Gå til innhold

Hadde dere vært mer sosiale uten internett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville det vært for dere uten internett? Ville dere vært mer sosiale?

Selv er jeg overbevist om at jeg ville vært det. Det er så lettvint å ha kontakt med folk på nettet. Det er et behov for meg å formidle til andre, og det er så lett på div sosiale medier. Som å være her. Ingen kan kreve noe av en. Jeg kan si meningene mine hvis jeg vil, og jeg kan bare gå ut av en tråd når det passer meg. Jeg trenger ikke svare dumme og frekke mennesker, jeg kan overse dem jeg vil, og jeg kan engasjere meg i det jeg ønsker. Veldig lettvint samtidig som jeg får dekket behovet med å formidle. 

Ellers er jeg nok ikke den minst usosiale, men jeg er ikke akkurat supersosiale heller. Det ville nok blitt mye mer ensomt om jeg ikke kunne være på nett. Hva med dere? 

Anonymkode: 9582c...513

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, mer gaming og boklesing. 

Anonymkode: e62ab...0fb

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, mer gaming og boklesing. 

Anonymkode: e62ab...0fb

Lese bøker kan du jo gjøre likevel da. Eller mener du at du er avhengig av sosiale medier sånn at det tar opp tiden du kunne brukt på gaming og bøker? 

Anonymkode: 9582c...513

Skrevet

Mange av oss husker jo livet uten Internett, ja også livet uten mobiltelefon (og jeg er altså ikke 80 år, bare et par år siden jeg ble 40).

Jeg ville nok ikke i dag truffet folk og vært sosial face to face verken mer eller mindre uten Internett, men da hadde jo venner måtte ringe hverandre fremfor å kommunisere på andre plattformer. 

Anonymkode: d83b6...f22

• Liker 2
Skrevet

Trolig ikke. Forpliktelser som jobb og andre ting forsvinner jo ikke selv om internett skulle ha forsvunnet, det ville bare blitt vanskeligere å holde kontakten med folk siden man har mye mindre tid til å møtes fysisk på grunn av jobb og alt det andre man gjør i hverdagen. 

Anonymkode: 31a3d...db6

Skrevet

Nei, jeg hadde nok vært mindre sosial. Jeg har en travel hverdag og er i tillegg en person som trenger mye alenetid. Med internett kan jeg holde meg oppdatert, kommentere og chatte med venner via SoMe samtidig som jeg er hjemme. For meg er det helt genialt og noe som gjør jeg mer sosial.

Anonymkode: ced05...c35

Skrevet

Nei. Internett har ført til at jeg klarer å være mer sosial. Pga min sosiale angst og redsel for å møte folk, har jeg mer kontakt med folk på fb.

Anonymkode: 78ef0...130

• Liker 1
Skrevet

Jeg var ikke særlig sosial før Internett ble vanlig i livet mitt, så hadde ikke endret seg så veldig mye. Vennene jeg har nå har sine ukeplaner så er ikke mange ganger i måneden vi ser hverandre.
Bare å kutte ut Facebook har gjort meg mer produktiv, så tør nesten ikke tenke på hva jeg hadde gjort om jeg hadde kuttet internett fullstendig en periode.:fnise:

Anonymkode: 3965a...84d

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Bruker internett, som underholdning, når jeg må hvile ut og slappe av. Noe jeg jo måtte gjort uansett. Hviler mulig dårligere grunnet at det blir mange inntrykk, men det er en annen sak.

Anonymkode: 04738...983

Skrevet

Nei, jeg vet hvordan jeg var da jeg ikke hadde nett eller sosiale medier ikke var så vanlig og jeg var ikke særlig sosial da.

Jeg tror nesten at jeg er mer sosial nå. Det er lettere å finne sosiale arrangementer og det er lettere å holde kontakten med andre. Det er negative ting med sosiale medier, men det er også ting som er blitt mer positive.

Anonymkode: 876c7...4d6

• Liker 1
Skrevet

Mindre sosial uten...elsker å se snap, eller insta eller face...Før var det mye utenfor hjemmets 4 vegger, og i dag hadde jeg ikke orket det kjøret. 

Gjest shadowofthewind
Skrevet

Nei, det har ikke påvirket meg i det hele tatt. Ha ralltid vært den personen uten/få venner, for folk har som regel ingen interesse for meg. Så har alltid vært gaming og bøker som har betydd for meg. Er også lettere for meg å komme i kontakt med mennesker online enn offline, skal jeg være ærlig.

Skrevet

Nope. Jeg var voksen før internett kom på banen. I dag ville jeg bok ha lest met, strikket mer og tatt noen ekstra runder.på PS

Anonymkode: 39f19...f81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...