AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Jeg har jobbet i 8 måneder på Kiwi for å tjene opp penger til å dra på backpacking i 3 måneder fra og med januar. Jeg begynner å bli veldig stresset i og med at jeg har vært sykemeldt en stund i jobben (kyssesyken) og har ikke vært i form i lange perioder, noe som har redusert arbeidsmengden kraftig. Derfor lurer jeg på om det er mulig å høre om jeg kunne fått utbetalt feriepenger sammen med siste lønning før jeg drar? (Altså i desember). Jeg er avhengig av hver eneste krone akkurat nå, og håper at noen her inne kan gi meg svar på det! Anonymkode: d68e8...2ab
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Er det siste lønningen der så kan du be om å få det, men du blir skattet av det da. Anonymkode: bbf43...7ff
Chablis Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Vent til januar så slipper du skatt! Men det funker bare hvis det er siste lønningen og sluttoppgjøret. Er det ikke det så betaler de neppe ut feriepenger. 1
Filifjonkamor Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 skal du slutte så kan du det, men da må du skatte for de
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 Du kan be om å få det utbetalt nå, men da må du også skatte av dem. Anonymkode: aaed2...f01
Dr. A. Kula Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 Er du fortsatt ansatt? Hvis du har sluttet og desemberlønnen er sluttoppgjør har du krav på å få utbetalt feriepenger (men de blir utbetalt med skattetrekk). Venter du med å få de utbetalt i januar får du de utbetalt uten skattetrekk. Er du fortsatt ansatt har du ikke krav på utbetaling nå, men kan få de utbetalt i januar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå