Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i 8 måneder på Kiwi for å tjene opp penger til å dra på backpacking i 3 måneder fra og med januar. Jeg begynner å bli veldig stresset i og med at jeg har vært sykemeldt en stund i jobben (kyssesyken) og har ikke vært i form i lange perioder, noe som har redusert arbeidsmengden kraftig. Derfor lurer jeg på om det er mulig å høre om jeg kunne fått utbetalt feriepenger sammen med siste lønning før jeg drar? (Altså i desember). Jeg er avhengig av hver eneste krone akkurat nå, og håper at noen her inne kan gi meg svar på det!

Anonymkode: d68e8...2ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det siste lønningen der så kan du be om å få det, men du blir skattet av det da. 

Anonymkode: bbf43...7ff

Skrevet

Vent til januar så slipper du skatt! 

Men det funker bare hvis det er siste lønningen og sluttoppgjøret. Er det ikke det så betaler de neppe ut feriepenger. 

• Liker 1
Skrevet

skal du slutte så kan du det, men da må du skatte for de

Skrevet

Du kan be om å få det utbetalt nå, men da må du også skatte av dem. 

Anonymkode: aaed2...f01

Skrevet

Er du fortsatt ansatt? 

Hvis du har sluttet og desemberlønnen er sluttoppgjør har du krav på å få utbetalt feriepenger (men de blir utbetalt med skattetrekk). Venter du med å få de utbetalt i januar får du de utbetalt uten skattetrekk. 

Er du fortsatt ansatt har du ikke krav på utbetaling nå, men kan få de utbetalt i januar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...