingene mine sammen og ta med sønnen vår og bare være borte i noen mnd, sånn at han tar seg sammen og skjønner hva han kan miste før det er for sent. er det noen som har prøvd det og har erfaring? Anonymkode: c57f4...500 Selv ville jeg også tatt en pause fra en sånn samboer, mulig den hadde vart resten av livet.
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde også masse vaner og ting jeg drev med før jeg fikk barn. Da de kom måtte jeg endre prioriteringer. Det samme forventer jeg av partner! Anonymkode: 4034a...7b4 Selv har jeg klart i både pose og sekk. Jeg har aldri satt livet mitt på vent selv om jeg har fått barn.
Gjest padawan Skrevet 27. november 2018 #10 Skrevet 27. november 2018 Jeg stiller meg bak det mange over han har skrevet; dump fyren. Han kommer aldri til å endre seg for deg.
Peter007 Skrevet 27. november 2018 #11 Skrevet 27. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og fordi han ikke er skrudd sammen slik at man deltar i familielivet, så er hun dum?? De fleste forventer jo at han tar foreldrerollen som en mann og stiller opp for familien sin! Alle andre argumenter er sutring fr guttevalper som plutselig ikke spiller hovedrollen i sitt liv lenger! Anonymkode: 4034a...7b4 Det har jeg ikke skrevet (dum ovs). Når jeg skriver om det som er generelt er ikke det rettet mot en enkeltperson heller. Det burde de fleste skjønne. At mannen muligens er umoden er noe en moden kvinne burde se, før hun laget barn med den f.eks. umodne mannen?
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #12 Skrevet 27. november 2018 18 minutter siden, Peter007 skrev: Det kan nå hende han tenker det ikke bare er pause som du sier. Det kan bety forholdet er over ovs for han da. Er det dette du ønsker? Siden dere har barn sammen burde dere kanskje prøve litt mer? Er det ikke dumt å lage barn sammen med en mann som dette? Du visste han var student? Du visste ellers hans vaner før barnet ble laget? Jeg regner med du ser at du har gjort noen ukloke valg allerede. Skal det være likestilling så kan ikke mødre ta ansvar for at fedre er gode fedre. Det blir tatt som en selvfølge at mødre tar seg sammen og tar omsorgsoppgavnen, og da bør vi forvente det samme av menn. Anonymkode: 4db66...ff3 3
Peter007 Skrevet 27. november 2018 #13 Skrevet 27. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal det være likestilling så kan ikke mødre ta ansvar for at fedre er gode fedre. Det blir tatt som en selvfølge at mødre tar seg sammen og tar omsorgsoppgavnen, og da bør vi forvente det samme av menn. Anonymkode: 4db66...ff3 Det kan du si men det handler også om å vite nok om den partneren en lager barn med. En lager ikke barn med hvem som helst. Det er innlysende for de fleste, både kvinner og menn.
MammaMums Skrevet 27. november 2018 #14 Skrevet 27. november 2018 Ta pause du Ts 👍 Det kan det tydeligvis bare komme mest godt ut av.. Ja- familier skal holde sammen osv.. i en ideel verden. Ta en pause, hent deg inn og så ser du an hva du ønsker å gå videre med etterhvert. Hvilke ting som er et absolutt must for deg i et forhold m.m. Så får du et bedre perspektiv når du har tatt er par steg unna situasjonen. Lykke til 😊
Fluttershy Skrevet 27. november 2018 #15 Skrevet 27. november 2018 Det er selvfølgelig en mulighet, hvis du er klar for ett brudd. Det er jo ikke sikkert at han endrer seg, eller at han vil ta deg tilbake igjen etterpå. Hvis det er ok, så er det jo bare og forsøke!
Gjest BearMama Skrevet 27. november 2018 #16 Skrevet 27. november 2018 Hadde heller vært alenemor enn sammen med en tiltaksløs drittunge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå