AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Jeg ble 20% sykemeldt i dag, ut året, og har avtalt med arbeidsgiver at jeg skal komme litt senere om morgenen. Altså i utgangspunktet 1,5 time senere enn vanlig. Jeg har en del feriedager som skal tas ut i desember, i form av enkeltdager, hvordan regnes sykemeldingen ut vedrørende disse? Skal man se bort ifra disse dagene, eller kan jeg korte ned de øvrige arbeidsdagene tilsvarende? Jeg bestilte for en god stund tilbake en langweekend (onsdag til søndag) utenlands som havner midt i sykemeldingsperioden. Jeg leser på virke.no at "Gradert sykmelding kan ikke kombineres med avvikling av lovbestemt ferie. Det er derfor ikke mulig å være gradert sykmeldt og å avvikle feriedager kun for den arbeidsføre delen. Dersom gradert sykmeldte skal reise til utlandet, må dette gjøres ved at arbeidstaker avvikler lovbestemt ferie etter avtale med arbeidsgiver. Det blir da et opphold i sykmeldingen. I slike tilfeller vil arbeidstaker motta feriepenger og ikke sykepenger under ferien." Kan noen oversette dette til forståelig for meg? 🤯 Feriepengene blir utbetalt i mai hos oss, så det trekkes ikke feriepenger når vi avvikler ferie. Anonymkode: ffd72...fcc
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Du må bruke feriedager når du er borte, og kan ikke ta ut «mer sykmelding» de dagene du er på jobb enn du normalt sett gjør. Anonymkode: a747a...cc8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må bruke feriedager når du er borte, og kan ikke ta ut «mer sykmelding» de dagene du er på jobb enn du normalt sett gjør. Anonymkode: a747a...cc8 OK, takk for svar. Ts Anonymkode: ffd72...fcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå