Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som ikke er sånne veldig utadvendte og sosiale: hvor ofte er dere sosiale og hvordan? Og beskriv livssituasjonen din(type samboer, barn, jobb).

Anonymkode: 84bf4...756

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du ikke ønsker mitt svar. Men svarer alikavel. 

Aldri. 

Anonymkode: 00f92...8a4

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor ikke? Fordi dere ikke vil/klarer? Hva sier dere til evt. kolleger/studievenner/familie? Later dere som dere er sosiale eller er dere åpne om at dere ikke er det? Det er jo så skambelagt føler jeg.

• Liker 1
Skrevet

Forutenom da jeg må (skole), hender det at jeg blir med på noe greier i helgene om vennene tvinger meg ut med mye overbevisning! Ellers liker jeg meg best i mitt eget selskap.

• Liker 1
Skrevet

Har samboer så sosialiserer med ham, ellers 1 gang per uke med idretten jeg driver med, og ca 1 kveld per uke med venner/bekjente. Men spiser alene i lunsjen,  orker ikke være sosial på jobb.

Anonymkode: 17834...9f4

Skrevet

I helgene møter jeg venner og spiser og drikker vin. Ofte 2-3 helger i mnd.  I ukene spiser jeg lunsj med venninner eller drar på hjembesøk på kveldene ca 1-2 g i mnd.  Trener 2-3 g i uken men det regner jeg ikke med.   Hadde klikket om jeg bare skulle jobbet og vært hjemme.

Skrevet

1 gang ca hver annen måned.

Anonymkode: 2e98d...df4

Skrevet

Ca 1 gang i måneden. Jeg har ikke pratet med andre enn kollegaene mine på mange dager. Kan fort gå 2-3 uker. Bor alene og jobber 100%. Skulle gjerne vært mer sosial, men jobben tar mye energi.

Anonymkode: f16a7...93b

Skrevet

5-6 ganger i året. Sjeldent jeg snakker med noen. Bortsett fra på butikken. 

Anonymkode: 091fc...a49

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvorfor ikke? Fordi dere ikke vil/klarer? Hva sier dere til evt. kolleger/studievenner/familie? Later dere som dere er sosiale eller er dere åpne om at dere ikke er det? Det er jo så skambelagt føler jeg.

Jeg har ikke noen venner. Har ikke særlig kontakt med slekten. Er ikke i arbeid. Nei. Har hund. 

Anonymkode: 091fc...a49

Skrevet

Prøver hver dag. Er dog veldig sosial av meg. Er på aap, har ikke vært i jobb på 1.5 år.. 🙄 

Skrevet

Har jobb og samboer. Vi er en fast, liten vennegjeng som treffes i gjennomsnitt 1-2 ganger i måneden - som oftest hjemme hos en av oss, en sjelden gang ute. Har ikke barn selv, men har søsken med barn som ikke bor langt unna og disse treffer jeg naturlig nok også jevnlig, både store og små. Jeg trener, men det ser jeg ikke på som "å være sosial".

Skrevet

Jeg anser meg selv som litt introvert, i hvert fall i forhold til mange venninner som ikke en gang klarer ti minutter alene, typ venting på buss uten å måtte ringe for å prate.

Likevel er jeg sosial utenom jobben kanskje to kvelder i uken og i helgen. Besøk hos venner, kino, utekvelder, konserter og treningsgruppe er vanlige eventer hos meg. Jeg har ikke samboer eller kjæreste for tiden, så det blir stusselig å sitte alene i leiligheten kveld etter kveld. Finns en grense for hvor mye energi jeg henter av alenetiden før det bikker over og jeg blir nedfor. 

Anonymkode: ff3e8...ea0

Skrevet

Jeg er ikke sosial, så treffer folk skjeldent men når vennene mine tvinger meg ut - har jeg ingen valg 😅 Så du spurte om hvorfor. Og det er fordi jeg trives best i mitt eget selskap, jeg trenger ikke folk rundt meg 24/7 for å være glad. Angående samboeren: Vi slo opp for ikke så lenge siden fordi vi ikke hadde tilliten til hverandre lengre.

Anonymkode: 2b41a...faa

Skrevet

Er veldig sosial på jobb og med kjæresten min, snakker med venner på sosiale medier hver dag, men har ikke behov for å møte venner mange ganger i uken.

Skrevet

Varierer veldig. Noen ganger er jeg helt alene i månedsvis, andre ganger treffer jeg folk flere ganger i uka. Men i de korte periodene jeg har truffet folk mer eller mindre daglig, blir jeg rett og slett sjuk av stress..har ikke kjæreste eller barn og treffer som regel venner en til en. Som regel hjemme hos hverandre. Syns det er masete og kjedelig å dra ut steder. 

Anonymkode: 02591...07f

• Liker 2
Skrevet

Uff, det er sjeldnere enn det burde være. Det kan fort gå flere måneder mellom hver gang jeg er sosial for å være sosial.

Men jeg får veldig mye overfladisk sosial kontakt i løpet av dagen. Møter masse folk på jobb, i barnehagen og skolen, i forbindelse med barnas aktiviteter, så jeg tror behovet blir litt mettet på den måten. Tiden strekker heller ikke til, hvis jeg først har en kveld vi ikke skal noe frister sofaen så mye mer. Tror det blir bedre når barna blir litt større.

Anonymkode: 6baec...45b

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til dere som ikke er sånne veldig utadvendte og sosiale: hvor ofte er dere sosiale og hvordan? Og beskriv livssituasjonen din(type samboer, barn, jobb).

Hva legger du i sosial? Det meste du gjør i livet er jo sosialt, du jobber, er utendørs, møter på mennesker, går på en cafe å slapper av, kanskje spiser ute, handler i en butikk.

Mange i Norge er opphengt i utrykket sosial, men forstår sjelden hva det handler om. Mennesker har forskjellige behov fra dag til dag. Det mest merkelige i Norge er jo flokkmentaliteten, ALLE skal delta om det arrangeres noe. Dette er et sort problem i arbeidslivet, så fort man arrangerer noe så skaper man press til å delta. Man skal flokke mennesker som ikke ønsker å bruke tid på hverandre. Lite sosialt.

Har bodd i andre land med sosialkultur, der det er naturlig. Men i Norge holder jeg lav profil, deltar på det jeg vil selv. Lar ikke andre kue meg.

Anonymkode: a5928...9cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...