Gå til innhold

Bedt om hjelp fra barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv bedt om hjelp fra barnevernet da jeg er fysisk syk og er i en konfliktfylt situasjon med barnefar. 

Skal på samtale. Gruer meg helt forferdelig. Hva kan jeg forvente meg? Hadde ønsket at de kom til meg og at jeg ikke måtte stille opp der selv.. 

Erfaringer? 

Anonymkode: f0601...b38

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du, det går helt fint 😊 de er der for barna, og du ber frivillig om hjelp. De kan bidra med det meste, bare du får formidlet behovet ditt. Ulike avlastningsvarianter (ettermiddag, helg, med/uten overnatting etc), veilending av deg /barnefar, etc. De ordner det meste. Bruk gjerne tid på å skriftliggjøre det, skriving vil og hjelpe deg å sortere tankene dine. 

Anonymkode: d8477...b11

• Liker 9
Skrevet

De er kjemetrivlige. De jeg møtte hadde et genuint ønske om å hjelpe oss og barnet.

Anonymkode: 51b4d...39b

• Liker 1
Skrevet

Før i tiden kunne man tilliogmed få hjelp til husarbeid i perioder av de , slik at man kunne bruke energien sin på noe positivt med barna. Kanskje en idé i en periode om formen din er dårlig? 

Anonymkode: d8477...b11

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv bedt om hjelp fra barnevernet da jeg er fysisk syk og er i en konfliktfylt situasjon med barnefar. 

Skal på samtale. Gruer meg helt forferdelig. Hva kan jeg forvente meg? Hadde ønsket at de kom til meg og at jeg ikke måtte stille opp der selv.. 

Erfaringer? 

Jeg vil bare si én ting: Hatten av for deg! Du har selv tatt kontakt med en instans mange frykter, fordi du ser at du og barnet (eller barna) trenger hjelp. Det synes jeg er flott og modig gjort av deg. Og jeg håper og tror at de tar godt vare på en mor som åpenbart setter sin egen komfort til side for å få hjelp til familien. 

Ønsker deg alt godt :)

Anonymkode: b2257...a6e

• Liker 14
Skrevet

Jeg ba også om hjelp. Har ikke fysisk sykdom men er langt nede psykisk. mye pga alvorlig konflikt med barnefar.

Hun jeg snakket med var veldig hyggelig og gjorde det hun kunne for å gi meg trygghet i morsrollen. Fikk tips om hva jeg skulle si til barna og hva jeg skulle gjøre med dem. Fikk også tilbud om forskjellige (lette) tiltak som samtaler og grupper. Hun mente at jeg og barna kom til å klare oss helt fint men at jeg kunne ringe igjen hvis jeg ville snakke mer.

Gikk faktisk ut det med mye bedre selvfølelse og stå på vilje enn jeg noen gang har hatt. Og rådene funket. 

Anonymkode: cf0a4...7a1

• Liker 13
Skrevet

Så fine dere er! Har veldig dårlig selvtillit som mor pga sykdom og situasjonen med barnefar. 

Mye manipulering mot meg. 

Takker for fine svar 💚

• Liker 4
Skrevet

Jeg ba også selv om hjelp, ble møtt med forståelse og respekt. Du kan sikkert ta med deg noen hvis du gruer deg så.

Anonymkode: 3a4cd...6fa

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet (endret)

Applaus til deg!

Du er en god mamma og søker hjelp i en vanskelig situasjon, akkurat som en god omsorgsperson bør gjøre.

Ps: ikke la noen manipulerer deg eller få deg til å føle deg som en dritt. Mennesker som gjør sånt mot andre mennesker er søppel. Ikke vær søppelkassen hans. Hev hodet og tenk på deg selv og barnet. Du er en mamma. La de instinktene en mammaløve har overta alt. 

Endret av BearMama
Skrevet

Tusen takk for fine svar. Det gikk veldig greit 😊

• Liker 6
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fine dere er! Har veldig dårlig selvtillit som mor pga sykdom og situasjonen med barnefar. 

Mye manipulering mot meg. 

Takker for fine svar 💚

Det går bra 🙂 har sjølv slitt psykisk pga barnefaren og vore i voldsom konflikt med han. Vi måtte ta coskurs, og vidare samtaler. Barnefaren sleit meir enn meg. Men iallefall støtter barnevernet meg, og ikke barnefaren. 

Anonymkode: 74ca4...18f

Skrevet

Så deilig å høre ❤️ Du ber om hjelp, og selv om du kanskje ikke får akkurat den hjelpen du ber om med en gang vil jeg tro du kommer til å kjenne på en lettelse når tiltakene er på plass, både veiledning i et hvordan takle situasjonen med barnefar og potensiell hjelp direkte inn i hjemmet. 

Og du? Hvis du ringer dem og spør om de har tid til å komme hjem til deg er jeg nesten overbevist om at de vil sette pris på å ta oppstartsamtalen der. Det vil spare dem for et hjemmebesøk, som de sannsynligvis vil be om å få komme på uansett for å se hva slags tiltak som kan hjelpe deg. 

Anonymkode: fe954...d02

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går bra 🙂 har sjølv slitt psykisk pga barnefaren og vore i voldsom konflikt med han. Vi måtte ta coskurs, og vidare samtaler. Barnefaren sleit meir enn meg. Men iallefall støtter barnevernet meg, og ikke barnefaren. 

Anonymkode: 74ca4...18f

Barnevernet støtter barnet, punktum. 

• Liker 1
Skrevet

Ser det er flere som har konflikter med barnefaren, er det noen som vil utdype hva disse konfliktene går ut på? 😞

Anonymkode: cc493...c4e

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser det er flere som har konflikter med barnefaren, er det noen som vil utdype hva disse konfliktene går ut på? 😞

Anonymkode: cc493...c4e

Her er det konflikter som det meste! Barnet vårt hyler helt hysterisk å klamrer seg fast til meg med levering i bhg hver dag og utagerer mye i barnehagen.Synes ikke barnehagen gjør nok med å trygge barnet og det virker som de ikke klarer å se noe som helst posetivt med gutten vår.Å barnehagen kommer nærmest med beskyldinger om at hans måte å være på må være oppførsel han har sett hjemme,noe som er helt feil! Jeg ønsket å bytte barnehage for når han ikke er blitt trygg i barnehagen på ett helt ÅR,da tenker jeg at det er på tide å se om det går bedre i en annen barnehage. Far truet med å ringe barnevernet om jeg byttet barnehage,så endte opp med å forsette å ha han i samme barnehage. Etter han hadde gått der tre år så mente fortsatt de ansatte at han følte seg utrygg på barnehagehverdagen å det synes jeg sier mye.

Vi har en gutt med store mandler som hadde halsbetennelser hele tiden! Så fort han ble litt forkjølet så kastet han opp all mat pga mandlene plager han sånn. Likevel motsetter far seg å skrive under på at sønnen vår skal få mandlene fjernet.

Sønnen vår er veldig umoden og hadde som sagt store sinneproblemer så han utagerte ekstremt i barnehagen. Både barnehage og jeg ønsket å få utsatt skolestart ettersom vi mente han trengte ett år ekstra i barnehagen for å modnes før skolestart. Far mener barnet ikke har noen problemer å ønsker derfor at barnet skal begynne på skolen som normalt.

Sønnen vår skulle ha bursdagbesøk når han gikk i barnehagen å der var det vanlig å be alle i samme årskulll på vår avdeling og den andre storbarnsavdelingen.Da hadde det blitt 11 barn. Men som jeg sa til far så er sønnen vår veldig sensitiv og reagerer veldig negativt når det er så mange unger der,da utagerer han fort.Mens når det er få barn så går det fint. Så jeg ville innvitere de 4 guttene som var like gammel fra hans avdeling. Da ble det selvsagt store konflikter ut av det fordi far ikke ser barnets behov.

Så dette er ett lite utvalg av uttalig mange konflikter vi har hatt.

Anonymkode: 3f0a1...5a8

Skrevet

Jeg ba selv om hjelp av de pga barnefar. 

Far fortalte bare løgner og piss om meg så hele saks blei snudd og det gikk på meg istedenfor. Jeg blei ikke hørt uansett hva jeg hadde å si. 

Anonymkode: d14cd...065

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ba selv om hjelp av de pga barnefar. 

Far fortalte bare løgner og piss om meg så hele saks blei snudd og det gikk på meg istedenfor. Jeg blei ikke hørt uansett hva jeg hadde å si. 

Anonymkode: d14cd...065

Og hva hadde du å si?

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nuvel. Det kan diskuteres. Snakker av både egen og andres erfaring... 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om de støtter barnet PUNKTUM, så har de ikke så mye i barnevernet å gjøre. De fokuserer på barnet, men de støtter og hjelper foreldre, besteforeldre rundt også for å gi gode rammer. I likhet med andre profesjoner i helsevesenet søker de helheten.

Anonymkode: 51b4d...39b

• Liker 1
Skrevet

De aller fleste saksbehandlere er flinke og vil virkelig hjelpe deg. Men så finnes det også saksbehandlere som prøver å lete etter feil og da kan det være de bestemmer seg plutselig for at du ikke bør har barnet og at barnet skal over i en foster familie (uten å engang drøfte dette med din nære familie). Ja det er mange saker hvor dette har skjedd uten noe god nok grunn.

Anonymkode: 97abc...1de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...