AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Ble nettopp gravid i pp2, men mistet nå i helgen (var i uke 5), så står mist oppi en spontanabort nå. Vet jeg ikke var langt på vei, men vi gledet oss allerede masse, så tar dette veldig tungt. Prøver å se fremover, men er mye jeg er usikker og redd for. Burde jeg kontakte legen, eller fikser kroppen opp av seg selv? Når kan vi prøve igjen, og kan vi bare «hoppe i høyet» igjen når jeg slutter å blø? Og dette er kanskje et dumt spørsmål, men er det noe jeg kan gjøre for at det skal gå bra neste gang jeg blir gravid? Er så redd for å oppleve dette på nytt! Anonymkode: 7b06c...4b8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Uff, så leit. Spontanaborter går sin gang så tidlig, trenger ikke lege med mindre du får enorme blødninger eller smerter. Du kan prøve igjen så fort du slutter å blø. Det er ingenting du kan gjøre for å forhindre spontanabort. Litt viktig å vite det, så man verken gir seg selv dårlig samvittighet eller falske forhåpninger Anonymkode: d1655...420
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Det er veldig leit å miste, selv om det var tidlig. Barnet var jo ønsket, så da er det selvfølgelig trist. Når det skjer så tidlig er det mest sannsynlig fordi noe gikk galt i prosessen, og det er ikke noe dere kan gjøre noe med, dessverre. Forhåpentligvis går det bra neste gang! Mange som opplever spontan abort, og som allikevel får barn siden. Dere ble jo raskt gravid, så kanskje dere får det til alt neste gang. Krysser fingrene for dere! Anonymkode: c6ded...edb
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Ville kontaktet lege for å registrere spontanaborten. Skulle du være så uheldig å miste flere ganger er det greit å ha det i systemet ta en graviditetstest om 14 dager. Den bør være negativ. Hvis ikke ville jeg gått til lege for sjekk da det kan bli rester igjen i livmoren. Lykke til! Har mistet to ganger selv og vet hvor tøft det er ❤ Anonymkode: 8a3af...57e
frk.Sanna Skrevet 27. november 2018 #5 Skrevet 27. november 2018 Så tidlig pleier kroppen orde opp selv, men er du usikker så tar du deg en tur til legen. Det er bare til å prøve på nytt og det sises at de som prøver å bli gravid innen 6 mnd etter en abort har lettere å bli gravid. Jeg har selv mistet 2 dager, men nå er jeg gravid igjen og så langt er alt bra. Klem til deg❤️
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #6 Skrevet 27. november 2018 Leit å høre 😔 jeg mistet selv i uke 5, og kroppen fikset opp selv. Begynte å prøve med en gang, og ble gravid før jeg fikk tibake mensen. Er nå 5 måneder på vei 😊 Anonymkode: 511de...67b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #7 Skrevet 27. november 2018 Uff så leit. Jeg mistet i uke 7, å det var helt forferdelig. Vi også hadde allerede gleden over det 😫 er nå i pp3 etter den og er enda ikke blitt gravid! krysser fingrene for oss begge 😊 Anonymkode: 775da...305
Betta123 Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 Jeg mistet i uke 11 nettopp, grusomt! Prøver også på nytt med en gang❤️🤞🏼
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 Du prøver igjen når du er klar. Jeg ble gravid 2 uker etter min SA. Klem til deg, vet det er tøft Anonymkode: cf0cf...e34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå